Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

    Originally posted by JohanH View Post
    Ser kanon ut
    Kanske stjäl den idéen
    Det gör du rätt i... Kan dock ha stött på lite problem i konstruktionen om man har en stor magnet, det är trångt i röret om man säger så så jag vet inte hur lyften beter sig där inne.

    MVH Simon Jonsson

    Comment


    • #47
      Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

      Originally posted by zrken View Post
      Den där lacken verkar guld. Kommer högst sannorlikt provas i mitt bygge med
      Gört, bra färg... Mer färg = med struktur... 1 burk räckte till båda A-stolparna gott och väl, ett riktmärke.

      MVH Simon jonsson

      Comment


      • #48
        Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

        Detta med aktiv delning va inte så bra som jag tänkte mig... Kör spelaren i DSP läge men det enda jag får till är subben, Vill dela SUB 0hz-63hz, MID 63hz-200hz och fullregistrena 200hz- och uppåt... Det är inte ens i närheten av att gå att lösa... Någon som har förslag?


        MVH Simon Jonsson

        Comment


        • #49
          Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

          Vad är det för möjligheter som finns i filterväg då?

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #50
            Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

            http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_P..._2SDNF_manual/
            Info angående filter finns på sida 45-48.

            Kan även tillägga hans 4ch Premier class-A bara har lowpass och highpass 0-120hz så där kan man inte trolla heller.

            Som jag förstår det.
            1. Kör man i 3vägs läget (Sub Mid High) så faller det i att lägsta delningsfrekvensen för high är 1,25Khz och det är ju på tok för högt för bredbandaren.
            Går inte att ställa in 0 branthet på filtret heller så den får full bandbredd.

            2. Kör man i Sub Front Rear läget (front på bredbandaren och rear på mid) så går det o köra bredbandarna från 200hz och uppåt.
            Middarna kan delas 50-63-80 osv i botten men inget i toppen.(kan använda spole)
            Last edited by Danne08; January 14, 2014, 00:39.

            Comment


            • #51
              Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

              Det irriterande bekymret har jag delvis med min p9 och Box oxå...fattar inte varför man har så begränsat
              Audi A4 B5 -98
              Pioneer P90 + DEQP90
              Sinfoni amplitude 50.4x
              Sinfoni shadow 100.2
              Sinfoni S165W x4
              Sinfoni S100M
              Sinfoni S25T

              Vw up -12
              På gång..
              New car, hi end old school..

              Comment


              • #52
                Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                Originally posted by Danne08 View Post
                http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_P..._2SDNF_manual/
                Info angående filter finns på sida 45-48.

                Kan även tillägga hans 4ch Premier class-A bara har lowpass och highpass 0-120hz så där kan man inte trolla heller.

                Som jag förstår det.
                1. Kör man i 3vägs läget (Sub Mid High) så faller det i att lägsta delningsfrekvensen för high är 1,25Khz och det är ju på tok för högt för bredbandaren.
                Går inte att ställa in 0 branthet på filtret heller så den får full bandbredd.

                2. Kör man i Sub Front Rear läget (front på bredbandaren och rear på mid) så går det o köra bredbandarna från 200hz och uppåt.
                Middarna kan delas 50-63-80 osv i botten men inget i toppen.(kan använda spole)
                Så här gjorde jag när jag körde med min 80prs och bredbandare, mid, sub http://bilstereoforum.se/showthread....ght=familjebil
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment


                • #53
                  Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                  Helt sjukt vilka konstiga begränsningar (från perspektivet att aldrig ha mekat med delningar före BitOne dök upp i ägo)?!

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #54
                    Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                    Klassiskt Pioneersystem då deras tanke varit att man skall ha ett klassiskt trevägssystem med bas, mellan och diskant.
                    Först på senaste DEX-P99an kom de på bättre tankar med full frihet på filtren. (Full o full men ni fattar)
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • #55
                      Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                      Bra jobbat!
                      Är vinklarna på bredbandarna framlyssnade? När jag har labbat så brukar det bli bäst med höger sida on-axis och vänster svagt off-axis.
                      Octan
                      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                      OctanAudio
                      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                      Fegens Vandrarhem

                      Bilstereoblog
                      Team Ljudbyggaren

                      Comment


                      • #56
                        Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                        Originally posted by octan View Post
                        Bra jobbat!
                        Är vinklarna på bredbandarna framlyssnade? När jag har labbat så brukar det bli bäst med höger sida on-axis och vänster svagt off-axis.

                        Tyvärr inget framlyssnat, bara byggde av delarna jag hade tillgång till men kommer bygga om A-stolparna inom snar framtid för jag tror jag har gått på en mina i min konstruktion, bilder kommer på det framöver men elementet kommer få mer fri luft att arbeta med och vinklar kommer ändras. Tänkte bara spela in dom lite först.

                        MVH Simon Jonsson

                        Comment


                        • #57
                          Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                          Berätta gärna mer om denna 'minan' ?

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #58
                            Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                            Minan är att jag inte riktigt tänkt igenom detta bygge, om man kollar måtten på högtalaren http://www.eluxson.se/bredbandseleme...-spx-32tb.html så ser man att diametern på monteringshålet och magneten skiljer bara 3mm i diameter och jag tror membranet vill ha mer för att fungera tillfredställande... Så därför tänkte jag fortsätta i VVS temat och korta befintligt för och montera en sådan här http://biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-oc...nskning-87266/ något avkapad och ändra vinklarna för att det ska fungera...

                            MVH Simon Jonsson

                            Comment


                            • #59
                              Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                              Hej!! Ett till steg är inhandlat idag, ett Genesis B40 som kommer att användas på bredbandarna och 4-kanals steget kommer att bryggas för att ge middarna lite mer kraft. Någon som har lyssnat på ett Genesis B40 steg och har något att säga om det? köpte grisen i säcken lite men tyckte det kunde vara värt 300 kr och en fråga till, vad ska det vara för storlek på säkringen som ska sitta i?

                              MVH Simon jonsson

                              Comment


                              • #60
                                Re: Projekt vinterbil Volvo 945, man tager vad man haver..

                                Originally posted by Snoddas View Post
                                Någon som har lyssnat på ett Genesis B40 steg och har något att säga om det? köpte grisen i säcken lite men tyckte det kunde vara värt 300 kr och en fråga till, vad ska det vara för storlek på säkringen som ska sitta i?

                                MVH Simon jonsson
                                Fungerar det, så är 300:- ett fynd. Föregångare till Profile-serien om jag kommer ihåg rätt.
                                Octan
                                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                                OctanAudio
                                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                                Fegens Vandrarhem

                                Bilstereoblog
                                Team Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X