Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt Mumin - Team Brossan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Projekt Mumin - Team Brossan

    Gött jobbat gossar...
    En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

    Comment


    • #92
      Re: Projekt Mumin - Team Brossan

      Originally posted by busfabror View Post
      Gött jobbat gossar...
      vi saknade ju dig i garaget:P om jag inte har hunnit fixat fram en värmepistol innan nästa gång vi ska bygga vidare så får du gärna komma å ta me en sån så jag kan dämpa bilen:P
      TEAM BROSSAN

      SM 2:a i outlaw på Easca SM

      Comment


      • #93
        Re: Projekt Mumin - Team Brossan

        Blir nog bra detta =)

        En tanke bara, är det så bra å jorda i pluppen för reserven?
        den brukar ju bara sitta ditpunktad :P

        Comment


        • #94
          Re: Projekt Mumin - Team Brossan

          Originally posted by Svartstreck View Post
          Blir nog bra detta =)

          En tanke bara, är det så bra å jorda i pluppen för reserven?
          den brukar ju bara sitta ditpunktad :P
          har en 35mm som sitter i sidan på skuffen me så reserven är egentligen bara tänkt att hålla fast kablarna så dom slipper studsa runder när man kör:P

          obs det är från förra stressbygget så nu till detta kommer det bli mkt mer seriöst
          TEAM BROSSAN

          SM 2:a i outlaw på Easca SM

          Comment


          • #95
            Re: Projekt Mumin - Team Brossan

            så då beställdes en satio och en video/ljud kabel till den så man kan få liv i skärmen/skärmarna fram tills man byter upp sig till en dvd enhet nästa år.

            ska bli kul och se ifall det funkar så som jag vill:P
            TEAM BROSSAN

            SM 2:a i outlaw på Easca SM

            Comment


            • #96
              Re: Projekt Mumin - Team Brossan

              GUD vad jag älskar MUMIN.................. NOT!

              skulle fixa punkan på bilen idag så visade det sig att bilen var helt död, bilen har stått stilla i 5 dagar utan några slutsteg inkopplat och inget igång.

              batteriet är ett relativt nytt och fräscht batteri.

              lyckas putta igång bilen och kör upp till polarens föräldrar och pumpar däcket (25-30 meter), pumpar däcket och kör iväg för att tanka.

              väl nere på macken så stänger jag av bilen (bilen har varit igång i ca 35-40 minuter), vägrar starta!

              inte ens ljus på instrumentpanelen.

              får hjälp att putta igång bilen men den vägrar att hålla igång på tomgång så måste hela tiden hålla gas, inget ljus alls på eller i bilen inte ens när bilen är igång!

              snackar med en kille på verkstan precis breve macken å han kollar lite å kopplar på en laddare så vi får igång bilen, först då efter att vi har ryckt lite i kablarna runt batteriet och generatorn så laddar bilen lite men LÅNGT ifrån rätt.

              hade en laddspänning på 12,1-12,5v ungefär vilket ska vara över 14v

              fine! inte mkt mer än att fixa en ny generator!

              tänkte inte mkt mer på det utan går in på macken och handlar sån omtyckt punka spray så att det iaf ska hålla tills jag kommer hem till Kristianstad på fredag

              fyller på och allt funkar som det ska, kör en liten runda och sen in på macken igen för att se till så jag hade rätt luft tryck i däcket (precis som det står på sprayburken).

              efter att ha fyllt upp däcket till rätt tryck så börjar jag och min flickvän köra upp till huset vi bor i och jag sitter å snackar mer farsan i mobilen samtidigt som vi kör in på grusvägen som leder upp till huset och berättar för farsan om generatorn mm och PANG! Tro fan att jag och flickvännen höll på att skita på oss av smällen från däcket (small så pass att farsan ryckte till i telefonen.

              så nu är frågan hur fan ska man göra!?

              tappade verkligen allt jävla sug att bygga vidare i bilen efter allt strul.

              risken att det inte blir en vägg bil iaf är jävligt stor.


              så se nu till att tycka synd om mig för det behöver jag (inget måste men hade känts mkt bättre )
              TEAM BROSSAN

              SM 2:a i outlaw på Easca SM

              Comment


              • #97
                Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                Originally posted by Clarran View Post
                GUD vad jag älskar MUMIN.................. NOT!

                skulle fixa punkan på bilen idag så visade det sig att bilen var helt död, bilen har stått stilla i 5 dagar utan några slutsteg inkopplat och inget igång.

                batteriet är ett relativt nytt och fräscht batteri.

                lyckas putta igång bilen och kör upp till polarens föräldrar och pumpar däcket (25-30 meter), pumpar däcket och kör iväg för att tanka.

                väl nere på macken så stänger jag av bilen (bilen har varit igång i ca 35-40 minuter), vägrar starta!

                inte ens ljus på instrumentpanelen.

                får hjälp att putta igång bilen men den vägrar att hålla igång på tomgång så måste hela tiden hålla gas, inget ljus alls på eller i bilen inte ens när bilen är igång!

                snackar med en kille på verkstan precis breve macken å han kollar lite å kopplar på en laddare så vi får igång bilen, först då efter att vi har ryckt lite i kablarna runt batteriet och generatorn så laddar bilen lite men LÅNGT ifrån rätt.

                hade en laddspänning på 12,1-12,5v ungefär vilket ska vara över 14v

                fine! inte mkt mer än att fixa en ny generator!

