Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoforum Spotify Playlists

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

    Originally posted by JALLE View Post
    Vem i H-vete har rensat bort 100 låtar ur SQ listan????

    Jag har som tur är en kopia från förra veckan och kommer använda den.....SJÄLV.
    är någon intresserad av den kan ni SMSa mig så får ni en länk, för den öppna listan plockar jag bort.

    Sorry..
    Hmm ser själv att de fattas en massa låtar, varav några jag lagt in =(

    Hur många låtar har du på din lista? Se hur mycket som fattas här...

    Comment


    • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

      Måste göra lite reklam för en kompis som fått sina låtar på spotify ! http://open.spotify.com/album/2n1sCBc8pXdaa2Ppwgam4b för de intresserade

      Comment


      • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

        la till The lonely island - motherlover

        Comment


        • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

          Jag gjorde en grovstädning i SQ listan igår.
          nu skall det åter finnas alla gamla godbitar, plus en massa låtar andra användare lagt till som jag ännu inte hunnit lyssna igenom.

          låter listan vara öppen ett tag till så skall vi se om det funkar, men urartar det igen moste listan modereras...

          Frågor:
          Hur många låtar är lämpligt att MAX ha på en lista innan man delar upp i två?
          Är någon intresserad av att moderera SPL listan så den håller måttet och inte svävar iväg?
          Skall vi dela upp det i fler listor med mer specifika inriktningar?
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

            1/3.
            Har hellre flera hundra, blandade låtar, i en spellista än flera specifika listor (akustiskt/kvinnliga sångare/manliga sångare/country osv).
            Är det som är tjusningen med såna här listor tycker jag, just själva variationen på låtar.

            2. Någon hoppas jag, inte jag dock.

            Mvh
            Rutger
            Du lär så länge du lever, heter det.
            Jag tror att motsatsen är lika sann.
            Bengt Feldreich
            _______________________________________
            _______________________________________

            Comment


            • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

              Originally posted by rutger j View Post
              1/3.
              Har hellre flera hundra, blandade låtar, i en spellista än flera specifika listor (akustiskt/kvinnliga sångare/manliga sångare/country osv).
              Är det som är tjusningen med såna här listor tycker jag, just själva variationen på låtar.

              2. Någon hoppas jag, inte jag dock.

              Mvh
              Rutger
              Instämmer på detta, väldigt härligt med en lång lista där man kan stöta på allt möjligt.

              Comment


              • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                la till sarah brightman - captain nemo på SQ

                Comment


                • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                  Trodde ju att denna lista var komplett vid det här laget men icke då.
                  La dit några i SQ listan hoppas det inte låter alldeles för bedrövligt
                  -=MitsubishiClubSweden=-=Attitudemotorclub=-=Dra Min Bil=-
                  ...::[Carsound ]::[ JC-Performance]::...

                  Comment


                  • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                    Nu är det snart jättedags att göra en storstädning i SPL-listan.. Har aldrig sett maken på mycket skit!
                    Undrar egentligen hur många som ens lyssnat på mycket av skräpet som ligger i listan i en bil någon gång.
                    Skulle lätt kunna slänga bort 60%.. men det är inte min sak att göra utan hoppas att det görs en genomgång och utrensning.
                    Kan som det är idag inte använda listan, pga att man får sitta och scrolla en 30-40 låtar med skit för att nå EN bra låt.
                    Builder of the Metallica Tribute Car

                    Comment


                    • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                      Jag kommer från och med nu att moderera SPL-listan på spotify, med tillstånd skall tilläggas.

                      ALLT material som skall läggas upp på listan kommer att granskas och om det är skräp som inte hör hemma på listan tas det bort omedelbart.

                      Listan kommer förhoppningsvis innehålla ordentliga SPL-låtar som framgångsrikt spelas i bilar på både utställningar och för demosyfte.

                      Listan kommer att gås igenom i alla fall en gång i veckan och det material som inte hör hemma på listan tas bort.
                      Builder of the Metallica Tribute Car

                      Comment


                      • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                        Men alla har ju olika smak, vem skall bestämma?

                        Vad är definitionen av SPL musik? Passar t.ex inte Skrillex in där?
                        Niklas Bengtsson

                        LjudiBil.Com

                        Comment


                        • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                          Originally posted by Kofoten View Post
                          Men alla har ju olika smak, vem skall bestämma?

                          Vad är definitionen av SPL musik? Passar t.ex inte Skrillex in där?
                          Just nu rensas det ut en massa bara.. listan kommer att bli bättre men den ska
                          förhoppningsvis innehålla låtar mer anpassat för SPL och inte bara hip hop och dubstep.

                          Inget större fel på skrillex, men just nu så rensas det ut en massa.

                          Gamla listan finns kvar i backupform.
                          Builder of the Metallica Tribute Car

                          Comment


                          • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                            Originally posted by Tokken View Post
                            Just nu rensas det ut en massa bara.. listan kommer att bli bättre men den ska
                            förhoppningsvis innehålla låtar mer anpassat för SPL och inte bara hip hop och dubstep.

                            Inget större fel på skrillex, men just nu så rensas det ut en massa.

                            Gamla listan finns kvar i backupform.
                            Tycker det intressantaste är att Skrillex rök å Yolanda be cool blev kvar

                            Aja får väl hoppas du kommer in lite dubstep i framtiden
                            Zomboy är saknat
                            -=MitsubishiClubSweden=-=Attitudemotorclub=-=Dra Min Bil=-
                            ...::[Carsound ]::[ JC-Performance]::...

                            Comment


                            • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                              Originally posted by Evolution_6SiC6 View Post
                              Tycker det intressantaste är att Skrillex rök å Yolanda be cool blev kvar

                              Aja får väl hoppas du kommer in lite dubstep i framtiden
                              Zomboy är saknat
                              Ja det återstår att se.. Men har man personliga favoriter går det ju att göra egna spellistor.

                              Tanken med SPL-listan är att lägga upp låtar som fungerar i ALLA lägen.

                              Just nu har jag sparat det JAG vet fungerar riktigt bra att spela duktigt högt med i bilen.

                              Vi är tre man som ska se till att listan blir så bra som möjligt.
                              Builder of the Metallica Tribute Car

                              Comment


                              • Re: Bilstereoforum Spotify Playlists

                                Gott! Testa SPL-listan hemma en gång, aldrig hört så mycket skit förut. Tur nog finns det massor med bra sq musik i sq-listan som också duger till att få grannarna att lätta ifrån golvet

                                Comment

                                Working...
                                X