Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vem tävlar i vad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vem tävlar i vad?

    Är ju lite nybörjare inom detta gebit och har hittills deltagit i 2 tävlingar.
    Något som jag verkligen saknat vid dessa tävlingar är information om vilka som tävlar i vilka klasser. Enkelt löst med en deltagarlista med namn,biltyp och klass. Detta har väl förbundet ändå tillgängligt inför varje tävling?
    Ett snyggare val kan ju vara att man ska ha nån form av markering på rutan på bilen för att visa klasstillhörighet.
    Blir lite roligare om man lättare kan jämföra sig med sina medtävlande då, kanske tom lättare att jaga varandra lite med att leta poängmöjligheter?
    Vad tycker ni andra?
    Fd tävlande med min Citroën C5.

    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

    sigpic

    Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

  • #2
    Re: Vem tävlar i vad?

    Håller med till fullo!
    Kan det kanske gå på presentertionen på bedömmningen...

    Comment


    • #3
      Re: Vem tävlar i vad?

      Om jag inte missminner mig så fanns detta under SASCA-tiden, och har även föreslagits på senare tid.
      Och jag stödjer det.
      Inte bara för tävlande utan även för att besökare/publik skall få en lättare överblick och delvis avdramitisera det för dem.

      EDIT:
      Nu när jag tänker tillbaka så hade de en deltagarlista uppe på Elmia 2010.

      Och vad jag tänkte på först var en liten skylt (eller ett A4) i rutan eller i skuffen med klasstillhörighet....
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Vem tävlar i vad?

        Originally posted by Lonefox View Post
        Om jag inte missminner mig så fanns detta under SASCA-tiden, och har även föreslagits på senare tid.
        Och jag stödjer det.
        Inte bara för tävlande utan även för att besökare/publik skall få en lättare överblick och delvis avdramitisera det för dem.

        EDIT:
        Nu när jag tänker tillbaka så hade de en deltagarlista uppe på Elmia 2010.

        Och vad jag tänkte på först var en liten skylt (eller ett A4) i rutan eller i skuffen med klasstillhörighet....

        Har för mig att detta fanns även efter sascatiden.
        En inplastad A4 med systemskiss och en med namn & klass borde vara något alla deltagare själva gjorde och bakade in i sin presentation av bilen.

        Allt kan inte serveras av organisationen.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: Vem tävlar i vad?

          Originally posted by JALLE View Post
          Har för mig att detta fanns även efter sascatiden.
          En inplastad A4 med systemskiss och en med namn & klass borde vara något alla deltagare själva gjorde och bakade in i sin presentation av bilen.

          Allt kan inte serveras av organisationen.
          Jo det har funnits av och till.
          Men för att få deltagarna att göra detta så kan det ingå i presentationen och ge ja jag vet inte.....3 poängs avdrag om det saknas?
          Det är bara en idé för att få med dem i bilarna..alltså inte få det serverat av förbundet men för att slippa ett onödigt avdrag
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #6
            Re: Vem tävlar i vad?

            Det har dessutom varit krav på klass/namnskylt i några år för att få de sk visningspoängen!

            Jag personligen kan inte förstå varför man INTE själv fixar en sån skylt.....
            Vad gör man där om man inte vill visa upp det man gjort??

            //
            __________________
            Mvh Jonas
            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

            Comment


            • #7
              Re: Vem tävlar i vad?

              Jag gillar helt klart idén! Ska skriva med klasstillhögrighet längst upp på nya systemskissen. Men ett annat litet förslag, inom dBDrag och BassRace finns det ju små fina dekaler som visar vilken klass man kör, varför inte göra nåt liknande inom SQn?
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Vem tävlar i vad?

                Seastreams har "förtryckt bricka", där man fyller i namn och klass/er på "att göra listan".
                Tyvärr kunde det inte praktiseras i lördags, men det är bara ett år kvar till.....

                Pierre
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #9
                  Re: Vem tävlar i vad?

                  Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Seastreams har "förtryckt bricka", där man fyller i namn och klass/er på "att göra listan".
                  Tyvärr kunde det inte praktiseras i lördags, men det är bara ett år kvar till.....

                  Pierre
                  Ett år?? Tycker nog allt du får göra en repris tidigare än så fast då beställa SOL
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vem tävlar i vad?

                    Inom dB drag kan man printa ut en såfan i sitt inlogg på TP men tydligen bara ja som gjort de än så länge
                    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                    sigpic
                    Tack till Ljudia AB

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vem tävlar i vad?

                      Kör såhär i fortsättningen.
                      Fd tävlande med min Citroën C5.

                      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                      sigpic

                      Samarbetspartners:
                      Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vem tävlar i vad?

                        Originally posted by Expoze View Post
                        Kör såhär i fortsättningen.
                        Mm O VEM är det som gjort dekalen åt dig va??? *S*

                        Tyckte det där va en riktigt bra ide som alla borde ta till sig för det är faktiskt svårt att se vad för bil som tillhör vilken tävling osv. Särskilt för sånna som mig som inte känner folket här på forumet ;-)
                        -----------------------------------------------
                        Gift med Expoze och hänger på
                        Citroen C5 -01 som maken bygger på.
                        Jag hoppas på att kanske i framtiden få tävla med min Taunus GXL -74 på egen hand men tills dess hänger jag bara på så länge.
                        Ser och lär och suger inspiration.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vem tävlar i vad?

                          En enkel mall i PDF kunde ligga på förbundets hemsida där man anmäler sig.

                          En namnskylt i A4-format med Bilstereoförbundet och EMMA/dB-Drag som bakgrundsmotiv hade ökat vår synlighet och tillhörighet på tävlingarna.

                          Finns möjlighet att göra dessa Pdf'er skrivbara så att man kan fylla i namn, mm innan man printar den.
                          sigpic

                          -C5 2008 -SQuse-
                          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vem tävlar i vad?

                            Originally posted by Mats H View Post
                            En enkel mall i PDF kunde ligga på förbundets hemsida där man anmäler sig.

                            En namnskylt i A4-format med Bilstereoförbundet och EMMA/dB-Drag som bakgrundsmotiv hade ökat vår synlighet och tillhörighet på tävlingarna.

                            Finns möjlighet att göra dessa Pdf'er skrivbara så att man kan fylla i namn, mm innan man printar den.
                            Det finns nu en variant på SBF:S hemsida som ni kan beta-testa någon dag.
                            Säg till om det uppstår några problem, eller om något bör ändras.

                            http://bilstereoforbundet.se/2012/05...garskylt-2012/
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vem tävlar i vad?

                              Originally posted by JALLE View Post
                              Det finns nu en variant på SBF:S hemsida som ni kan beta-testa någon dag.
                              Säg till om det uppstår några problem, eller om något bör ändras.

                              http://bilstereoforbundet.se/2012/05...garskylt-2012/
                              Klockrent! Har inte provat skriva i den dock, så det får nån annan kolla på.
                              Last edited by Mats H; May 15, 2012, 23:00.
                              sigpic

                              -C5 2008 -SQuse-
                              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                              Comment

                              Working...
                              X