Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

    Originally posted by Nonne View Post
    Tyvärr är dom inte lika intreserad i alla delar av landet!
    Vi har lagt hur mycket tid som helst på att få utmedia till våra event, men då har dom redan varit på tex Vallåkra för 15 år sedan.
    Det finns inte så mycket intresse för vår hobby, ALLA tror att en ljudbil är boom boom boom och ett störande objekt på vägen!
    Sorry, men du verkar ha givit upp. Det är bara att ligga på, men kanske inte på samma person hela tiden.

    Det är upp till den kommande organisationen, som idag inte finns att ha en mediastrategi. Personligen har jag påverkat media i snart 15år och har en hel del kontakter. Man måste hela tiden förnya sig och finslipa sin retorik när man ska sälja in saker till en journalist.

    Det måste låta som att det är något nytt varje gång. Går inte att komma med en färdig mall som använts i 20år.

    Jag vet att SR är svåra, men kan en så kan alla. T.ex nu på sommaren då bilsterotävlingarna bör vara många så är det oftast nyhetstorka på andra områden. Ett ypperligt tillfälle för att få ut och visa vad som sker.

    Att en del har ingrodda föreställningar är inget som ska accepteras. För det visar att vi ger dom rätt, vilket de i de allra flesta fall inte har.
    //Micke

    Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

    Comment


    • #62
      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

      En tanke ang sponsorer.

      Är det inte väl smalspårigt att endast jaga sponsorer inom bilstereoleverantörer?

      Titta på alla andra "sporter" inte f*n har deras sponsorer direkt anknytning till deras aktiviteter.

      Här finns många områden att sälja reklam/sponsorplats.
      Däck, Batterier, Billackering, tuning, styling, datorer, kläder, lokala ICA m.fl
      bara fantasin som sätter stopp.
      // Tommy
      MTR electronics
      Generalagent för Mohawk

      Comment


      • #63
        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

        Originally posted by Tommy View Post
        En tanke ang sponsorer.

        Är det inte väl smalspårigt att endast jaga sponsorer inom bilstereoleverantörer?

        Titta på alla andra "sporter" inte f*n har deras sponsorer direkt anknytning till deras aktiviteter.

        Här finns många områden att sälja reklam/sponsorplats.
        Däck, Batterier, Billackering, tuning, styling, datorer, kläder, lokala ICA m.fl
        bara fantasin som sätter stopp.
        // Tommy
        Detta har jag gjort i 4 år..
        Men det är inte enkelt för en så smal nisch att finna samarbetspartners.
        Cartec är ett lyckat exempel.
        Det var nära ett avtal med ett större bensinbolag 2007 men de har sålt sina butiker... svårgissat vilket
        Där var tanken att de skulle sponsra med bensincheckar som sedan delades ut till deltagarna som priser. vilket skulle generera merförsäljning i deras butiker.


        Men detta är utlämnar på en reklambyrå inför 2010 så vi hoppas på bättre napp då jag aldrig haft möjlighet att lägga den tid det tar att finna utomstående sponsorer.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #64
          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

          Originally posted by jonash View Post
          Kom du. Och låter den sämre än den rostiga Pandan i hörnet så kommer du få reda på det.

          På parkeringen utanför min närmsta grannes uppfart stod ikväll 5st AMG Mercor utav varierande sort, och jag är inte det minsta impad utav nån utav dem ur ett SQ perspektiv när jag TITTAR på dem.

          Edit: Fel, det var visst 4st och en "specialare" utav nåt kompressormatat V12 som bara kostade 3.7 mille...
          Kamma dig. Om en av bilarna hade varit reggad i ditt namn hade jag brytt mig. Det jag menar är att alla har INTE råd med fina bilar. Sätt en skithög standard så kommer det inte finns en SQ bil innom ett år. Visst självklart skall bilarna vara tvättade å städade inuti men vill jag se ett dra åt helvete showbygge åker jag hellre till vallåkra eller tom SCF.

          Ps du kan få köpa SL65:an så hänger du garanterat med din granne OAVSETT va han har sä länge det inte e på bana

          Comment


          • #65
            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

            För att öka intresset skull man inte kunna köra mer små SQ aktiviteter?
            Miniaktiviteter av SQ Entry och Experienced med minimal administration utan prisutdelning, ingen rapportering av resultat (ingen tävling) och allt klart på någon timma.
            Man betalar en liten peng och får lite tips och råd vad som behöver fixas till riktiga tävlingar och får protokoll.
            Är det liten uppslutning och det kommer 5 personer (förhoppningsvis som är seriöst intresserade) så är det OK eftersom det inte skall läggas tid innan och efter och förhoppningsvis blir de bitna och kör riktiga tävlingar.



            Det har redan sagts ett antal gånger i tråden, men en lapp på instrumentbrädan i alla SQ bilarna.

            Som det är nu är det inte SQ vidare publikvänligt och i de flesta bilarna får man jaga info om man vill ha reda på vad de kör (det finns förstås stöldrisk eller om det för de vill vara hemliga).

