Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

    Jag måste säga att Rookie 15 och 25 var fasen så mycket bättre på att dra in de nya i tävlingscirkusen. Som det är nu är det svårt som butik att motivera nya killar och tjejer att börja/fortsätta tävla och lära sig mer om ljudkvalitet, det finns ingen gräns för vad det kan kosta och den tryggheten tror jag många saknar.
    Vi kan väl ha egna R15 och R25 klasser? Varför ska vi bry oss om europa i dessa klasser, vi skickar inte så många bílar ändå. Entry är på tok för enkelt, och ska man börja tävla kan man lika väl köra på alla regler direkt, fast med en snällare bedömning, som vi hade det innan.

    På något sätt har värdet och prestigen i att vinna försvunnit, detta kan vi tacka den förra skivan för då den inte bjöd på någon kvalitet att tävla om.
    (märktes tydlig på er tävlade på öland när jag pratade med er)

    Sen saknar jag organisationen, var är namnskyltarna med klasserna? var är protokollen på morgonen? allt bara flyter runt och ingen roddar det på riktigt, detta gör att det inte känns proffesionellt och att det inte tas på allvar.
    (För kunde vi butiker skriva ut och fixa med detta, det kan vi idag med tror jag om det behövs hjälp)

    Mer planering och förberedelser löser detta enkelt, tiden som det tar att komma igång kan läggas på annat än att vänta.

    Att det inte kommer så mycket folk för att titta på en rostigt bil som brummar dB gör mig inte förvånad, här måste vi styra upp det med snyggare bilar, annars kan vi lika gärna traila runt betongklumpar som spelar högt. Varför inte ha nån slags bedömning på utseendet? vi vill ju visa bilarna för allmänheten och då ska VI locka dom.


    Kom med konstruktiva och mogna förslag nu. Vi måste få igång glöden igen
    sigpic
    Ljudstudion i växjö
    Tel 0470 62120


    JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

  • #2
    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

    Originally posted by Roger T View Post
    Att det inte kommer så mycket folk för att titta på en rostigt bil som brummar dB gör mig inte förvånad, här måste vi styra upp det med snyggare bilar, annars kan vi lika gärna traila runt betongklumpar som spelar högt. Varför inte ha nån slags bedömning på utseendet? vi vill ju visa bilarna för allmänheten och då ska VI locka dom.
    Det är ju de rostiga dB-bilarna som drar publik, dels för att det är ett ganska aktivt tävlingsmoment med snabbt resultat...de flesta bilstereoaktiva ungdomar gillar bas.
    Så utan dessa dB klasser så vore det nästan helt tomt på publik.
    // Tommy
    MTR electronics
    Generalagent för Mohawk

    Comment


    • #3
      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

      SQ är mycket svåra att bedömma, och är olika i allas öron, en db-mätare gör ingen skillnad om det sitter DLS eller MDS i bilen!

      Jag har under alla dessa år jag arrangerat tävlingar runt om här i västernorrland, har jag försökt att få SASCA som det hette då upp hit att arrangera tävlingar. Många gånger fick man inte ens svar på sina e-mail med förfrågningar! Så om man inte ens kan få arrangörerna intresserade av att ordna en tävling då det finns en som gör allt annat runtomkring då är det hela nog ganska dött i min mening! Har på senare år inte brytt mig så mycket i att försöka få till en välljudstävling! Men få se om jag hittar på något eget liknande nu i år!

      Vet också att det var problem att få fram regelverk förrut, då detta inte lämnades ut utan man var tvunget köpas det! Det ger inga nya tävlande!

      Men du har helt klart rätt angående klasser! Små klasser måste finnas med begränsning på dom som tävlar, att dom inte få vara där mer än ett år!

      Det måste vara enkelt för butiker/arrangörer att anordna tävlingar samt att tävlingarna INTE bara kan hålla till på 25% av Sveriges yta! Får inte kosta multum att anordna en tävling och ingen är intresserad av att fara på en tävling och betala 500;- för att få bilen "lyssnad på".

      Tillgänglighet och att det ska vara enkelt/billigt är A/O för att få folk intresserade, och våga prova på!

