Announcement

Collapse
No announcement yet.

för mycket watt i slutsteget??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • för mycket watt i slutsteget??

    först vilja bara säga att jag absolut inte är någon expert på de här med ljud (vilket ni nog kommer att märka)

    nu har jag konstanterat att min bas är död och hag skulle vilja veta varför så inte sama sak händer till nästa bas så nu till frågan kan de blivit problem med att jag körde ett 600 watts bas på ett 750 watts slutsteg...

    tack på förrhand

  • #2
    Re: för mycket watt i slutsteget??

    Originally posted by lukefredriksson
    först vilja bara säga att jag absolut inte är någon expert på de här med ljud (vilket ni nog kommer att märka)

    nu har jag konstanterat att min bas är död och hag skulle vilja veta varför så inte sama sak händer till nästa bas så nu till frågan kan de blivit problem med att jag körde ett 600 watts bas på ett 750 watts slutsteg...

    tack på förrhand
    Man kan aldrig ha ett för stort slutsteg.Däremot så ska man inte spela högre än vad basen tål,för stora konutslag,eller extremt komprimerad musik=dålig kvalitè på ljudspåret.

    Kan även vara fel på slutsteget,som gjort att basen gått sönder.

    Comment


    • #3
      Re: för mycket watt i slutsteget??

      Men allra främst så ska man ha bra jord, batterier och kablar...
      Svensk Mästare 5 gånger...

      Comment


      • #4
        Re: för mycket watt i slutsteget??

        Originally posted by Morre_W View Post
        Men allra främst så ska man ha bra jord, batterier och kablar...
        vadå kan basarna gå sönder på grund av att batteriet är dåligt för jag vet att mitt bateri är dåligt

        Comment


        • #5
          Re: för mycket watt i slutsteget??

          Originally posted by lukefredriksson View Post
          vadå kan basarna gå sönder på grund av att batteriet är dåligt för jag vet att mitt bateri är dåligt
          om ej steget får tillräckligt med ström så lär den skicka ut orena signaler tiddigare än vanligt t.ex

          Comment


          • #6
            Re: för mycket watt i slutsteget??

            Originally posted by ville91 View Post
            om ej steget får tillräckligt med ström så lär den skicka ut orena signaler tiddigare än vanligt t.ex
            ok att slutsteg får för lite ström vet jag.

            Comment

            Working...
            X