Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang flata basar samt små brutala basar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor ang flata basar samt små brutala basar

    Hej hopp och tjo.

    Jo det är så att jag har varit inne länge länge på att plastalåda i min bil, men det har inte blivit av.

    Men nu har jag tänkt att ta mig i kragen, ge mig en smäll och ta tag i saken.

    Så jag har lite frågor till er som kan, vet osv.

    1. Ang flata basar då, blir det någonsin samma ljudkvalité som hos en "normal" bas?

    2. Om man nu gör en låda till tex den här som jag kikat på:
    http://www.bilstereoshopen.se/pionee...1s4-12-/1807-0

    Går det verkligen att få lika bra bas på tex djupet eller måste man upp i storlek på låda på den så man lika gärna kan köra en vanlig bas?

    3. Ang små basar då, har kikat på både Gladen sqx8 och Sundown sa-8 och funderat på samma sak där.
    Man måste antagligen upp i lådstorlekar för att dessa ska spela så brutalt som det påstås, men hur bra spelar dom då egentligen i sina rekomenderade 10L respektive 15-21L?

    Kommer säkert fler följdfrågor

  • #2
    Re: Frågor ang flata basar samt små brutala basar

    Originally posted by c-son
    Hej hopp och tjo.

    Jo det är så att jag har varit inne länge länge på att plastalåda i min bil, men det har inte blivit av.

    Men nu har jag tänkt att ta mig i kragen, ge mig en smäll och ta tag i saken.

    Så jag har lite frågor till er som kan, vet osv.

    1. Ang flata basar då, blir det någonsin samma ljudkvalité som hos en "normal" bas?

    2. Om man nu gör en låda till tex den här som jag kikat på:
    http://www.bilstereoshopen.se/pionee...1s4-12-/1807-0

    Går det verkligen att få lika bra bas på tex djupet eller måste man upp i storlek på låda på den så man lika gärna kan köra en vanlig bas?

    3. Ang små basar då, har kikat på både Gladen sqx8 och Sundown sa-8 och funderat på samma sak där.
    Man måste antagligen upp i lådstorlekar för att dessa ska spela så brutalt som det påstås, men hur bra spelar dom då egentligen i sina rekomenderade 10L respektive 15-21L?

    Kommer säkert fler följdfrågor
    1 och 2. Ja, men de har begränsad förmåga att spela högt
    3. Det finns inga mirakel, inte i verkligheten. Däremot finns det många PR trick. 8 tum är 8 tum. Det kommer aldrig spela "brutalare" än 12 i motsvarande serie. Så enkelt är det. Allt annat är skitsnack.

    //Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #3
      Re: Frågor ang flata basar samt små brutala basar

      Det är alltså mer värt att satsa på en vanlig än en flat då man alltid kommer vilja höja volymen, och hänger inte basen med då så är det ju meningslöst

      Ja jo men jag menade inte just i samma serie, tänkte mer på om dom imponerade i sina vanliga lådvolymer eller om dom måste upp i stora lådor för att gräva djupt.
      Dom har ju trots allt ett bra rykte om sig de där två

      Comment

      Working...
      X