                tänkte inte mkt mer på det utan går in på macken och handlar sån omtyckt punka spray så att det iaf ska hålla tills jag kommer hem till Kristianstad på fredag

                fyller på och allt funkar som det ska, kör en liten runda och sen in på macken igen för att se till så jag hade rätt luft tryck i däcket (precis som det står på sprayburken).

                efter att ha fyllt upp däcket till rätt tryck så börjar jag och min flickvän köra upp till huset vi bor i och jag sitter å snackar mer farsan i mobilen samtidigt som vi kör in på grusvägen som leder upp till huset och berättar för farsan om generatorn mm och PANG! Tro fan att jag och flickvännen höll på att skita på oss av smällen från däcket (small så pass att farsan ryckte till i telefonen.

                så nu är frågan hur fan ska man göra!?

                tappade verkligen allt jävla sug att bygga vidare i bilen efter allt strul.

                risken att det inte blir en vägg bil iaf är jävligt stor.


                så se nu till att tycka synd om mig för det behöver jag (inget måste men hade känts mkt bättre )
                80'talister i ett nötskal. En fis på tvären och hela korthuset faller.

                Du får fixa de här små problemen och komma igen.
                sigpic

                -C5 2008 -SQuse-
                -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                Comment


                • #98
                  Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                  hehe sant vi är såna:P

                  men med absolut ingen budget för sånt här skit nu när man bygger så kommer det nog ta ett tag men det lutar åt att skita i vägg bygget och bygga en uttagbar låda så man får plats med barnvagn ist så slipper jag bry mig om att köpa ny bil.

                  men men det löser sig på ett eller annat sätt.
                  TEAM BROSSAN

                  SM 2:a i outlaw på Easca SM

                  Comment


                  • #99
                    Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                    nu när man ända ska byta generator så kan man ju lika bra slänga på en fetare generator! folk brukar ju säga att man ska försöka se positivt på allt:P

                    någon som har nått tips?
                    TEAM BROSSAN

                    SM 2:a i outlaw på Easca SM

                    Comment


                    • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                      Vad du ger upp lätt!

                      Du om nån har ju tid, men inga pengar. Så skippa röka cigg å käka snabbmat så har du pengar till en fräsch generator !

                      Däck går att hitta vid verkstäder(däckhögarna), bara fråga så snällt om man får ta ett =)
                      155++db@25hz
                      http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                      sigpic

                      Ljudbyggaren.se

                      Comment


                      • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                        Robin, va har du för dimension på däcke ????

                        Jag har lite däck här o där o vem vet, kanske en generator som passar oxå....

                        Den som spar han har....
                        En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                        Comment


                        • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                          Originally posted by Techno_Bass View Post
                          Vad du ger upp lätt!

                          Du om nån har ju tid, men inga pengar. Så skippa röka cigg å käka snabbmat så har du pengar till en fräsch generator !

                          Däck går att hitta vid verkstäder(däckhögarna), bara fråga så snällt om man får ta ett =)
                          tillfällig sinnes förvirring:P

                          hehe ja jag har tid men inget ställe att vara på:P

                          har en sierra generator liggandes hemma som vi ska försöka få på plats och dra 50 kvadrats kablar så det kommer hända mkt under huven när jag kommer till kristianstad.
                          funderar på att gå in på returbilen och leta upp en merca generator från en diesel på 150a +

                          fan 250:-

                          farsan kommer kanske upp med ett nytt hjul, ska bara snacka lite me polaren på däckverkstan i kristianstad.

                          har en snäll pappa som ställer upp några kvällar och fixar bilen nu när jag är i kristianstad

                          så jag kommer ner och hämtar lite saker sen innan jag kör hem
                          Last edited by Clarran; December 15, 2009, 20:25.
                          TEAM BROSSAN

                          SM 2:a i outlaw på Easca SM

                          Comment


                          • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                            155 eller 165/?- 13

                            men ska snacka me polaren i kristianstad å se vad han kan fixa fram.

                            vad har du för generatorer ?

                            nått med 100 ampere +?

                            gött med folk som har saker liggandes

                            Originally posted by busfabror View Post
                            Robin, va har du för dimension på däcke ????

                            Jag har lite däck här o där o vem vet, kanske en generator som passar oxå....

                            Den som spar han har....
                            TEAM BROSSAN

                            SM 2:a i outlaw på Easca SM

                            Comment


                            • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                              En liten moralkaka då, har luften i hjulet på ett okänt sätt försvunnit ska man ALDRIG pumpa upp det utan att först veta vad orsaken till problemet var.
                              Kunde mycket väl blivit som så att däcket small samtidigt som du pumpade det.
                              Som gammal däcknisse så är man väldigt vaksam för detta då man vet hur illa det kan gå.
                              Så om man ser det från den ljusa sidan så hade du tur!!


                              Ryck upp dig o kom igen nu!!

                              Comment


                              • Re: Projekt Mumin - Team Brossan

                                Originally posted by Slarvar View Post
                                En liten moralkaka då, har luften i hjulet på ett okänt sätt försvunnit ska man ALDRIG pumpa upp det utan att först veta vad orsaken till problemet var.
                                Kunde mycket väl blivit som så att däcket small samtidigt som du pumpade det.
                                Som gammal däcknisse så är man väldigt vaksam för detta då man vet hur illa det kan gå.
                                Så om man ser det från den ljusa sidan så hade du tur!!


                                Ryck upp dig o kom igen nu!!
                                Samt att däcket kunde smälla på motorvägen! INTE nått man vill uppleva
                                155++db@25hz
                                http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                                sigpic

                                Ljudbyggaren.se

                                Comment

                                Working...
                                X