            Exempel på lapp så besökare kan se vad det handlar om (väl synlig utifrån på all SQ bilar)
            ---------------------------------
            EMMA SQ
            Välljud och MultiMedia


            Namn
            Xxxxxx xxxxx

            Klass Experienced
            EMMA's instegsklass.
            Här bygger man vanligen allt själv och man får inte sponsras.
            Om man placerar sig på plats 1-3 på finalen, måste man gå vidare till Advanced eller högre.
            I Experienced bedöms främst ljudkvalitet men också en enklare installationsbedömning.
            Experienced delas in i en prisbegränsad klass och en utan.
            (Texten kommer från emmanet.se)

            Systemutbyggnad
            Huvudenhet xxxx
            Processor xxxx
            Slutsteg xxxx,xxxx
            Högtalare diskant/mellan/sub xxxx/xxxx/xxxx


            Mer info
            informationsskyltar på ”EMMA släpet” (här sätter man upp info om de olika klasserna och hur ett bedömningsprotokoll ser ut).
            Last edited by ConnyK; July 15, 2009, 21:29.
            /Conny
            Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
            SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

            Comment


            • #66
              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

              Originally posted by Holst View Post
              Kamma dig. Om en av bilarna hade varit reggad i ditt namn hade jag brytt mig. Det jag menar är att alla har INTE råd med fina bilar. Sätt en skithög standard så kommer det inte finns en SQ bil innom ett år. Visst självklart skall bilarna vara tvättade å städade inuti men vill jag se ett dra åt helvete showbygge åker jag hellre till vallåkra eller tom SCF.

              Ps du kan få köpa SL65:an så hänger du garanterat med din granne OAVSETT va han har sä länge det inte e på bana
              Men ASGARV. Jag skiter väl i AMG Mercedes. Inget kunde vara mer oviktigt för mig.

              Om du hade läst vad jag skrev, så är det att BILEN i sig självt inte betyder ett skit hur mina öron uppfattar ljudet. Kan komma en jä*la Koenigsegg om det så vill, låter basen skit är det max 10p oavsett...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #67
                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                Jag snackade med killarna från italien om vilken bil jag skulle använda som min Bewith demobil!
                Eftersom märket är som dubbla AMG Mercor "när nu dessa är på tapeten" så undrade jag vilken bil dom såg som ultimat?

                Min tanke var en nyare Audi A5 eller liknade.
                Sen frågade jag om dom tyckte jag skulle använda en Volvo eftersom jag var svensk, och det tyckte dom var ett bra val!
                Men om man nu tycker att det är sista bilen efter en söndertuggad TRABANT så blir man ledsen.

                Enligt japansk sed så är dessa demobilar i japan fetare än fetast, enligt italienarna så ska det vara så i japan!

                När jag visade en skiss på mitt nästa bygge skrek dom i kör DEN SKA DET VARA !!!!

                Bilen är från 1964
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #68
                  Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                  Det kanske är dags att att ett par kliv bakåt i tiden.

                  Jag kommer ihåg att vi tävlande under SASCA-tiden var tvungna att ha en skylt någonstans på bilen med namn på den tävlande samt vilken klass man tävlade i. Fanns inte skylten blev visningspoängen lidande.

                  Bilarna stod uppställda klassvis med en skylt vid varje rad om vad det var för klass.

                  Bilarna skulle alltid vara rena och städade. (Har gjort nedslag på flera bilar på detta genom åren) Hur kul är det att titta in i ett bagage och se kopparkardeler liggandes över hela golvet. Inställningen var då att det är en bilutställning vi var på och därför skulle bilarna åtm. vara rena.

                  Jag kommer till och med ihåg de guidade turena som anordnades bland tävlingsbilarna, för de besökande.

                  Några saker som dykt upp de senare åren som jag tyckte var bra som tävlande fast även för publiken var poängtavlan vid sekretariatet där poängen fylldes i vartefter protokollen blev räknade.

                  Tidssatta bedömningar t.ex. din bil blir bedömd på installation kl. xx.xx och ljudbedömd kl. xx.xx då kan man ju faktiskt för se de utställningar man är på. Har i många år INTE sett övriga utställningen på Vallåkra eller elmia pga väntande på bedömningar.

                  Ang. arrangerandet av tävlingar så fanns det en pärm som man fick av Cina på Sasca kansliet (jisses vad gammal jag känner mig nu) om vad som behövdes göras innan tävlingen. Ev. har jag en sådan pärm liggandes i analog papperform om det finns intresse för det i förbundet.

                  I övrigt tycker jag vi ska ha roligt på tävlingarna och inte se tävlandet som dödsallvarligt.

                  Säger som Classe Nord sa på min domarutbildning "hellre fria än fälla"

                  Tack från pensionärs hemmet den här gången!

                  ps. kanske dags att vi äldre kommer ut i svängen igen och visar ungtupparna att det kan vara roligt att tävla!!

                  mvh Mathias Svensson
                  Last edited by Dialect Svenne; July 16, 2009, 10:41. Reason: lagt till namnet
                  mvh Mathias Svensson
                  Pensionerad tävlande men det kliar i fingrarna!!!!

                  Comment


                  • #69
                    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                    Originally posted by Dialect Svenne View Post

                    en massa vettig text

                    ps. kanske dags att vi äldre kommer ut i svängen igen och visar ungtupparna att det kan var roligt att tävla!!
                    det tycker jag allt att det är dax för

                    Mvh
                    Rutger
                    Du lär så länge du lever, heter det.
                    Jag tror att motsatsen är lika sann.
                    Bengt Feldreich
                    _______________________________________
                    _______________________________________

                    Comment


                    • #70
                      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                      Tittar ut från garaget då. Du har helt rätt Dialect Svenne! Tid för bedömmning är något
                      jag saknade i alla år jag höll på.

                      Tänkte lite på vad som jag tycker borde vara rätt instegsklass. Återinför Rookie
                      klasserna. Rookie 15 och 25. Max två år i dessa klasser och pallplats på finalen första
                      året så är det automatiskt uppåt som gäller. Och samma typ av bedömning som det var
                      på den "gammla tiden". Enkel installation och vanlig ljudbedömmning.
                      De som tycker att det är "för" svårt att börja tävla då. Tja, då vet jag inte vad man ska
                      göra. Samtidigt blir det ingen chock att fortsätta uppåt mot "tyngre" klasser.

                      Comment

                      Working...
                      X