      Lite tankar bara!
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

      Comment


      • #4
        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

        Tråkigt nog, verkar det som SQ är påväg bort. (Läser deltagandet detta år.)
        Om varför tvista de lärde, men mina funderingar går i dessa banor:

        Det är mycket regler, något som inte den vanlige novisen vill sitta och läsa på i timmar. Novisen vill bygga och spela.
        Entry i all ära, men de flesta vill nog börja i en mer utmanande klass och då skulle, som Roger påpekade, de gamla Rookie-klasserna vara perfekta. Advanced 30 är helt okej i deta syfte, men kanske lite väl mycket pengar för en tonåring, speciellt i dessa sura tider.

        Som åskådare (tar mig själv som exempel), är det i stort sett omöjligt att se vem som tävlar i vad.
        Som utomstående, tror jag att man blir skrämd av att se proffsbygge och inte veta vilken klass de tävlar i. Likaså, bli avskräckt av att se en kabelsallad i en mindre lyckad dB-bil.
        Nya tävlanden behöver se vad de ska konkurrera med för att bli eggade.

        Sen gäller det att hålla kvar den som kommit till sin första tävling. Då jag varit med, har det varit otroligt långtråkiga dagar. Går det verkligen inte lägga upp en tävling på ett snabbare sätt? Vet sedan tidigare att vissa gillar att tillbringa en hel dag, övernatta osv, men det gäller knappast nybörjaren, som inte känner någon.

        Prestigen: En buckla till varje tävlande är inte prestige. Prestige är att få en buckla och ha slagit tio andra.
        Då gäller det att få in fler tävlanden... Se ovan.

        Bedömningarna: Har sett domare som dömer ut nybörjare, på ett sätt som fått dem sluta tävla helt. Några icke väl valda ord, kan räcka för vissa.
        Bemötandet hos en del, har varit under all kritik (nämner inga namn) och då syftar jag inte på forum, utan i de riktiga tävlingarna, där det verkligen är viktigt att representera.

        ...och nu undrar väl alla varför jag sitter här och engagerar mig i ett ämne som jag borde hålla mig från?

        Jo, jag gillar billjud, gillar att det finns likasinnade och gillar att ha åsikter. Som alla åsikter, passar de inte alla, men istället för att banna, radera, smustskasta, gör som Roger skrev, håll en bra nivå och ge förslag. Om några sidor tror jag att det mesta som behöver komma ut finns med. Hoppas jag inte trampat någon på tårna denna gången också.

        Comment


        • #5
          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

          Jo förresten! Varför kan inte en SQ bil spela musik så det hörs utanför bilen? Ni vet väl att det finns något som kallas för förstärkare som gör att man kan spela högre!
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

          Comment


          • #6
            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

            Det där med själva SQ biten har jag inte en susning om så det kan jag varken säga bu eller bä åt.
            Men jag tycker det du skriver verkar vara väldigt bra.
            Nu vet jag inte om SQ klasserna är indelade i olika prisgrupper också annars kanske det vore något. För hur kul skulle det vara för en vanlig privatperson utan sponsorer och ingen vidare budget att ställa sig och tävla emot sånna som har både pengar och sponsorer bakom sig för att det inte finns tillräckligt med klasser.

            Sen så kan jag inte annat än att hålla med om att det inte är så roligt för allmänheten att gå runt och titta på "gamla rostiga häckar" som står och bara "brummar dB" så vidare det inte är något lite extra ungefär som Extra Kim's skåp. Dom två tävlingarna som jag har var på med han så har allmänheten varit väldigt nyfikna på han skåp..

            Sen så har Tommy rätt i att själva tävlings momentet för "dB brummarna" är mycket roligare att kolla på. Sen så är det ju mycket enklare att förstå.

            Detta kanske blev lite lulligt men hoppas ni förstår vad jag menar
            Last edited by ShaddeN; July 13, 2009, 02:00.

            Comment


            • #7
              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

              Originally posted by Roger T View Post
              Jag måste säga att Rookie 15 och 25 var fasen så mycket bättre på att dra in de nya i tävlingscirkusen. Som det är nu är det svårt som butik att motivera nya killar och tjejer att börja/fortsätta tävla och lära sig mer om ljudkvalitet, det finns ingen gräns för vad det kan kosta och den tryggheten tror jag många saknar.
              Vi kan väl ha egna R15 och R25 klasser? Varför ska vi bry oss om europa i dessa klasser, vi skickar inte så många bílar ändå. Entry är på tok för enkelt, och ska man börja tävla kan man lika väl köra på alla regler direkt, fast med en snällare bedömning, som vi hade det innan.

