Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

    Hejsan! Först vill jag passa på att tacka för de grymma playlistorna som ni satt upp, lyssnar på båda men föredrar SQ! Jag har problem när jag kopplar min Iphone till min Bilstereo via USB, ljudkvaliteten är crap och jag måste ha full volym på spelaren för att det ska höras något!? Jag har spellistorna tillgängliga i offline mode och har försökt att spela i både online och offline mode. Med vanlig ipod-spelare funkar det finfint. Vad kan vara fel? Finns det någon inställning i spelaren eller i min Iphone som kan vara fel!?

    Sommarhälsningar!

    Marcus

  • #2
    Re: Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

    Har du kollat individuella nivåinställningar för varje signalkälla?

    Man kan ju ställa utnivån på varje signalkälla (typ USB, CD osv) i förhållande till en grundnivå, vilket väl brukar vara radion.

    Comment


    • #3
      Re: Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

      Problemet är nu löst, jag testade med min frus Iphone 4 och då funkade allt perfekt! Enda skillnaden mellan våra telefoner var att hon hade mp3 låtar på sin telefon, efter att jag synkroniserat några mp3 låtar från Itunes till min telefon började det även funka med min!? Märklig bugg!!??

      Marcus

      Comment


      • #4
        Re: Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

        Har jag aldrig upplevt, hjälper folk dagligen eller flera ggr per dag.
        Många har faktiskt inga mp3 låtar i sina Phoner och dom funkar!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Alpine CDA-117Ri + Iphone 4/Spotify

          Originally posted by Nonne View Post
          Har jag aldrig upplevt, hjälper folk dagligen eller flera ggr per dag.
          Många har faktiskt inga mp3 låtar i sina Phoner och dom funkar!
          Konstigt, hursomhelst är jag glad att det fungerar..... det är ju såå praktiskt med Spotify i bilen! Enda ändringen som jag gjorde när jag fick det att fungera var att ansluta Iphonen till Itunes och synkronisera några mp3-låtar till den! Jag har inte gjort några ändringar i varken telefonen eller spelaren! Jag ska testa att ta bort låtarna igen och se om det slutar fungera då.....

          Marcus

          Comment

          Working...
          X