Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320i EMMA OEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: Bmw 320i EMMA OEM

    Tjena här är mitt lilla projekt som jag har brottas med just nu. Är en nybörjare när det gäller SQ! men är taggad på att få ihop allt så de duger!
    Då jag har gjort lite under vinter så ligger jag lite före så ni får lite bilder på vad som har gjorts och setup som körs just nu.

    Här har ni bilen en Bmw E90 320i -06 är en hel del som gjorts på bilen men då detta är ett bilstereoforum så ska ja försöka inrikta mig på det.!


  • #2
    Re: Bmw 320i EMMA OEM

    Här har ni nästan hela setupen som är i just nu! det som fattas är steg till Subben. Det hade ja ett liggandes i en oöppnad kartong från ett annat bygge
    Och det är ett Digital design s2b och ni som inte vet vad det är för setg så är det DDs största 2kanals steg på hela 95cm kärlek!! som jag tyckte va onödigt att inte testa till detta bygge!
    Men här har ni en bild på framsystem samt Bas beståendes av audison produkter.

    Audison AVk6 midd och disksant.
    Audison AV3.0 mellanregister
    Audison 8.9bit Processor/8kanalssteg
    Audison DRC kontroll till processor
    Audison AV10 Sub

    Last edited by hjertbro90; April 22, 2017, 12:09.

    Comment


    • #3
      Re: Bmw 320i EMMA OEM

      Då jag tyckte att det kunde vara kul att inte köra de färdiggjorda kitten som finns att köpa till bmw så blev det ett hyfsat ombygge även om det inte syns när det är monterat.

      Började med dörrarna där jag ska köra mellanregistret och diskanten, började såklart med dämpning av plåt både yttre och innre plåt på dörr. sen gick jag över dörrsidan lite innan jag började klura på montering av elementen.




      Comment


      • #4
        Re: Bmw 320i EMMA OEM

        Jag gjorde en distans ring i plast för att fästa mellanregistret i innan montering i dörrsida. Lite mer dämpa på det så fick det duga.



        Sen så gjorde jag enklast möjliga lösning på diskant monteringen, smälltlim för att fästa sen wurts limochtäta för att limma fast det riktigt.




        Sen vare den där nedrans genomföringen mellan dörr och bil.
        men tack vare Hewi och hans projekttråd så snodde jag en ide där tack så mycket!



        Då det gick smidigt att haka ur orginalhögtalarkontakt så fanns det lite mer plats för nya kablar.

        Comment


        • #5
          Re: Bmw 320i EMMA OEM

          Sen kom ja till golvet och middarna. så ser orginal ut! inte så upphetsande.


          jag skruva ur orginal middedn och gjorde en mall och sedan såga ja ur en 12mm mdf bit som passa som handsken.


          Sen vare bara trodde jag att fräsa ur ett hål sen motera midd men den var för djup med några mm.. Så fick göra om orginalplast lådorna lite invändigt för att det skulle passa. Men sen så gick det fint, dämpade lådorna lite samt golv under sen moterade jag dem.




          Comment


          • #6
            Re: Bmw 320i EMMA OEM

            Sen gick bygget bakåt mot skuffen. och där började jag riva inför dämpning.
            Tyvärr har jag ingen bild på färdig dämpning men alla har nog sett en dämpad skuff så kände ingen brådska med att riva för att ta en ny bild.


            Comment


            • #7
              Re: Bmw 320i EMMA OEM

              Fick hjälp av mr wadell att såga å montera ihop en lite låda till AV10 subben.
              Den vart på 20l brutto och skall monteras emot ryggstöd vid skidlucka. lite snabb lackning av den för att slippa råa mdf ytan. sen dämpa lådan till max å dra i en kabel samt limma hålet för kabeln.




              Comment


              • #8
                Re: Bmw 320i EMMA OEM

                Detta vart ett stressigt bygge då jag började i februari och skulle vara klar till Elmia 2017 så det blev en hel del missar mm , som jag tyvärr nog visade några va under tävlngen men men.. nya tag nu!
                Glömde att skriva att jag klev in i rookie under Elmia tävlingen , tack för all hjälp ni som va med under den dagen ! och tack till Hane som var snäll och gav mig tips efter bedömmning.

                Comment


                • #9
                  Re: Bmw 320i EMMA OEM

                  Kul med en till BMW i OEM!
                  ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                  Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                  Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                  Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                  Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                  Team Ljudbyggaren
                  1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                  3:e Plats Master OEM - SM 2018
                  8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bmw 320i EMMA OEM

                    Snyggt
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bmw 320i EMMA OEM

                      Tack så mkt grabbar!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bmw 320i EMMA OEM

                        Då jag ledsna på Audison 8,9 bits krångel å lite "simplare" tweak program
                        Så har jag bestämt att de blir lite nytt i skuffen. Jag skall byta ut 8.9bit men då behöver jag ny processor och nya steg till framsystem! Så då blir allt nytt i skuffen!

                        Så min nya setup blir :
                        3st Dls cc2 (2kanals)
                        1st Dls cc500 (mono)
                        1st alpine rux-c800 (kontrollpanel)
                        1st alpine Pxa-h800 (processor)

                        Kommer fortsätta köra Audison framsystemet å suben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bmw 320i EMMA OEM

                          Har du fler bilder på själva bilen nånstans, ser riktigt läcker ut?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bmw 320i EMMA OEM

                            Jag kan fixa lite senare idag !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bmw 320i EMMA OEM



                              Comment

                              Working...
                              X