Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

    Hej!

    Funderar på att göra en "osynlig" installation och söker nu ett kompakt slutsteg för att driva en liten sub. Antingen ett rent mono steg eller ett bryggningsbart 2-kanals. Effektmässigt har jag inte speciellt höga krav utan 75-100w i 4ohm skulle räcka gott.

    Med dagens klass d-teknik tycker jag att utbudet av riktig kompakta slutsteg borde vara bättre men jag hittar inte speciellt mycket. Har folk några tips?

  • #2
    Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

    http://www.bilstereohornan.se/massive-audio-n2:828 tillräckligt liten?

    Comment


    • #3
      Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

      Mosconis PICO har vi använt i ett antal installationer och förstärkaren levererar.

      Ett exempel var när en kund hade köpt en gammal Honda Civic där det aldrig varit monterad någon stereo och det skulle förbli så enligt kundens önskemål.

      Det tillverkades en liten platta i MDF som monterades inne i radiofacket.
      En 2,5mm2 ström och minuskabel som strömförsörjning, en 1,5mm2 remote från tändningslåset och förstärkaren var redo att leverera.

      Förstärkaren drev ett par 5 1/4" kit i dörrarna.
      En infälld AUX kontakt i en blindplugg där telefonen anslöts.

      Resultatet var bättre än vi trodde, för ända in i .... vad det spelade till endast vad en bra stereo kostar.

      Så till alla dom som vill ha lite kvalitetsljud i bilen så rekommenderas Mosconi PICO varmt!
      Inte minst till dom som jag vikt

      http://mosconi.se/pico.html
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

        Tack för tipsen! Mosconin såg ju ytterst smidig ut och även rimlig prisnivå.

        Comment


        • #5
          Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

          just ja missade dem mosconi boxarna.
          http://www.pmshopen.se/mosconi-d2-5001/2211-0
          http://www.pmshopen.se/mosconi-d2-1502/2210-0
          Lite dyrare modeller.

          Comment


          • #6
            Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

            De rena mono-stegen är nog overkill för mitt ändamål och onödigt dyra till mitt budgetbygge. Tror att det lilla pico 2 ska räcka gott. Planen är att använda ett JL 6w3v3 då det verkar vara det 6.5"-element som klarar sig bäst i mycket liten låda. Finns det andra vettiga alternativ? Kommer ha svårt att få till mer än 6-7 liter volym till lådan

            Comment


            • #7
              Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

              Vad sägs om ett klassiskt Genesis SA30, litet, kompakt och med ypperlig ljudkvalité ?

              Mvh

              Fluff
              sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
              Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

              God bless the Amp Doctor !

              Comment


              • #8
                Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

                Originally posted by nitwid View Post
                De rena mono-stegen är nog overkill för mitt ändamål och onödigt dyra till mitt budgetbygge. Tror att det lilla pico 2 ska räcka gott. Planen är att använda ett JL 6w3v3 då det verkar vara det 6.5"-element som klarar sig bäst i mycket liten låda. Finns det andra vettiga alternativ? Kommer ha svårt att få till mer än 6-7 liter volym till lådan
                Den sexan imponerar men kräver snarare 9 liter för detta...dessvärre i ditt fall.
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #9
                  Re: Kompakt 1 eller 2-kanals slutsteg

                  Dls cc-2 eller ett Dls cc-500 tycker jag.Små välljudande.

                  Nu är det kampanj på dom.kolla prisjakt!

                  Sista dagen idag!

                  Comment

                  Working...
                  X