              SCC är ju tanken att vara det första som lockar in tävlande. Ett enkelt format som butiken själva håller, men med stöd från bilstereoförbundet.
              Förra året hade vi ju en prisbregränsad klass i Experienced som är närmast lik gamla Rookie, men det var ju tyvärr ingen vidare succe - därav finns den inte 2009, men finns det ett behov ser jag inga problem med att den återinförs.
              Kanske är det en god tanke att ha en prisbregränsad SQ klass i SCC som sen även finns som experienced-klass.

              Originally posted by Roger T View Post
              På något sätt har värdet och prestigen i att vinna försvunnit, detta kan vi tacka den förra skivan för då den inte bjöd på någon kvalitet att tävla om.
              (märktes tydlig på er tävlade på öland när jag pratade med er)

              Förra skivan hade sina nackdelar, men prestigen tycker jag bottnar i att det finns många som man kämpar mot. Det kanske skall rensas upp ännu mer i mängden klasser?

              Originally posted by Roger T View Post
              Sen saknar jag organisationen, var är namnskyltarna med klasserna? var är protokollen på morgonen? allt bara flyter runt och ingen roddar det på riktigt, detta gör att det inte känns proffesionellt och att det inte tas på allvar.
              (För kunde vi butiker skriva ut och fixa med detta, det kan vi idag med tror jag om det behövs hjälp)

              Mer planering och förberedelser löser detta enkelt, tiden som det tar att komma igång kan läggas på annat än att vänta.

              På Öland blev det tyvärr sämre än det borde och även i Växjö hade vi lite startupproblem. Jag som var inblandad i båda ber personligen om ursäkt för min del i det strulet och hoppas vi kommer att göra ett bättre jobb framöver.
              Viljan finns!
              /tycker Erik.

              Comment


              • #8
                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                Originally posted by AndrAAx View Post
                SQ är mycket svåra att bedömma, och är olika i allas öron, en db-mätare gör ingen skillnad om det sitter DLS eller MDS i bilen!
                Kan faktiskt lova att det inte finns en aktiv EMMA-domare som dömer efter vad det sitter för prylar. Har man dömt några bilar vet man att fina grejjer kan låta skit och annat kan överraska en som bara den.

                Originally posted by AndrAAx View Post
                Jag har under alla dessa år jag arrangerat tävlingar runt om här i västernorrland, har jag försökt att få SASCA som det hette då upp hit att arrangera tävlingar. Många gånger fick man inte ens svar på sina e-mail med förfrågningar! Så om man inte ens kan få arrangörerna intresserade av att ordna en tävling då det finns en som gör allt annat runtomkring då är det hela nog ganska dött i min mening! Har på senare år inte brytt mig så mycket i att försöka få till en välljudstävling! Men få se om jag hittar på något eget liknande nu i år!
                I år blir det nog svårt för oss att hjälpa till då sesongen tar slut redan i augusti. Men vi har både 2008 och 2007 haft tävling i Lycksele med mycket magert deltagarantal. Jag tror att SCC kan vara en bra väg framåt här, enkla regler och lokala tävlingar, man behöver inte oroa sig för att möta de tunga kanonerna med en gång! Med lite tid så skapas säkert ett gediget tävlingsintresse i de norra delarna av landet och några av dem vill säkert prova på i de "stora" klasserna. Och finns underlaget så lägger förbundet gärna en tävling norrut!

                Originally posted by AndrAAx View Post
                Vet också att det var problem att få fram regelverk förrut, då detta inte lämnades ut utan man var tvunget köpas det! Det ger inga nya tävlande!
                Det var förr i tiden. Sen några år finns hela regelboken att ladda ned på emmanet.com.

                Originally posted by AndrAAx View Post
                Det måste vara enkelt för butiker/arrangörer att anordna tävlingar samt att tävlingarna INTE bara kan hålla till på 25% av Sveriges yta! Får inte kosta multum att anordna en tävling och ingen är intresserad av att fara på en tävling och betala 500;- för att få bilen "lyssnad på".
                Som sagt detta är vad SCC är tänkt att vara. En årsavgift på 100:- till butiken sen tävlar man gratis resten av året!
                Deltagande butiker får startkit och utbildning av förbundet, som även hjälper till med resultatbörs.
                Och det är enkelt. Alla regler står på protokollen!

                Så på din lokala butik och be dem prata med förbundet om SCC!
                /tycker Erik.

