Announcement

Collapse
No announcement yet.

hur kopplar jag in högnivå till lågnivå omvandlare på bilens original slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hur kopplar jag in högnivå till lågnivå omvandlare på bilens original slutsteg

    hejsan jag har en seat exeo st 2.0 tsi 200hk

    och nu har jag skaffat mej en baslåda och ett steg
    en jbl gt5-2402br låda med dubbla 12 tummare

    och ett gas alpha 500.1 slutsteg

    och en högnivå till lågnivå omvandlare som jag tänkt koppla in på bilens original slutsteg som sitter i bagaget på höger sida bakom en lucka så min fråga är hur vet man vilka kablar man ska koppla in omvandlaren på?

    är det någon här som har eller kan få tag i ett kopplings schema eller som vet vilka kablar man ska koppla in sej på för att få omvandlaren att funka

    min bil är byggd på audi a4 så typ nästan allt är samma som audi a4 2005-2008 så borde vara samma slutsteg som sitter original i min som det sitter på audi

    skickar med länk så ni kan se bild på original steget




  • #2
    Re: hur kopplar jag in högnivå till lågnivå omvandlare på bilens original slutsteg



    Ser precis ut som trekanalssteget som satt i min A4 B7, garanterat samma.
    Steget använde lågnivå+trigger för att driva bakhögtalare samt en sub som använde delad signal från bakhögtalarna.Gjorde en egen kontakt som ersatte steget, men du kanske tänkte behålla bakhögtalarna?

    Last edited by tvett; January 16, 2017, 20:09.
    Jonas, Umeå

    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

    Comment


    • #3
      Re: hur kopplar jag in högnivå till lågnivå omvandlare på bilens original slutsteg

      Originally posted by tvett View Post


      Ser precis ut som trekanalssteget som satt i min A4 B7, garanterat samma.
      Steget använde lågnivå+trigger för att driva bakhögtalare samt en sub som använde delad signal från bakhögtalarna.Gjorde en egen kontakt som ersatte steget, men du kanske tänkte behålla bakhögtalarna?

      ja jag hade tänkt spara bakhögtalarna :P jag hade bara tänkt koppla in min baslåda och steget =) original högtalarna låter faktiskt helt okej tusen tack för bilderna
      Last edited by danne_69; January 16, 2017, 22:59.

      Comment

      Working...
      X