Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljud i audi a4 b7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljud i audi a4 b7

    Hejsan ny på forumet, så hej på er alla där ute.

    Har en audi som jag bytte ut huvudenheten till en Kdc-bt92SD.
    Allt funkade någolunda bra. Är ju nått halv system där bakhögtalarna går på orginal steg tillsammans med den så kallade baslådan.
    Tankarna började att byta ut dörrhögtalarna till nått annat.

    Men sen hände det nått.
    Har jag DPS ikopplad där jag har möjlighet att ställa in ljudet så försvinner ljudet efter ett tag. kopplar jag ur stereon dvs bryter strömmen så får jag det att funka i en till två dagar för att sen försvinna typ mute.
    Kopplar jag förbi Dps funkar det men resultatet är allt annat än bra och bakre högtalarna är näst intill obefintliga. Inställnings möjligheterna försvinner.

    Fråga: Är det fel på min stereo eller är det nått som felar och stereon bryter?

    Tanken jag hade va att byta ut högtalarna i dörrarna till clarion SRP 1722s någon som har erfarenhet av dessa. Eller är dom likvärdiga med mina orginal högtalare. Driva dom direkt på stereon. en annan ide är att lägga dom över ett 4 kanals steg. Ta bort org basen och vid behov sätta dit en annan.

    Hoppas på att det finns någon vänlig själ här inne som kan svara på mina frågor eller är det bara att byta ut huvudenheten

    God fortsättning och gott nytt.

    Mvh

    Jonnie

  • #2
    Re: Ljud i audi a4 b7

    Originally posted by jompa25
    Hejsan ny på forumet, så hej på er alla där ute.

    Har en audi som jag bytte ut huvudenheten till en Kdc-bt92SD.
    Allt funkade någolunda bra. Är ju nått halv system där bakhögtalarna går på orginal steg tillsammans med den så kallade baslådan.
    Tankarna började att byta ut dörrhögtalarna till nått annat.

    Men sen hände det nått.
    Har jag DSP ikopplad där jag har möjlighet att ställa in ljudet så försvinner ljudet efter ett tag. kopplar jag ur stereon dvs bryter strömmen så får jag det att funka i en till två dagar för att sen försvinna typ mute.
    Kopplar jag förbi DSP funkar det men resultatet är allt annat än bra och bakre högtalarna är näst intill obefintliga. Inställnings möjligheterna försvinner.

    Fråga: Är det fel på min stereo eller är det nått som felar och stereon bryter?

    Tanken jag hade va att byta ut högtalarna i dörrarna till clarion SRP 1722s någon som har erfarenhet av dessa. Eller är dom likvärdiga med mina orginal högtalare. Driva dom direkt på stereon. en annan ide är att lägga dom över ett 4 kanals steg. Ta bort org basen och vid behov sätta dit en annan.

    Hoppas på att det finns någon vänlig själ här inne som kan svara på mina frågor eller är det bara att byta ut huvudenheten

    God fortsättning och gott nytt.

    Mvh

    Jonnie

    Fel av mig. menade DSP och inte dps.
    Last edited by jompa25; December 30, 2013, 16:40.

    Comment


    • #3
      Re: Ljud i audi a4 b7

      Originally posted by jompa25 View Post
      Fel av mig. menade DSP och inte dps.
      Tack för alla ideer och hjälp får väl lämna in den till nån i stockholms området.
      vet nån vad kostnaden är på att sätta in högtalare i alla dörrar + kablar bak till det nya steget. ca: vad det brukar ligga på i pris
      Last edited by jompa25; December 30, 2013, 23:34.

      Comment

      Working...
      X