Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plug & play system förslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plug & play system förslag?

    Äntligen kommit fram (in) till radiokontakten i bilen.
    Nu till frågan. Finns det några fler än Match som har färdiga p&p kablage?
    Tips mottages,
    Är en Peugeot 308sw -16.
    Tanken är att byta högtalare och montera ett p&p system med slutsteg och sub.

  • #2
    Re: Plug & play system förslag?

    När man har som du QUADLOCK i radion så finns det fler lösningar att tillgå.

    De flesta av Mosconi och Gladen förstärkarna är kompatibla, att kunna ta emot signalen via högnivå är ett krav.
    Mosconi och Gladen tar högnivå genom RCA kontakterna, det är därför väldigt enkelt att använda Gladen P&P kablage vid en installation i en nyare bil vilka brukar ha QUADLOCK.

    Om du då även har styrningar vid ratten så finns det ett litet kablage som loopar vidare funktionen i det nymonterade kablaget.


    Åtgången av monteringstid är nästan det samma om man väljer mellan Match och Gladens P&P kablage, fördelen med Gladen är att man kan välja vilken nivå på produkten man är ute efter .... insteg eller pure HighEnd.
    Last edited by Nonne; May 21, 2017, 09:32.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Plug & play system förslag?

      Ja jag hittade Gladen kablagetillverkaren igår kväll också. Ska kika på det alternativet.

      Vad jag förstått med Match, så har de färdiga DSP kurvor för olika bilmodeller, men utgår de från att originalhögtalarna är kvar då tro,? De hyllar jag inte så de kommer bytas.
      High end finns inte utrymme i plånboken till, bara man får bättre än original med lite knuff i basen.

      /andlin76

      Comment

      Working...
      X