Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådvolym för 12" Dayton bas (sluten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lådvolym för 12" Dayton bas (sluten)

    Hej!

    Har letat runt lite på google efter hjälp men har inte lyckats hitta något som jag vågar förlita mig på.

    Jag ska alltså bygga en egen sluten låda till min Dayton RSS315HO-4 12" bas.
    http://www.daytonaudio.com/index.php...fer-4-ohm.html

    Enligt daytons hemsida är den optimala volymen 0.33 ft.³, dvs. ca. 9,3 liter. Men jag lyckas inte få ihop en låda med den volymen pga. elementets storlek.

    Någon som har möjlighet att hjälpa en smått vilsen nybörjare att ta fram en låda i rätt storlek? Höjden på lådan får vara max 35cm?

    Tack på förhand,
    Mvh Emil

  • #2
    Re: Lådvolym för 12" Dayton bas (sluten)

    kolla med BRL (som ju finns i Jönköping), de borde kunna hjälpa dig med detta eftersom det är BRL som tar in Dayton till Sverige.
    Så får du hjälp med vad som passar bäst for just din biltyp osv oxå..

    Lycka till.

    Med vänliga hälsningar,
    Rutger
    Du lär så länge du lever, heter det.
    Jag tror att motsatsen är lika sann.
    Bengt Feldreich
    _______________________________________
    _______________________________________

    Comment


    • #3
      Re: Lådvolym för 12" Dayton bas (sluten)

      Originally posted by tunling
      Hej!

      Har letat runt lite på google efter hjälp men har inte lyckats hitta något som jag vågar förlita mig på.

      Jag ska alltså bygga en egen sluten låda till min Dayton RSS315HO-4 12" bas.
      http://www.daytonaudio.com/index.php...fer-4-ohm.html

      Enligt daytons hemsida är den optimala volymen 0.33 ft.³, dvs. ca. 9,3 liter. Men jag lyckas inte få ihop en låda med den volymen pga. elementets storlek.

      Någon som har möjlighet att hjälpa en smått vilsen nybörjare att ta fram en låda i rätt storlek? Höjden på lådan får vara max 35cm?

      Tack på förhand,
      Mvh Emil
      Kör basen felvänd ?

      Comment

      Working...
      X