                Comment


                • #9
                  Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                  Originally posted by Tommy View Post
                  Det är ju de rostiga dB-bilarna som drar publik, dels för att det är ett ganska aktivt tävlingsmoment med snabbt resultat...de flesta bilstereoaktiva ungdomar gillar bas.
                  Så utan dessa dB klasser så vore det nästan helt tomt på publik.
                  // Tommy
                  Tävlingsformatet är jättebra inget snack om det. Det händer något hela tiden och man ser direkt hur det går. Men det lär inte vara rosthögarna som drar utan va de gör med dom. Varför kan vi inte ha representabla bilar som drar då?
                  sigpic
                  Ljudstudion i växjö
                  Tel 0470 62120


                  JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                    Originally posted by AndrAAx View Post
                    SQ är mycket svåra att bedömma, och är olika i allas öron, en db-mätare gör ingen skillnad om det sitter DLS eller MDS i bilen!

                    Jag har under alla dessa år jag arrangerat tävlingar runt om här i västernorrland, har jag försökt att få SASCA som det hette då upp hit att arrangera tävlingar. Många gånger fick man inte ens svar på sina e-mail med förfrågningar! Så om man inte ens kan få arrangörerna intresserade av att ordna en tävling då det finns en som gör allt annat runtomkring då är det hela nog ganska dött i min mening! Har på senare år inte brytt mig så mycket i att försöka få till en välljudstävling! Men få se om jag hittar på något eget liknande nu i år!

                    Vet också att det var problem att få fram regelverk förrut, då detta inte lämnades ut utan man var tvunget köpas det! Det ger inga nya tävlande!

                    Men du har helt klart rätt angående klasser! Små klasser måste finnas med begränsning på dom som tävlar, att dom inte få vara där mer än ett år!

                    Det måste vara enkelt för butiker/arrangörer att anordna tävlingar samt att tävlingarna INTE bara kan hålla till på 25% av Sveriges yta! Får inte kosta multum att anordna en tävling och ingen är intresserad av att fara på en tävling och betala 500;- för att få bilen "lyssnad på".

                    Tillgänglighet och att det ska vara enkelt/billigt är A/O för att få folk intresserade, och våga prova på!

                    Lite tankar bara!
                    Tänkvärt. Det jobbas på lite lösningar för detta det vet jag.
                    sigpic
                    Ljudstudion i växjö
                    Tel 0470 62120


                    JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                      Rogers initiativ är superbt!
                      Vi måste hitta en lösning på att bli bättre, inte bara i tävlingsgrenarna utan även på att arangera tävlingar!

                      Det är som han säger.....inget standard förfarande vid incheck tex!

                      Varför inte ha en handbok om HUR man anordnar en tävling!
                      Om det finns enkla vägledande saker behöver inte en butik oroa sig så mycket!
                      Det är bara att läsa innantill, samtidigt känner den tävlande igen sig så om han e i Tommelilla eller i Lycksele.

                      Förr anmälde man sig, fick sina protokoll och vidare instruktioner.
                      I dag är det lite mer Hawaii, alla gör vad de TROR är korrekt!

                      Att anordna en tävling kostar ca 10 000 kronor!
                      Dessa pengar ska kännas att man får någonting för.
                      Efteråt är det bara en massa gnällande för att man försöker arangera något för de tävlande, detta är inte så kul att höra då man gör detta för andras vidkommande.
                      För hur det än är så kan man ALDRIG tillgodose alla!

                      Frågan är om vi kanske ska ha färre tävlingar?
                      Jag har ett par killar i Teamet som står över för dom redan är klara för final!?
                      Har man bara ett fåtal tävlingar är man piskad att åka till dessa!

                      När jag tävlade som mest, då åkte jag på alla utom en tävling!
                      BMW Danne tex är ett föredömme, åka halva jorden runt.......APPLÅDER!

                      Roger har rätt i att det är ingen prestige längre i att vara en vinnare.
                      Man blir tom ratad på ett forum av en Rookie!?!
                      Ödmjukheten är som bortblåst eller så orkar man inte lyssna!

                      Jag tror att lite av problemen med att få tävlande startar redan här på forumet!
                      Folk är skiträdda för allt som skrivs om deras framfart på tävlingsbanan.
                      Den sista tiden har jag haft otroligt många som VÅGAR komma och fråga om hur dom ska göra!

