Announcement

Collapse
No announcement yet.

vilken huvudenhet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vilken huvudenhet ?

    tjenare, jag har lite funderingar över vilken hu jag borde använda , jag har en alpine 9887r liggandes och en Kenwood 8044bt , håller på att planera ett nytt bygge så tänkte om nån har nå syn punkter , tanken är att inhandla en bitone.1 och bygga systemet runt den , men vill ha en huvud enhet o spela genom , kan någon av mina hu funka eller borde man inhandla en ny ?

  • #2
    Re: vilken huvudenhet ?

    9887R utan tvekan! Låter mkt bra.

    Om du tänkt hålla dig till RCA så är ju en Mosconi 6to8 DSP rena klippet, både prismässigt och funktionsmässigt.

    Pierre
    Last edited by Horsyhorse; February 21, 2013, 17:53.
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: vilken huvudenhet ?

      Tackar, många bra svar från dig horsy! E rätt ny i ljud byggar världen, så de uppskattas som bara den!

      Comment


      • #4
        Re: vilken huvudenhet ?

        Passa dig , håller till i Rättvik på somrarna.

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: vilken huvudenhet ?

          Vad är alternativet till att köra rca, hur funkar de med att köra digitalt ist?

          Comment


          • #6
            Re: vilken huvudenhet ?

            Originally posted by lillroos View Post
            Vad är alternativet till att köra rca, hur funkar de med att köra digitalt ist?
            9887an har ingen digitalutgång, då behövs annan spelare.
            Tro mig, det låter bra analogt ochså.
            Digitalt kan du addera senare om du vill.

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #7
              Re: vilken huvudenhet ?

              OKey ! har läst igeom allt som jag har kunnat hitta på 9887r och bit one och tycker att dom flesta röstar för digitalt , men har lyssnat på ett bygge som spelade analogt och jag vart väldigt imponerad ! så blir vell till att prova det ! , jasså vad gör du här ute på vischan ?

              Comment


              • #8
                Re: vilken huvudenhet ?

                för och nackdelar på mosconin gentimot bitone´n ? pris mässigt så e de ju inte så mycke skillnad men hur är de program varan? har bara hållt på med bit onen lite och jag gillade hur den var upp byggd ,

                Comment


                • #9
                  Re: vilken huvudenhet ?

                  Originally posted by lillroos View Post
                  för och nackdelar på mosconin gentimot bitone´n ? pris mässigt så e de ju inte så mycke skillnad men hur är de program varan? har bara hållt på med bit onen lite och jag gillade hur den var upp byggd ,
                  Ladda ner programvaran till 6to8 och testa så ser du hur enkel och smidigt det är uppbyggt!

                  För oss som arbetar dagligen med att ställa/konfigurera olika ljudsystem så sparar vi otroligt med tid i att använda 6to8.

                  Men smaken är som baken och alla bör välja det dom känner funkar bäst för deras behov.
                  Det som är synd är att flertalet som köper DSP boxar inte fått chansen att välja.
                  Många butiker har inte erfarenhet eller kunskap att delge en kund all info då erfarenhet av olika DSPs saknas!

                  Vi på Ljudbyggaren har MÅNGA års erfarenhet med just dessa byggen där det ingår digitala processorer, vi har arbetat eller tagit del av de flesta på marknaden!
                  sigpic

                  Webshop

                  Besöksadress butik

                  Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                  Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                  Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                  Comment

                  Working...
                  X