Announcement

Collapse
No announcement yet.

KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

    Originally posted by Välljudsfantast View Post
    Men alla har olika smak,jag tycker om ofärgat=lugnt tillbakalutat,linjärt,inget sticker ut.medans andra kanske tycker om lite olinjärt.
    Jag gillar när det är linjärt, men lite smisk i botten är bara stämningshöjande.
    Just smisket tyckte jag MILLE kittet stod för

    Mina bilar jag tweakar försöker jag få spelglada, det ska vara kul och lyssna på musik
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

      Jag kör detta millesystem i min bil med just dls cc2, är toknöjd med ljudet.
      Jag har dock monterat 6.5:an med bafflar mot dörrplåten + dämpat ordentligt och det krävs, dessa middar spelar på ordentligt..
      Diskanten tycker jag är mycket trevlig och man behöver inte pilla så mycket på eq:n heller, dock så har jag höjt eq:n något i botten för att få lite lite mera djup/spelglädje.

      Jag har dock kompliterat med ML700:an och delar detta aktivt i processorn för att lyfta ljudbilden då min 6.5:a hamnar väldigt långt ner (VW Touareg), var dock förvånad över att ljudbilden var så hög som den var ändå bara med kittet.

      Jag tror du kommer bli nöjd, dock så upplever man ljud olika och önskar ett visst personligt sound så det är bara du i slutändan som vet svaret
      / Jimmy

      Comment


      • #18
        Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

        Originally posted by pinnen666 View Post
        Jag kör detta millesystem i min bil med just dls cc2, är toknöjd med ljudet.
        Jag har dock monterat 6.5:an med bafflar mot dörrplåten + dämpat ordentligt och det krävs, dessa middar spelar på ordentligt..
        Diskanten tycker jag är mycket trevlig och man behöver inte pilla så mycket på eq:n heller, dock så har jag höjt eq:n något i botten för att få lite lite mera djup/spelglädje.

        Jag har dock kompliterat med ML700:an och delar detta aktivt i processorn för att lyfta ljudbilden då min 6.5:a hamnar väldigt långt ner (VW Touareg), var dock förvånad över att ljudbilden var så hög som den var ändå bara med kittet.

        Jag tror du kommer bli nöjd, dock så upplever man ljud olika och önskar ett visst personligt sound så det är bara du i slutändan som vet svaret
        Tackar för inlägget, riktigt kul att läsa om fler som kör det kittet med cc-2 steget! Dämpa ordentligt ska jag göra, planerat att riva ut all inredning för att dämpa både vibrationer och sen lägga något foam-material där det får plats. 4kvm silentcoat är redan inhandlat men funderar starkt på att skaffa en sån kartong till

        Hur monterade du ml700? Fanns det plats för 3-vägs original i bilen eller fick du "plasta"?

        Comment


        • #19
          Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

          Nä det finns ingen plats, är fortfarande i byggfasen med dessa och just nu sitter dom i avloppsrör istuckna i A-stolparna för att provlyssna lite vinklar
          / Jimmy

          Comment


          • #20
            Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

            Originally posted by pinnen666 View Post
            Nä det finns ingen plats, är fortfarande i byggfasen med dessa och just nu sitter dom i avloppsrör istuckna i A-stolparna för att provlyssna lite vinklar
            Okej haha kan tänka mej att det blir en trevligare ljudbild med mellanregistret uppe vid a-stolpen

            Hur och vart placerade du delningsfiltret innan du skaffade ml700? Eller har du alltid kört kittet aktivt delat?

            Comment


            • #21
              Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

              Tanken har ju varit att dela aktivt från början så jag satte delningsfiltren vid slutsteget.
              Fördelen med dessa filter är ju att dom går att bi-ampa, då kan man om man kör 4 kanaler justera nivån på slutstegen om man kör utan processor.

              Tänk på att högtalarna behöver sin inspelning, tog nog 20-30 timmar innan ljudet verkligen vaknade tycker jag.
              / Jimmy

              Comment


              • #22
                Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

                Originally posted by pinnen666 View Post
                Tanken har ju varit att dela aktivt från början så jag satte delningsfiltren vid slutsteget.
                Fördelen med dessa filter är ju att dom går att bi-ampa, då kan man om man kör 4 kanaler justera nivån på slutstegen om man kör utan processor.

                Tänk på att högtalarna behöver sin inspelning, tog nog 20-30 timmar innan ljudet verkligen vaknade tycker jag.
                Hmm.. att ha det vid steget skulle kunna fungera faktiskt, tror inte jag har något bra ställe i dörrsidan att ha dom på

                Ska ha inspelningstiden i åtanke!
                Är lite nyfiken också på vilket frekvensband som du ökade lite för spelglädjenö

                Comment


                • #23
                  Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

                  Ökade lite från 50hz och ner till 25hz, kör inte med någon sub så behövde lite mer botten, spelar dock inte "högt satan" utan bara högt ��
                  / Jimmy

                  Comment


                  • #24
                    Re: KÖPRÅD: Hertz MKL 1650.3 Legend vs MPK 165Pro.3 vs HSK 165XL.4

                    Originally posted by pinnen666 View Post
                    Ökade lite från 50hz och ner till 25hz, kör inte med någon sub så behövde lite mer botten, spelar dock inte "högt satan" utan bara högt ��
                    Förstår om du ökar det spannet lite om du kör utan sub.
                    Jag kommer köra sub men kommer troligtvis dela den väldigt lågt då jag gillar när framsystemet fixar att i alla fall spela ner til 50hz, samtidigt som jag ej vill att subwoofern ska ta över "showen"

                    Comment

                    Working...
                    X