Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontuppsättning i Saab 900 '89?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontuppsättning i Saab 900 '89?

    För tillfället har jag bara originalhögtalarna monterade men har fått styvfarsans rejälare ljud som består av 2st trekanals 6*9", 2st 6,5" och två diskanter.
    Äggkonerna är förstås givet att de hamnar i hatthyllan då jag inte orkar modifiera de existerande lådorna, men ljudet fram är jag osäker på hur jag riktigt ska göra med.

    I originalutförande går det bara montera 4" element i fronten under vindrutan, och detta är inget jag är sugen på att pilla isär då jag antagligen bara kommer sabba fläktkanalen.
    Blir det helt tokigt om man monterar sextummarna någonstans runt fotutrymmet? Antar att man tappar en hel del mellanregister då.

    Är inte så sugen på att sabba instrumentbrädan.
    Kan man fästa dem på dörrarna hyggligt enkelt utan att börja kapa hål i lädret?
    Magneterna är så stora så jag tvivlar ändå starkt på att de går montera in utan att rutan tar i när den vevas ner.
    Eller borde jag bara skaffa ett par två/trekanals fyratummare av högre kvalité för enkelhetens skull?

  • #2
    Re: Frontuppsättning i Saab 900 '89?

    I de Saab 900 jag har sett så har de monterat en mdf-platta i/på kartfacket i dörrarna. Borde bli stabilt + att du får ut högtalaren en bit.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Frontuppsättning i Saab 900 '89?

      I min gamla 900 byggde jag lådor på några liter vardera som jag skruvade fast på insidan av hjulhuset, den del som sticker in i kupén.

      Dörrarna läcker som såll, spelar mer på utsidan än insidan
      Vis vobiscum sit!

      Comment

      Working...
      X