Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

    Å andra sidan blir inte resten av anläggningen sämre av att få bättre signal.
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

    Comment


    • #17
      Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

      Absolut inte! Det är nog helt klart en fördel. Synd bara att det inte funkade med Suprakabeln för den var grymt smidig att dra i bilen, Alpines ser stelare ut. Vore kul att lyssna i nån bil innan där man kan jämföra Ai-Net mot optisk.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #18
        Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Absolut inte! Det är nog helt klart en fördel. Synd bara att det inte funkade med Suprakabeln för den var grymt smidig att dra i bilen, Alpines ser stelare ut. Vore kul att lyssna i nån bil innan där man kan jämföra Ai-Net mot optisk.
        Jag hade kopplat in min 701a och 9861, med RUX, och satt och lyssnade. Lät skapligt, tills jag begrep at man var tvungen slå på den optiska.

        Slog på den, och det var som fullkomligt natt och dag!

        Eller såhär: kostnaden för att uppnå samma "aha-upplevelse" genom att byta tex steg, eller högtalare skulle varit minst 5-siffrigt.

        /Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #19
          Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

          Jag har nyss kopplat in min KWE-610 kabel på min IVA-D800. KWE kabeln är mer än en kabel den har även en elektrisk till optisk omvandlare inbyggd. Skillnad?? Japp helt klart. Kanske inte så stor som JonasH upplevde men så kör jag med kvalitetsprodukter rakt igenom Just 701:an har lite problem med insignalen och det kan en optisk kabel fixa. Detaljrikedomen har blivit större och även det dynamiska omfånget. Mellanregistret har jag fått skruva ner ca 4dB för det blev lite väl spelglatt.
          Turligt nog fick jag tag på den enda KWE-610 som fanns i Sverige(Tack Nonne) så där får nog skeppas fler från Japanien.

          Den är förvisso dyr men väl värd sin peng.

          P.S Tyvärr finns där en baksida med att ändra över till optiskt Man måste tweaka om totalt igen. Turligt nog känner en av de bästa tweakarna i Sverige (Tack Nonne)
          Jag ÄR Gandalf!!!

          Comment


          • #20
            Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

            Originally posted by Gandalf View Post
            P.S Tyvärr finns där en baksida med att ändra över till optiskt Man måste tweaka om totalt igen. Turligt nog känner en av de bästa tweakarna i Sverige (Tack Nonne)
            Just nu känner jag en tunga ända uppe i nacken, på insidan av nacken
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #21
              Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

              Tusan också, varför skulle ni säga sådär?! Nu är jag ju tvungen att dra iväg en order på en kabel ändå! :P Att få lov å tweaka om är jag van vid, det brukar bli mellan varje tävling för att försöka nå ännu bättre resultat. Just mer detaljrikedom och dynamik är det jag är ute efter, visserligen tightare sub och mid men det har jag inte räknat med att en kabel ska fixa så det får jag fixa på annat vis.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #22
                Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Just mer detaljrikedom och dynamik är det jag är ute efter, visserligen tightare sub och mid men det har jag inte räknat med att en kabel ska fixa så det får jag fixa på annat vis.
                Eftersom 701:an jiobbar med en renare signal blir ju även midden och basen mer hanterbar. Du kan lägga på mer tryck utan att det överstyr.

                Nonne! Inget smicker. Bara ren fakta. Sen att det är dina produkter gör ju att det inte blir sämmre direkt.
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #23
                  Re: Kan inte mata H700 med optisk signal från IVA-D511

                  Tar och skriver en rad eller två här igen. Fick (äntligen) i kabeln i bilen igår. Det första jag märkte efter att ha slagit på den optiska utgången och startat om spelaren var att ljudet blev "luftigare" och "renare" eller hur man nu ska förklara det, lät rent allmänt bättre! Störningarna var som bortblåsta också, så tack till er som övertalade mig! Den kabeln var en väl värd uppgradering, nu gäller det bara att få till resten också så kanske man kan börja utmana på riktigt nästa år.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment

                  Working...
                  X