Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite funderingar kring framsystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite funderingar kring framsystem

    Hej.

    Tog precis en sväng med bilen och fick en lite fundering som jag undrar om ni kan svara på. Jag har en Polo -13 som jag ska uppgradera ljudet i och har dragit på det för att skuffen är så liten och en eventuell baslåda skulle ta ihjäl den lilla yta som är kvar. Men går det inte att bara köra med ett framsystem och få NÄSTAN lika bra tryck i bilen?

    Är absolut ingen basnarkoman utan jag vill mer ha en korrekt ljudbild men kan tänka mig att offra lite av djupet i ljudet för att bibehålla möjligheten till att faktiskt frakta mer saker än mig själv i fordonet.

    Har en halv trave med slutsteg som ligger från ett tidigare projekt som aldrig vart av som jag tänkt använda till detta men är fortfarande väldigt osäker på vad man ska satsa på för högtalare när man vill ha "hela paketet" i framsystemet.

    Jag har några Ground Zero 2225SQ så effekten bör verkligen inte vara någon fara. Dock så tänker jag inte använda mer än två stycken för det är det enda jag får plats med under golvet i skuffen.
    Stereo håller jag på att kika för fullt på, men funderar även om man kanske ska skaffa sig en processor om det kan ha någon större inverkan på ljudet?

    Är oerhört tacksam för all input oavsett vad det gäller kring detta. Dock så kommer jag INTE att göra installation själv utan jag lämnar det på firma så det blir riktigt gjort. Tips på bra sådana tas också tacksamt emot.

    Mvh
    Niklas

  • #2
    Re: Lite funderingar kring framsystem

    Originally posted by modda
    Hej.

    Tog precis en sväng med bilen och fick en lite fundering som jag undrar om ni kan svara på. Jag har en Polo -13 som jag ska uppgradera ljudet i och har dragit på det för att skuffen är så liten och en eventuell baslåda skulle ta ihjäl den lilla yta som är kvar. Men går det inte att bara köra med ett framsystem och få NÄSTAN lika bra tryck i bilen?

    Är absolut ingen basnarkoman utan jag vill mer ha en korrekt ljudbild men kan tänka mig att offra lite av djupet i ljudet för att bibehålla möjligheten till att faktiskt frakta mer saker än mig själv i fordonet.

    Har en halv trave med slutsteg som ligger från ett tidigare projekt som aldrig vart av som jag tänkt använda till detta men är fortfarande väldigt osäker på vad man ska satsa på för högtalare när man vill ha "hela paketet" i framsystemet.

    Jag har några Ground Zero 2225SQ så effekten bör verkligen inte vara någon fara. Dock så tänker jag inte använda mer än två stycken för det är det enda jag får plats med under golvet i skuffen.
    Stereo håller jag på att kika för fullt på, men funderar även om man kanske ska skaffa sig en processor om det kan ha någon större inverkan på ljudet?

    Är oerhört tacksam för all input oavsett vad det gäller kring detta. Dock så kommer jag INTE att göra installation själv utan jag lämnar det på firma så det blir riktigt gjort. Tips på bra sådana tas också tacksamt emot.

    Mvh
    Niklas
    vart bor du innan man rekomenderar företag? 1-2 6.5'' kitt o frontsub kanske?

    Comment


    • #3
      Re: Lite funderingar kring framsystem

      Originally posted by ville91 View Post
      vart bor du innan man rekomenderar företag? 1-2 6.5'' kitt o frontsub kanske?
      Bor i Sundsvall men är inte emot att åka en bit för att få det riktigt gjort

      Comment


      • #4
        Re: Lite funderingar kring framsystem

        Originally posted by modda View Post
        Bor i Sundsvall
        Monterar inte AVD?

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: Lite funderingar kring framsystem

          Originally posted by Horsyhorse View Post
          Monterar inte AVD?

          Pierre
          Det gör dom. Dock inte sett hur deras jobb ser ut. Därför jag frågar här efter lite vägledning Synd att få ett halvdant jobb i en ny bil

          Comment


          • #6
            Re: Lite funderingar kring framsystem

            Originally posted by modda View Post
            Bor i Sundsvall men är inte emot att åka en bit för att få det riktigt gjort
            hmm brl borlänge? eller vrf ej pm shopen i stockholm?=)
            http://www.pmshopen.se/ground-zero-u...c-650sq/1627-0 kan rekomendera det kittet... middarna tycker jag e helt underbara.

            sedan om de har någon hydrogen 8a eller en likadan serie som 6.5'' kittet

            Comment


            • #7
              Re: Lite funderingar kring framsystem

              Originally posted by Horsyhorse View Post
              Monterar inte AVD?

              Pierre
              hade glömt AVD xD

              Comment


              • #8
                Re: Lite funderingar kring framsystem

                Polo borde du få i 8" i dörrarna..så 8a plus bredband aktivt delat är en ide.
                Då kan du labba mer med delning och köra "nästan sub" i dörren.
                Lite mer bök att få till bredbandare jämfört med diskant dock..vad jag märkt iaf.

                Jag har kört med Ground Zero Radioactive GZMW200NEO ihop med plutonium 3or och ja...för dom 3000 kronorna så lät det ruskigt bra
                Audi A4 B5 -98
                Pioneer P90 + DEQP90
                Sinfoni amplitude 50.4x
                Sinfoni shadow 100.2
                Sinfoni S165W x4
                Sinfoni S100M
                Sinfoni S25T

                Vw up -12
                På gång..
                New car, hi end old school..

                Comment

                Working...
                X