Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

    Godkväll!

    Som rubriken säger har jag några frågor angående Ipodanvändning till min Alpine 9871r. Då jag tröttnat på att använda en massa cd-skivor skulle det vara väldigt behändigt att kunna ha alla låtar på ett stort minne istället, men min 9871r stödjer dock tyvärr inte USB.

    1: Om man kopplar in Ipod till huvudenheten, måste Ipoden då vara påslagen och därmed dra ström? Lat som man är vill jag helst inte ta in den stup i kvarten och ladda den.

    2: Manualen berättar att Ipod:s tidigare än 2006:06:28 ej kan användas, fungerar alla versioner senare än denna?

    3: Skulle egentligen den smidigaste lösningen för mig vara att uppgradera till en nyare Alpine stereo som stödjer USB? (Ex: 9882ri). Tjänar jag någonting på det (ljudkvalité o.s.v.) förutom USB möjligheterna?

    Tack på förhand!

    //Ompa

  • #2
    Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

    9871:an har ingen USB, AUX eller Ai-net ingång som går att använda till en iPod

    1:Om man kopplar in en iPod till en Alpine, eller Pioneer för den delen, så stäng iPoden av när huvudenheten stängs av, och laddas när huvudenheten är på. Så det är bara att dra en kabel till handskfacket, koppla in iPoden där och sedan glömma den

    2: Ja men det kan vara lite bekymmer ett tag när det släps en ny mjukvara från Apple.

    3:Bättre ljudkvalitet då 9882:an är en bättre spelare med finare komponenter i både ljud, radio och förstärkardelarna.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

      Originally posted by Nordenmark View Post
      9871:an har ingen USB, AUX eller Ai-net ingång som går att använda till en iPod

      1:Om man kopplar in en iPod till en Alpine, eller Pioneer för den delen, så stäng iPoden av när huvudenheten stängs av, och laddas när huvudenheten är på. Så det är bara att dra en kabel till handskfacket, koppla in iPoden där och sedan glömma den

      2: Ja men det kan vara lite bekymmer ett tag när det släps en ny mjukvara från Apple.

      3:Bättre ljudkvalitet då 9882:an är en bättre spelare med finare komponenter i både ljud, radio och förstärkardelarna.
      Strålande, tack för ett mycket utförligt svar!

      Är det någon som har en gammal iPod liggandes är det bara att hojta till, jag köper gärna!

      Comment


      • #4
        Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

        En fråga när det snackas om ipods. Går det att styra musiken ifrån ipoden?
        För mycket är lagom

        Comment


        • #5
          Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

          Ipoden "dör" när Alpine får tag i den.
          Nåja, Alpines logo dyker upp i podens display.

          Pierre
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #6
            Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

            Går det köra med aux kabel då?
            För mycket är lagom

            Comment


            • #7
              Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

              Originally posted by Punti View Post
              Går det köra med aux kabel då?
              Om man har Aux-ingång och rätt kabel.

              Pierre
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • #8
                Re: Koppla Ipod till Alpine stereo (9871r)?

                Hur blir ljudet då jämfört med att köra med ipodkabel och styra ifrån huvudenheten?
                För mycket är lagom

                Comment

                Working...
                X