                      Dessa killar ger jag en stor eloge, för dessa herrar är kanske våra nästa Svenska mästare!!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                        Originally posted by TPplut View Post
                        Tråkigt nog, verkar det som SQ är påväg bort. (Läser deltagandet detta år.)
                        Om varför tvista de lärde, men mina funderingar går i dessa banor:

                        Det är mycket regler, något som inte den vanlige novisen vill sitta och läsa på i timmar. Novisen vill bygga och spela.
                        Entry i all ära, men de flesta vill nog börja i en mer utmanande klass och då skulle, som Roger påpekade, de gamla Rookie-klasserna vara perfekta. Advanced 30 är helt okej i deta syfte, men kanske lite väl mycket pengar för en tonåring, speciellt i dessa sura tider.
                        För mkt regler? Nja....jag säger snarare att Entry är för enkelt och att steget upp till Exp är lite för stort. Se kommentar nedan till Erik.

                        Originally posted by TPplut View Post
                        Som åskådare (tar mig själv som exempel), är det i stort sett omöjligt att se vem som tävlar i vad.
                        Som utomstående, tror jag att man blir skrämd av att se proffsbygge och inte veta vilken klass de tävlar i. Likaså, bli avskräckt av att se en kabelsallad i en mindre lyckad dB-bil.
                        Nya tävlanden behöver se vad de ska konkurrera med för att bli eggade.
                        Jo det kan jag hålla med om. Finns dock de som har sina installationspärmar framme där det även stor vilken klass de tävlar i. Tycker att fler kunde haft ngt så enkelt som ett laminerat papper med en enkel presentation av bilen (anläggningsschema eller liknande) och vilken klass de tävlar i.

                        Originally posted by TPplut View Post
                        Sen gäller det att hålla kvar den som kommit till sin första tävling. Då jag varit med, har det varit otroligt långtråkiga dagar. Går det verkligen inte lägga upp en tävling på ett snabbare sätt? Vet sedan tidigare att vissa gillar att tillbringa en hel dag, övernatta osv, men det gäller knappast nybörjaren, som inte känner någon.
                        Vad jag minns från den tiden jag lurkade runt och tittade och lyssnade på SQ-bilar och även pratade med folk på SASCA-tiden så var det lika långsamt då. DOCK var det fler domare....men vad hjälpte det när deltagarantalet var fler än idag? Det blev samma belastning på domarna. Fler tävlanden = fler domare kort sagt.

                        Originally posted by TPplut View Post
                        Prestigen: En buckla till varje tävlande är inte prestige. Prestige är att få en buckla och ha slagit tio andra.
                        Då gäller det att få in fler tävlanden... Se ovan.
                        Ett förslag från min sida (återigen), diplom/plakat på deltävlingar och buckla på SM-finalen. För det är väl ändå SM som räknas?

                        Originally posted by TPplut View Post
                        Bedömningarna: Har sett domare som dömer ut nybörjare, på ett sätt som fått dem sluta tävla helt. Några icke väl valda ord, kan räcka för vissa.
                        Bemötandet hos en del, har varit under all kritik (nämner inga namn) och då syftar jag inte på forum, utan i de riktiga tävlingarna, där det verkligen är viktigt att representera.
                        Nu har jag bara deltagit i Entry två gånger, men jag måste säga att jag fick ett väldigt bra bemötande (j-son var sitt vanliga lite "elaka" jag....men inget jag kunde ta med en klackspark för han var rak och ärlig och poängterade väldigt BRA kring vilka områden jag hade problem med ljudet, tummen upp) Tror jag hade Rickard som bedömde mig med....han försökte med förklara vilka områden jag skulle förbättra.....dock inte lika ingående som Henrik... Däremot var han ALDRIG otrevlig och tog sig lite längre tid med oss som aldrig varit på en tävling först. Tummen upp där med.

                        Sedan skall vi absolut inte glömma Jimmy, Hallin och Antonio som gick igenom installationen (visst det skämtades en del från Jimmys sida....men det finns en anledning till hans "negativa" attityd till mig All in good fun mate )
                        De gav mig riktigt bra tips om åtgärder för när/om jag skulle gå vidare up i klass, alltså de påpekade saker som borde åtgärdas för att inte få avdrag.
                        Tummen upp till er tre med (om ni alla nu läser här inne)

                        Så jag själv personligen har INTE råkat ut för ngt du beskriver och kan således inte uttala mig fullt ut i frågan. Jag kan bara berätta om mina egna erfarenheter.

