Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

    Originally posted by Nonne View Post
    Detta har varit på tapeten i en annan tråd, där diskuterades långa laddtider då banking funktionen användes så prova att slå av den!
    Man tycker ju att BRL-personalen som visade mig enheterna skulle ha lite koll på det där. De lär ju inte sälja mycket stereo med så dålig koll på läget? Som att gå in på ElGiganten för att köpa TV och där står allihopa och visar myrornas-krig...
    Edit: jag ska göra ett nytt försök i veckan och se vad som går att göra.
    "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

    "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

    Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

    Comment


    • #17
      Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

      Hittade en Pioneer-spelare som var imponerande bra jämfört med allt annat. Inte helt sömlöst, men under en tiondels sekund i övergången. Tyvärr hade displayen dålig upplösning, och deras usla lösning med den tunna navigationsratten/volymkontrollen som inte är smidig att greppa och hantera, för lätt att klicka i sidled om man skulle trycka på den... Gör att den gick bort.
      Den hade inte någon DSP, men där hade jag ju kunnat tänka mig en BitOne eller BitTen, eller annan fristående DSP som tillägg.

      Synd.
      "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

      "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

      Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

      Comment


      • #18
        Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

        Originally posted by Dr. Mabuse View Post
        Man tycker ju att BRL-personalen som visade mig enheterna skulle ha lite koll på det där. De lär ju inte sälja mycket stereo med så dålig koll på läget? Som att gå in på ElGiganten för att köpa TV och där står allihopa och visar myrornas-krig...
        Edit: jag ska göra ett nytt försök i veckan och se vad som går att göra.
        Jag brukar inte ryta till, (och så gör jag inte nu heller), jag tycker bara att det är lite skevt att anklaga hela BRL-kedjan för att ha dålig koll på läget.

        Du har ett krav på din enhet som är väldigt speciellt, nämner du detta (det är ett ganska unikt krav, jag har aldrig under mina år fått någon sådan förfrågan) när du är hos en handlare så lär du få ett ärligt svar, om det är så att de inte kan svara tillfredsställande beror detta troligtvis på att frågan är (som jag skrev) extremt ovanlig.

        Vill du spela dina låtar sömlöst, fixa detta i ett redigeringsprogram i datorn så är det ju klart?
        Svensk importör/generalagent av:

        Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

        Best European Distributor 2011 - Alpine

        Comment


        • #19
          Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

          Håller med föregående... Är väl en inställning i programmet
          som du bränner i? Ställ in att bränna allt i ett svep och inte
          göra pause mellan låtarna. Så gjorde jag för tio år sedan när
          jag brände ut långa mixar. Borde funka även i dagens
          brännprogram.

          Comment


          • #20
            Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

            Även om spår är mixade sömnlöst så skiter det sig med mp3......
            Såvida en enhet inte kör med förinladdning av decodingen, alternativt decodar en stund INNAN filen spelas upp.

            Har ett antal skivor (både skiva och på mp3) och skivorna spelas sömnlöst utan problem med samma skiva med skarvlösa fast mp3 får en paus mellan varje låt oavsett vilken spelare jag testat med (är ju dock långt ifrån ALLA på marknaden, men likväl 3-4 st från 3 olika tillverkare) och jag förstår hans delemma OCH krav då jag själv uppskattar att även mp3 beter sig som originalskivorna.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #21
              Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

              Det lustiga är som sagt, att när jag streamar från iPod spelar den (i stort sett) sömlöst. Men inte från CD-rom eller USB-minne.
              Jag har en portabel CD-spelare som spelar CD-rom med mp3-filer på och den klarar av att spela sömlöst. Philips Expanium.
              Min slutsats är att spelaren saknar buffer-minne och/eller har sunkig firmware.
              "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

              "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

              Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

              Comment


              • #22
                Re: Huvudenheter som byter mp3-spår sömlöst?

                Originally posted by Dr. Mabuse View Post
                Det lustiga är som sagt, att när jag streamar från iPod spelar den (i stort sett) sömlöst. Men inte från CD-rom eller USB-minne.
                Jag har en portabel CD-spelare som spelar CD-rom med mp3-filer på och den klarar av att spela sömlöst. Philips Expanium.
                Min slutsats är att spelaren saknar buffer-minne och/eller har sunkig firmware.
                Jupp.......mer/bättre buffring av media vad decoingen gäller vore riktigt önskvärt av bilstereotillverkarna
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment

                Working...
                X