Announcement

Collapse
No announcement yet.

plasta dörrsidor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • plasta dörrsidor

    tja tänkte bygga om mina dörrsidor, och skulle behöva lite tips så det blir som bra som möjligt te.x vad är det man behöver? polyester, någon slags filt, glasfiber? och se lite grundläggande hur man går till väga! sa bygga på 2 nya original sidor, så lite om hur man sa börja osv gjorde e enkel skiss så ni er ungefär hur jag har tänkt mig, säg gärna till ifall deinte går och gur jag ska göra annorlunda isf! tack på förhand
    Attached Files

  • #2
    Re: plasta dörrsidor

    när det gäller glasfiber och polyester kan jag verkligen tipsa om att åka till ett båtbyggarföretag eller annat ställe som jobbar med plast, där kan du spara lite slantar som kan gå till roligare grejer

    Comment


    • #3
      Re: plasta dörrsidor

      okeej tack för tipset!

      Comment


      • #4
        Re: plasta dörrsidor

        Jag har köpt all min polyester och glasfiber på biltema.. Tyckte det var rätt billigt, men då har jag inget att jämföra med heller..

        Mvh Johan

        Comment


        • #5
          Re: plasta dörrsidor

          Blir garanterat biltema för mig och vad går allt på man behöver? på biltema

          Comment


          • #6
            Re: plasta dörrsidor

            http://biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/...lyester-36076/

            Mvh Johan

            Comment


            • #7
              Re: plasta dörrsidor

              Biltemas plast och glasfiber är dyrt..

              Kolla på www.seasea.se istället.
              Builder of the Metallica Tribute Car

              Comment


              • #8
                Re: plasta dörrsidor

                Fast då är frågan.. Biltema säljer sin plast i literbeteckning, och seasea i kilo.. Hur mycket väger då en liter plast ? :P

                Mvh Johan

                Comment


                • #9
                  Re: plasta dörrsidor

                  Originally posted by HighwayStar View Post
                  Fast då är frågan.. Biltema säljer sin plast i literbeteckning, och seasea i kilo.. Hur mycket väger då en liter plast ? :P

                  Mvh Johan
                  Jag brukar köpa 20kg hink på seasea som idag faktiskt blivit lite dyrare och kostar 999:-, men jämfört med samma mängd på biltema kostar 1338:-

                  ..och nej biltema mäter i KG dom med, och biltemas glasfibermatta är värdelös om man ska jämföra också.

                  Provat båda ack ack ack så många gånger.
                  Builder of the Metallica Tribute Car

                  Comment


                  • #10
                    Re: plasta dörrsidor

                    Se där va mycket klokare man kan bli på en dag ! =)
                    Ja, då låter ju ditt förslag bra mycket mera ekonomiskt !! Blir nog att lägga en beställning där tror jag =)

                    Mvh Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: plasta dörrsidor

                      Jo de var ju en pris skillnad! blir nog och beställa därifrån

                      Comment


                      • #12
                        Re: plasta dörrsidor

                        Om ni utgår från bilden hur många kilo tror ni jag behöver?

                        Comment


                        • #13
                          Re: plasta dörrsidor

                          Originally posted by Rydenaren View Post
                          Om ni utgår från bilden hur många kilo tror ni jag behöver?
                          Jag skulle köpa 10kg går åt mkt mer än vad man tror. Börja med att plasta baksidan av dörrsidan för att få den stabil å sen efter det börja med framsidan

                          Comment

                          Working...
                          X