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        SCC är ju tanken att vara det första som lockar in tävlande. Ett enkelt format som butiken själva håller, men med stöd från bilstereoförbundet.
                        Synd att SCC inte förankrades.
                        Enklare än så lär det inte bli.
                        Men ett problem som Roger tog upp är att stegen mellan Entry-protokollen och Experienced är lite för stort. Iaf tycker jag det (Bara att kika i matrisen....) Man kunde höja Entry lite. Lägga till ett par bedömningspunkter. Inte bara djupet och det tonala utan även höjd och bredd. Jag tror det hade funkat. Mer likt Exp men inte lika hårt.

                        Originally posted by Robsarve View Post
                        Förra året hade vi ju en prisbregränsad klass i Experienced som är närmast lik gamla Rookie, men det var ju tyvärr ingen vidare succe - därav finns den inte 2009, men finns det ett behov ser jag inga problem med att den återinförs.
                        Kanske är det en god tanke att ha en prisbregränsad SQ klass i SCC som sen även finns som experienced-klass.
                        I ärlighetens namn... Hur mkt info kom ut kring detta? Hur många utanför EMMA och Lazzatsfären visste om den?
                        Hur mkt syntes EMMA utåt?
                        Jo jag vet.....reklam kostar då det skall synas i tidningar osv....
                        Men det finns andra vägar och man får ärligt talat ge det mer än EN säsong för att få folk utanför att förstå att det finns ngt för dem.

                        Men så som jag ser det...lyckas man promota utåt att prisbegränsade INSTEGSKLASSER finns så tror jag att det drar tävlanden för generationen vi ser nu vill ha allt så billigt som möjligt....och helst igår.
                        Detta kan vi dessvärre inte ändra på i rödaste rappet. Hell det tog mig ett antal år av misslyckanden med billiga grejer innan jag tog mig i kragen och skaffade mer riktiga prylar.
                        Men summa summarum. Prisbegränsat BEHÖVS på ngt sätt.....frågan är bara när och i vilken form.

                        Roger> Håller med i mångt och mycket. Och det vet du

                        Nonne> Mkt bra skrivet
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                          Nonne, eller nån som vet, varför kostar det 10 000kr att hålla en tävling.
                          Är det en kostnad butik till Emma, eller är det en total kostnad som inkluderar massa olika saker?
                          Berätta gärna varför det måste kosta så mycket?
                          Det låter som det är svårt för en liten butik att finansiera detta.

                          Och vad, vart, vilka är organisationen butiken ska vända sig till om man vill ha en tävling nästa år?
                          Jag tror det är svårt att locka in tävlande och butiker till en organisation som inte vill berätta vilka dom är, och man ska få veta allt "senare".

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                            Ström är det gratis?
                            Terminalerna som ska distribuera detta, är dom gratis?
                            Pokaler!
                            TermLab!
                            Monitorer!
                            Högtalare!
                            Mikrofoner!
                            Dator!
                            Papper!
                            Annonsering!
                            Mat!
                            Dricka!'
                            fuktionärskläder!
                            extrapriser!
                            Toalett!
                            Tejp!
                            Tvål!
                            Sopsäckar!
                            Och en massa andra saker......
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                              Lite inofficiell info om det planerade upplägget för nästa år:

                              Det jobbas på att få igång förbundet fortfarande, det är därför inget kan göras officiellt ännu. (Jag sitter inte på någon formell post, men jag hjälper till så gott jag kan). Men man kommer att kunna kontakta via bilstereoförbundet.se. Än så länge är det RE Event som gäller.

                              SCC kommer under hösten -09 (efter finalen) att jobbas in hos många lokala butiker.
                              Tanken är att det skall vara det stora flertalet tävlingar. Enkelt, lätt och roligt att tävla.

                              "SM" kommer det att ordnas en deltävling till i månaden med start på Elmia och (troligen) avslutas med final i September. Totalt 6 tävlingar inklusive finalen alltså!

                              Vi skall försöka få till en hyfsad geografisk spridning på dessa, men de kommer att försöka hållas tillsammans med andra engagemang (typ Bilsport)

                              Klasserna kommer i huvudsak att vara de samma som i år, möjligen med färre indelningar om inte deltagarantalet ökar.

                              Entry (som jag personligen inte är så imponerad av) är ju endast för att vi skall kunna erbjuda något för folk som dyker upp på dessa event och vill prova på. Just att marknadsföra Entry som "Prova på - gratis!" är en god idé.
                              /tycker Erik.

                              Comment

                              Working...
                              X