Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPad 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: iPad 2

    Originally posted by darki3 View Post
    Även jag kör iPhone och iPad hemma men tycker att det mesta med Apple är ju överdrivet, får lite den uppfattningen om att vi är bäst, vi är störst så fort något nytt ska lanseras.. Jag säger inte att dom är dåliga på något sätt (jag använder ju själv deras produkter) men förr eller senare lär ju något floppa för att dom är så motsträvande.

    Svensk stämning på G mot Apple:
    http://m3.idg.se/2.1022/1.372604/app...ylv%C3%A4rlden)
    Risken är nog inte allt för stor för dom floppar.
    Tror mera att dom kommer styra åt vilket håll utvecklingen går.
    sigpic

    Ägare av DekorTeknik
    Gå in och gilla!

    Comment


    • #17
      Re: iPad 2

      Originally posted by yeppe View Post
      same shit different name
      Skulle vara tråkigt att tillverka något annat och skriva ipad2 på den
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • #18
        Re: iPad 2

        Originally posted by darki3 View Post
        Vilket stolpskott denna Lirare är.

        Tur han inte pysslar med billjud, då hade nästa steg för honom varit att stämma Kenwood för att han inte kan installera Alpines menyer och eminenta EQ.

        Eller Volvo för att han inte kan få Audis MMI eftermonterat.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #19
          Re: iPad 2

          Originally posted by Antonic View Post
          Risken är nog inte allt för stor för dom floppar.
          Tror mera att dom kommer styra åt vilket håll utvecklingen går.
          Nej, så är det inte.

          Det är TVÅ stycken som styr åt varsitt håll....och det är egentligen tyngre spelare på andra sidan.
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #20
            Re: iPad 2

            Originally posted by jonash View Post
            Nej, så är det inte.

            Det är TVÅ stycken som styr åt varsitt håll....och det är egentligen tyngre spelare på andra sidan.
            Vem då?
            Vis vobiscum sit!

            Comment


            • #21
              Re: iPad 2

              Nyhet från macworld så såldes runt 600.000st första dagen i USA och applestore har leveranstid på 2-3veckor.
              Måste nog vara snabb om man ska ha en hehe
              sigpic

              Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

              Comment


              • #22
                Re: iPad 2

                Originally posted by Antonic View Post
                Skulle vara tråkigt att tillverka något annat och skriva ipad2 på den
                Då hade det ju vart riktigt spännande.. man vet inte vad man får för något
                TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
                SM 1a i SuperStreet NW 2012.
                SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
                SM 1a i Extreme 2013.
                SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
                SM 1a i Extreme 2014.
                SM 1a i BassRace 149,9 2015.
                SM 1a i Extreme 2015.
                EM 2a i BassRace 149,9 2015.
                EM 3a i Extreme 3+ 2015.

                Comment


                • #23
                  Re: iPad 2

                  Originally posted by Antonic View Post
                  Stor skillnad på en Ipad och en 13" hehe
                  Är bättre att jämnför en MBA 11" och en iPad.

                  Jag har båda och bär hellre med mig MBA:n
                  //Micke

                  Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                  Comment


                  • #24
                    Re: iPad 2

                    Har fått spons av Tv-tjänst i Linköping och sitter nu med en Ipad2

                    Älskar verkligen denna produkt så smidig och snabb.
                    Använder bara MBP att redigera video och föra över media till ipaden.

                    Det som jag reflekterar mest över är batteritiden så sjukt bra.
                    Har spelat film och musik nästan hela dagen och var på 12% när jag la mig.
                    sigpic

                    Ägare av DekorTeknik
                    Gå in och gilla!

                    Comment


                    • #25
                      Re: iPad 2

                      Originally posted by Antonic View Post
                      Har fått spons av Tv-tjänst i Linköping och sitter nu med en Ipad2

                      Älskar verkligen denna produkt så smidig och snabb.
                      Använder bara MBP att redigera video och föra över media till ipaden.

                      Det som jag reflekterar mest över är batteritiden så sjukt bra.
                      Har spelat film och musik nästan hela dagen och var på 12% när jag la mig.
                      jag använder min mest vid kundbesök och när jag skall hålla en inspirationsföreläsning t.ex. köpte wi-fi-modellen då jag använde iphone 4 som ap vid behov av nät. (iphonen drar dock grymt mycket batteri vid sådana tillfällen)
                      //Micke

                      Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                      Comment


                      • #26
                        Re: iPad 2

                        Samma här köpte utan 3g då jag har iphone 4.
                        Funkar okej tappar kontakten ibland men har oftast wifi i närheten.

                        Ska nu försöka få den monterad i bilen på ett hyfsat snyggt sett.
                        sigpic

                        Ägare av DekorTeknik
                        Gå in och gilla!

                        Comment


                        • #27
                          Re: iPad 2

                          Originally posted by Antonic View Post
                          Samma här köpte utan 3g då jag har iphone 4.
                          Funkar okej tappar kontakten ibland men har oftast wifi i närheten.

                          Ska nu försöka få den monterad i bilen på ett hyfsat snyggt sett.
                          jag hjälpte en kille med att montera i en ipad i mittkonsolen på en saab för ett tag sedan. Mycket bök och slipande.
                          //Micke

                          Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                          Comment


                          • #28
                            Re: iPad 2

                            Redigerat lite i Imovie nu på Ipaden och funkade ganska bra.
                            Ni ser den under media.

                            Visst var VÄLDIGT begränsande men smidigt och lätt att göra korta filmera med.
                            vid 5min lång film så började lagga en hel del tyvärr men hade också väldigt mycket klipp.
                            sigpic

                            Ägare av DekorTeknik
                            Gå in och gilla!

                            Comment


                            • #29
                              Re: iPad 2

                              Originally posted by Antonic View Post
                              iphone 4.
                              På temat batteritid så måste ju Apple ha världsrekord i dålig sådan på just iPhone4an.

                              Min är fulladdad på morgonen, och räcker inte ens hela dagen. Och då har jag NOLL program igång i princip, kör ingen musik, surfar MAX 10 minuter, kollar Facebook typ 10 minuter.

                              Ska det va så? Jag har haft min kopplad till laddaren ganska mycket, förutom de 3-4 första laddningarna, då jag cyklade batteriet som man bör. Undrar om det kan döda batteriet om den står med fulladdat batteri på över natten med laddaren i.....?
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #30
                                Re: iPad 2

                                Originally posted by jonash View Post
                                På temat batteritid så måste ju Apple ha världsrekord i dålig sådan på just iPhone4an.

                                Min är fulladdad på morgonen, och räcker inte ens hela dagen. Och då har jag NOLL program igång i princip, kör ingen musik, surfar MAX 10 minuter, kollar Facebook typ 10 minuter.

                                Ska det va så? Jag har haft min kopplad till laddaren ganska mycket, förutom de 3-4 första laddningarna, då jag cyklade batteriet som man bör. Undrar om det kan döda batteriet om den står med fulladdat batteri på över natten med laddaren i.....?
                                Låter onekligen som din telefon inte mår helt bra. Jag äger själv en iPhone 4, och använder jag den i den utsträckning du beskriver har jag utan problem minst 85% batteriliv kvar.

                                Dock laddar även jag den varje natt, oberoende på hur lite/mycket batteri jag har kvar (kör Sleep-Cycle )

                                Har du ägt din 4:a sedan release? Har läst att batteriet kan ta stryk om man laddar upp det utan att nånsin låta det dras ur, men att det då åtminstone ska ta några månader innan det börjar bli sämre. (Jag har ägt min i ~ 5 mån = inga problem än)

                                Comment

                                Working...
                                X