Announcement

Collapse
No announcement yet.

iphone eller ipad som signalkälla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: iphone eller ipad som signalkälla?

    Kanon
    Ska uppdatera mina sedan får vi se om jag får liknande problem hehe.
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #77
      Re: iphone eller ipad som signalkälla?

      Originally posted by Robsarve View Post
      Det problemet löser jag genom att inte stänga av prylarna...

      Som den äppelskeptiker man är får man erkänna att de är bra på att få grejjerna att lira ihop. Jag brukar ha det lite besvärligt när nått nytt skall in, men jag kör ju en nas med linux, win nt. vista, och 7, osx iphone och 3 androider...
      Du kör tre versioner av NT ser jag ja.....varav en du kan kasta....... Vista.. W7 är vad Vista borde varit
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #78
        Re: iphone eller ipad som signalkälla?

        Originally posted by jonash View Post
        Bingo! Av nån anledning så hade ATVn stängt av Airplayn...? Kanske då den uppdaterade sig? Nåja, nu spelas Linkin Park på hög volym. 'Numb'.
        ATvn är riktigt bra på de få saker den kan.

        Har man en Mac är programmet Beamer fantastiskt.
        Att kunna streama film till barnen i sovrumet och ändå kunna sitta själv vid datorn och arbeta är guld värt.

        Till ren musik använder jag analoga delen av en express för då kan man sköta även volymen med Iphonen, vilket är praktiskt när man har en 15år gammal förstärkare utan fjärr eller fancy ingångar.

        Och tills Apple släpper upp för tredjeparts appar i ATv så funkar det klockrent att köra alla tvkanalers "Play" tjänster i telefonen och spela upp dessa via ATv.

        Och så liten och smidig är den att den ledigt får följa med på semestern.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #79
          Re: iphone eller ipad som signalkälla?

          Jag sköter volymen via Iphonen även vid digital ut på Express och ATV.
          Något jag missat?
          sigpic

          Ägare av DekorTeknik
          Gå in och gilla!

          Comment


          • #80
            Re: iphone eller ipad som signalkälla?

            Originally posted by Antonic View Post
            Jag sköter volymen via Iphonen även vid digital ut på Express och ATV.
            Något jag missat?
            Det funkar även på den optiska utgången då telefonen/iTunes sköter volymen innan DACen.

            Signalen blir dock komprimerad när man sköter volymen via telefonen, så vill man ha ut Max välljud ur sin APE eller ATv optiskt skall volymen skötas vid förstärkaren.

            Det jag menade var att man får en fjärr till sin gamla härk till förstärkare på köpet med en AirportExpress inkopplad.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #81
              Re: iphone eller ipad som signalkälla?

              Originally posted by JALLE View Post
              Det funkar även på den optiska utgången då telefonen/iTunes sköter volymen innan DACen.

              Signalen blir dock komprimerad när man sköter volymen via telefonen, så vill man ha ut Max välljud ur sin APE eller ATv optiskt skall volymen skötas vid förstärkaren.

              Det jag menade var att man får en fjärr till sin gamla härk till förstärkare på köpet med en AirportExpress inkopplad.
              Jag trodde att mitt Integrerade från Musical Fidelity var gammalt (typ år 2001) men den har ju fjärr iallafall .

              Ja, jag kör Viaplay från iPhonen, via ATVn och det funkade klanderfritt i morse för F1 loppet
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #82
                Re: iphone eller ipad som signalkälla?

                Originally posted by Antonic View Post
                Jag sköter volymen via Iphonen även vid digital ut på Express och ATV.
                Något jag missat?
                Jag kör via Zon2 på min Yamaha reciever och den tar tyvärr inte digita´la inputs på Zon 2&3.... Verkar vara samma sak oavsett tillverkare exempelvis HK & Pioneer

                Dvs jag kör analogt och är helnöjd över ljudet i mitt uterum!
                __________________
                Mvh Jonas
                Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                Comment


                • #83
                  Re: iphone eller ipad som signalkälla?

                  http://www.youtube.com/watch?feature...&v=RCXJIjxvPNE
                  Smidigt och snyggt!
                  Vis vobiscum sit!

                  Comment


                  • #84
                    Re: iphone eller ipad som signalkälla?

                    ja, den är aningen mindre än dubbeldin. Perfekt storlek.

                    Gissar dock på att de än så länge kör analogt. Men en airport borde ju funka även här.
                    /tycker Erik.

                    Comment


                    • #85
                      Re: iphone eller ipad som signalkälla?

                      Originally posted by Nordenmark View Post
                      "Det finns inget behov för surfplattor under 10"..." Jo vi säger väl så Apple :P
                      För en gång skull fick de anpassa sig efter kunderna och inte tvärt om

                      Originally posted by Robsarve View Post
                      ja, den är aningen mindre än dubbeldin. Perfekt storlek.

                      Gissar dock på att de än så länge kör analogt. Men en airport borde ju funka även här.
                      Ngt bredare, mkt mkt tunnare och knappt lägre så som de har satt den (sjävla skärmen är ju på 7.9" plus ramen så....)

                      Mkt troligt, men samtidigt pratar de om fullt digitalt system från Audison (BitOne och troligen Voce med digitalmodul/er) så de kan ju ha en airport och köra helt digitalt med. VI kan vara gissa kring detta för tillfället.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment

                      Working...
                      X