Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

    Finns det någon som bytt sin orginal huvudenhet till en eftermarknadsprodukt med blåtand/handsfree/nav/mm och som har full funktion med rattstyrningsknapparna (radio/tele)

    Tacksam för tips!

  • #2
    Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

    Har du kollat på www.natalie.se ?

    Det beror förstås på hur mycket du vill lägga? Finns Pioneer, Sony mfl annars.

    Comment


    • #3
      Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

      Jag hade en Pioneer AVIC-F900BT i en tidigare tjänstebil, en SAAB 9-5 -07:a.
      Fungerade fint både med original steg & högtalare och senare med allt utbytt mot eftermarknadsprylar.
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

        http://www.ljudstudion.se/bilstereo/...n-c-447-1.aspx

        Finns ett helt gäng där som är vettiga. Beror sen helt på hur mycket du vill lägga
        Ljudstudion
        Bilpedanten

        Comment


        • #5
          Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

          Jag har en Pioneer 2400bt i min v70 som jag är otroligt nöjd med! fast den har ju inte Navigator. men går att köpa till.

          Comment


          • #6
            Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

            Någon som vet om de olika märkena har några karakteristiska ljud-ideal? Letar själv efter en utbytes dubbel-din till Saaben, men det är svårt att hitta info. Alla kanske är lika sopiga? Men jag är väldigt känslig för ljud med "fokus på röster och detaljer" som det så fint heter. Själv tycker jag det oftast är höjd diskant de paratar om, kanske höjt från mellanregistret också.... gissar att det är skivornas master/mixning som är största boven dock, men man behöver ju inte välja spelare som ger kaka-på-kaka.
            Last edited by Nollan8; October 4, 2012, 12:02.

            Comment


            • #7
              Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

              Vad för info söker du?
              Räcker inte det här?

              http://www.alpine-electronics.se/p/P...4/ics-x8_23559

              Jag kan bara säga att jag är helt såld på Alpines nya maskiner.
              Möjligheterna med att kunna justera ljudet är faktiskt så bra det bara går utan en extern DSP!

              EQn är klockren för vardagsbehov, klarar den inte av att justera ditt ljud ligger felet någon annan stans.
              Är du en rutinerad bilstereokille räcker dessa möjligheter längre än vardagen, jag är helt övertygad om det även går att tävla med dessa i de nedre klasserna!

              Ser man till ICS-X8 så får du en grym maskin, laddtider från USB får andra maskiner att kännas som om dom är avstängda.
              BT funktionerna funkar klockrent, Mirrorlink med en Androidtelefon övertygar däremot inte.
              Vi får ger maskinen en chans till med ny mjukvara!
              sigpic

              Webshop

              Besöksadress butik

              Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

              Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


              Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

              Comment


              • #8
                Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                Tycker det är svårt att hitta recensioner av dubbel-din enheter. Nästa problem blir att hitta någon som har en sida med priser....

                Jag är lite gammaldags av mig och vill gärna köra både CD och kanske film bak till de små. Eftersom jag börjar bli gammal är hörseln också lite skadad, så har svårt för påträngande diskant från dagens komprimerade och distande produktioner så ser gärna att det finns en bra EQ att justera med. Samtidigt ont om pengar, så helst max 3-5000, gärna den undre gränsen. Går det tro?

                Comment


                • #9
                  Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                  JVC KW-AV50E ligger rimligt till i pris och verkar ha de funktioner du efterfrågat, iofs bara tre band på eqn.

                  Låter som om du behöver lägga en slant på lite bättre högtalare med.
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                    Har tidigare haft 3-bands EQ, men drar man ner diskanten där har jag för mig att det följer med lite för mycket av mellanregistret så det låter knasigt istället.

                    Vad rekommenderar du istället för CDT ES-620? Nu har jag inte stoppat in dessa än, men tänkte försöka se till att jag har möjlighet att påverka om nu diskanterna från CDT visar sig bli lite vassa. Om jag har råd om jag har råd med en vill säga.
                    Last edited by Nollan8; October 17, 2012, 15:59.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                      Alpine 535BT? Hittar ingen som säljer i sverige och inga recensioner. Hur bra är inställningarna i en sådan? funkar handsfree m.m. Snabb och bra mot iphone, usb-stick? Pris i sverige?

                      Nästan alla bilstereosäljare verkar vara väldigt inriktade på kenwood, är de så bra eller är det mest en tillfällighet att de trycker ut mest dubbel-din apparater?

                      Comment


                      • #12
                        Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                        kenwood är oftast billigast av märkesmaskiner och de är ju enklare att aälja billiga maskiner!
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • #13
                          Re: SAAB 9-3 2011 Tips på 2din eftermarknadsprodukt

                          Alpine530, 535 eller den där app-radion som nämndes på andra sidan? Trodde alla dessa hade samma inkråm men olika mjukvara, verkade som om app-stationen bl.a. Ger 4V lågnivå ut, 535an bara 2 så verkar vara mer än så som skiljer. Även de navi-enheter som ser ut som 535an har 4V ut, tycker det är väldigt konstigt.
                          Hur är tidskompet på en 535? Bra nog eller dumt eftersom man ändå "behöver" dsp om det skall bli vettigt?

                          Comment

                          Working...
                          X