Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letar efter liten högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Letar efter liten högtalare

    Tjenare

    Tänkte bygga lite ljud i gammelbilen och letar nu efter en liten högtalare som skall spela mellanrigister. Tänkte försöka sätta dessa i brädan och på grund av dess utformning så bör högtalaren vara under 100 mm och inte allt för djup samt kunna prestera bra utan låda , då detta blir svårt å få till. Ja ja vet det låter lite som ett kinderägg men är det någon som har några bra förslag?? Min budget för detta blir väll ca 2000 kr för ett par men inte hugget i sten. Så var inte blyga nu utan ös på med era förslag

    Mvh Brolin

  • #2
    Re: Letar efter liten högtalare

    Spontant tänker jag på bland annat EAD E60, Daytom Audio RS75-4, Gladen Zero Pro, Audison Voce 3, Audison TH 3.0 voce, Hertz HL 70.4 och Hertz ML700.2.

    Äger EAD E60, Dayton RS75.
    Lyssnat på TH 3.0, Hertz ML700 och Zero Pro 80.

    Hört andras åsikter (respekterade namn inom bilstereosverige) om Voce 3 och HL 70.4.

    Dock....du bör lyssna på dem själv och skapa dig en uppfattning om hur de matchar dina egna öron och din smak då det är karaktärsskillnader och skillnad i upplösning vi tala rom.
    Dock avgör även montaget en hel del.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #3
      Re: Letar efter liten högtalare

      Finns en hel del produkter som är nämnda i inlägget ovan som kostar mer än de nämnda 2000 kronorna.

      En het kandidat till att vara ett av de bästa i världen är nog 4" morel integra ovation xo, av en händelse har jag ett helt nytt sådant i butiken
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Letar efter liten högtalare

        Originally posted by Brolin
        Tjenare

        Tänkte bygga lite ljud i gammelbilen och letar nu efter en liten högtalare som skall spela mellanrigister. Tänkte försöka sätta dessa i brädan och på grund av dess utformning så bör högtalaren vara under 100 mm och inte allt för djup samt kunna prestera bra utan låda , då detta blir svårt å få till. Ja ja vet det låter lite som ett kinderägg men är det någon som har några bra förslag?? Min budget för detta blir väll ca 2000 kr för ett par men inte hugget i sten. Så var inte blyga nu utan ös på med era förslag

        Mvh Brolin
        Tja har ett par helt nya( bara satt på inspelning) amega 3.5 coax. Låter mkt bra, utan galler.. Dina för 1200:-

        Comment


        • #5
          Re: Letar efter liten högtalare

          Ojoj här kom det ju en massa förslag , man tackar

          Har tänkt att jag å grabben skall besöka några tävlingar i sommar för att få lyssna på lite olika bilar och få lite ideer på hur jag skall bygga. Byggande kommer nog inte att ta fart för mig innan hösten då jag har på tok för mycket uppskrivet på att göra listan är ju lite av en tidsoptimist Men tänkte samla på mig allt jag kan behöva till bygget i sommar för att kunna dra igång till hösten.

          Har faktiskt sneglat lite på morel men har inte haft någon koll på vem som säljer dessa i Sverige , skulle vart kul å få lyssna på

          Har hört mycket gott om amegorna men får avstå från detta erbjudande för tillfälligt.

          Mvh Brolin

          Comment

          Working...
          X