Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd angående hembio part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd angående hembio part 2

    Halloj!

    Jag ska skaffa mig en hemmabio och funderar på vilken förstärkare jag ska ha. Det som den måste klara är hdmi, 3d ,pre out(ska låta ett slutsteg driva AT00 rna jag har tänkt mig typ 3500 kr 4000 absolutmax.

    Har tittat på dessa:

    Alt 1 :http://www.hifiklubben.se/produkter/...ioreceiver.htm den har ju full pre out iaf och 3d. men den ger ju "bara" 5x75 watt räcker de för att få fart i de högt jag ska köpa, antar att de går att spela högre med Dynavoicen(högre känsl) . men frågan är ju hur högt Cerwin vegorna skulle spela på den effekten?? kostr ju 3300kr

    Alt 2 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...624.4319/#tabs
    känns ju som det bättre valet mot Denonen,lämnar ju dessutom 150w ist för 75. Angående preout så står det bra zone 2 (höger/vänster kanal), innebär dett att jag INTE kan koppla in steget där till att driva framhögt????????
    Annars kanske man kan köra med en sån där hög till låg omv som går o köpa. vet ej hur mycket de förändrar ljudet ????

    Alt 3 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...b/151052.4319/ Den här gillar jag, kanonbrapris.

    Av alla de här exemplen så är nog fan onkyon lr Pioneeren favoriten.

    Så nu är frågan vilken av dem borde jag ta????? Förslag på andra bra recevers i 3500 kr klassen mottages gärna.

    Finns det nå recevers som sälj beggade för typ 3500 kr man ska hålla utkik efter? Då får jag ju en först som kostat typ 6-7000 kr ny. Men alla de grejer jag ville ha är krav dvs att typ allt går o ansluta samt pre out!!!!

    Tacksam för svar. jag kollade på nyaste transformer i bluray med Cerwin vegorna inkopplade, och det är en häftig känsla när t ex en explosion får hela rummet att själva då bestämde jag mig för att skaffa mig en "budget" hemmabio anl. är öppen för förslag !!!!!

  • #2
    Re: Råd angående hembio part 2

    Hej! Kollar du något på hifimagasinet.com? Där går det göra mycket beg fynd.

    Är det verkligen ett karv med 3D ljud? Annars kan du ju hitta fina Marantz surroundrecivers med något år på nacken för dom pengarna.

    MVH Simon Jonsson

    Comment


    • #3
      Re: Råd angående hembio part 2

      Nä ja har inte tittat på Hifimagasinet, får ta och kolla in de. Nä de är inte ett måste med 3D ljud, men de kan ju vara bra att ha för framtiden. Och jag tror verkligen 3D är framtiden och på frammarsch.

      Comment


      • #4
        Re: Råd angående hembio part 2

        Min personliga åsikt är att Onkyon låter snäppet bättre än Pioneeren dock har ingen av de där lågnivåutgångar, utan du måste upp ett snäpp (NR6XX resp VSX-10XX)
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Råd angående hembio part 2

          Hm om man läser specen på Onkyon så ska den ha 2 st lågnivå utgångar inklusive sub lågnivå ????

          Comment


          • #6
            Re: Råd angående hembio part 2

            hm kollar man på bilden av Onkyons baksida så ser man till och med pre out utgångarna...

            Comment


            • #7
              Re: Råd angående hembio part 2

              Ja, i stereo. Normalt vill man ju ha 5.1 åtminståne. Förra generationens Onkyor hade dessutom ett litet intressant beteende när det gällde pre out/zone2, de återgav endast analoga signaler. Så även om du hade en digtalkälla kopplad och den gav ljud ut ur stärkaren fick du inte ut det ljudet -om du inte drog en extra analog från källan... Vet inte om de fixat detta numera
              /tycker Erik.

              Comment

              Working...
              X