Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabeldragning volvo 850

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kabeldragning volvo 850

    Hej!

    Får börja med att säga att jag är helt ny på denna fronten och ny på forumet!

    Har skaffat mig en bruksbil där jag vill piffa upp ljudet lite och jag har införskaffat lite billjud:

    1x Baslåda
    2x 2-vägs
    2x "Frontsystem" (kit)
    2x Slutsteg
    1x Kondensator

    Problemet jag nu står inför är kabeldragning och jag har väl spenderat det senaste dygnet med att googla runt efter det jag söker.

    Det jag fått kläm på hittils är strömkabeln från batteriet till slutstegen som kommer ligga i bakluckan. Ska in någonstans i torpedväggen och ut vid pedalerna och sen dras under listerna ända bak, där får jag lyfta bort sätet och dra under(?).

    Men, högtalarkablar och lågnivå från stereon, hur gör jag här?

    "Högtalarkablarna" sitter med någon dosa i dörren, är det bara att rycka loss och sen tvinna-dra igenom? Kommer dessa sluta upp bakom stereon?

    Hur gör jag sen för att få ut högtalarkablarna och lågnivån från stereoplatsen, till bakluckan, för som jag förstår det ska dessa också dras i listerna, men hur kommer jag dit?

    Mycket frågor, säkert dumma sånna men jag vill inte förstöra mer än vad som behövs.

    Med vänlig hälsning,

    Wsn

  • #2
    Re: Kabeldragning volvo 850

    strömkabelen är lättast dra i robbotröret som finns under säkringhållaren/bromsservon
    ,
    TEAM BERGET

    Comment

    Working...
    X