Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om Magnat Selection 216 Reference

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor om Magnat Selection 216 Reference

    Hej,

    Jag tänkte köpa 2 par kit från dbakuten då de har bra pris. De ska sitta i en gammal impala som används för öldrickning. Ett par ska jag sätta i framdörrarna vilket innebär dämpning och ombyggnation av dörrsidorna. Det andra paret tänke jag sätta i hatthyllan. Tanken är då att bygga lådor under hatthyllan till dem då jag ska ha baslåda i skuffen. Hur stor låda bör jag bygga till varje element?

    Jag undrar också vad jag bör driva dem med. Ström finns det i massor, så det är inget problem. Jag har två SPL ICE 150.4 att använda. Bör jag driva båda kiten på ett steg eller bryggkoppla ett steg till varje kit? Vill spela högt!

    Tack å box!

  • #2
    Re: Frågor om Magnat Selection 216 Reference

    Hur har det gått för dig med din ide?..har likadana högtalare hemma o likadant steg på väg hem. dock blir det inte nån pilsnerhäck^^ för fina högtalare enligt mitt tycke att riskera att ha sönder med öl

    Comment


    • #3
      Re: Frågor om Magnat Selection 216 Reference

      En "statistiskt baserad" gissning skulle säga att storleksordningen nånstans mellan 5-9L hamnar du trevligt.
      Ju större låda - ger mer respons vid lägre frekvens - men också lägre effekttålighet då elementen slår mer på grund av minskad dämpning.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment

      Working...
      X