Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bluetooth mottagare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bluetooth mottagare

    Uppdatering: jag var in till uppsala bilradio där jag köpte mottagaren från JL. Förklarade läget och killen i butilen erbjöd sig att prova mottagaren innan han gjorde ett återköp av den. Han konstaterade att den inte levererade som den skulle varpå han testade en annan likadan som funkade desto bättre. Jag fick med den hem istället och efter att nu ha monterat den så kan jag konstatera att JLs variant av mottagare funkar klockrent! Kan nu absolut rekommendera den!

    Comment


    • #32
      Re: Bluetooth mottagare

      Vilken mobil (märke och modell) streamade du ifrån?

      Originally posted by R.Andersson View Post
      Uppdatering: jag var in till uppsala bilradio där jag köpte mottagaren från JL. Förklarade läget och killen i butilen erbjöd sig att prova mottagaren innan han gjorde ett återköp av den. Han konstaterade att den inte levererade som den skulle varpå han testade en annan likadan som funkade desto bättre. Jag fick med den hem istället och efter att nu ha monterat den så kan jag konstatera att JLs variant av mottagare funkar klockrent! Kan nu absolut rekommendera den!

      Comment


      • #33
        Re: Bluetooth mottagare

        Kör från en htc one m9

        Comment


        • #34
          Re: Bluetooth mottagare

          Originally posted by R.Andersson View Post
          Kör från en htc one m9
          Var kopplade du in +12V? Till Cigguttaget? Funkar klockrent vid uppstart? Parning m.m?

          Hur hanterar den störningar på +12V ifrån bilen? Inget som läcker ut i stereon hoppas jag?

          Comment


          • #35
            Re: Bluetooth mottagare

            Originally posted by ime95mos View Post
            Var kopplade du in +12V? Till Cigguttaget? Funkar klockrent vid uppstart? Parning m.m?

            Hur hanterar den störningar på +12V ifrån bilen? Inget som läcker ut i stereon hoppas jag?
            Sry att jag missat att svara!
            jag tjuvade 12V på strömmen på huvudenheten. Tyckte de va lättast, är stereon igång så är mottagaren igång.
            Funkar riktigt bra faktiskt, har varit ett fåtal gånger som jag varit tvungen att gå in i telefonen och para ihop dom. (Kan lika gärna vara telefonen som mottagarens fel). Skulle säga att 95% av gångerna man sätter sig i bilen så parar den upp på 3-4s efter uppstart. Då lämnar den ut ett pip i högtalarna som gör det tydligt att det är good to go.

            Utveckla vad jag skulle kunna få för störningar? Har hittills inte råkat ut för något som jag reagerat på
            kan uppleva att visst ljud känns ganska "tunnt" men det har nog mer att göra med orginalsystemet än med mottagaren

            Comment


            • #36
              Re: Bluetooth mottagare

              Låter bra!

              Med störningar menade jag det klassiska generatorvinet från +12V. Har du inte märkt något så är det säkert OK! Tack för återkopplingen.

              Originally posted by R.Andersson View Post
              Sry att jag missat att svara!
              jag tjuvade 12V på strömmen på huvudenheten. Tyckte de va lättast, är stereon igång så är mottagaren igång.
              Funkar riktigt bra faktiskt, har varit ett fåtal gånger som jag varit tvungen att gå in i telefonen och para ihop dom. (Kan lika gärna vara telefonen som mottagarens fel). Skulle säga att 95% av gångerna man sätter sig i bilen så parar den upp på 3-4s efter uppstart. Då lämnar den ut ett pip i högtalarna som gör det tydligt att det är good to go.

              Utveckla vad jag skulle kunna få för störningar? Har hittills inte råkat ut för något som jag reagerat på
              kan uppleva att visst ljud känns ganska "tunnt" men det har nog mer att göra med orginalsystemet än med mottagaren

              Comment


              • #37
                Re: Bluetooth mottagare

                Originally posted by ime95mos View Post
                Låter bra!

                Med störningar menade jag det klassiska generatorvinet från +12V. Har du inte märkt något så är det säkert OK! Tack för återkopplingen.
                Nä det har jag inte märkt något av! Hade det tidogare när jag körde auxkabel och laddade telefonen med 12v samtidigt. Men tycks ha blivit kvitt de iom bluetoothmottagaren

                Comment


                • #38
                  Re: Bluetooth mottagare

                  Ingen som har erfarenhet av enheter som kopplas till originalstereon och använder stereon's knappar för låtval och uppspelning?
                  Typ Groms lösningar? Frågar eftersom jag köpt en begagnad Lancer Ralliart från 2010, som någon varit för snål för att stoppa BT & USB i... Misstänker att original både är krångligt och dyrt att eftermontera. Om alls möjligt. Och kanske inte ens stöder audio-media i alla fall.
                  B!
                  Last edited by -=Mr B=-; July 27, 2016, 04:01. Reason: Stafninget.... Ooooooo

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bluetooth mottagare

                    Jag har monterat en hel del BT adaptrar i olika bilar.
                    Denison är den som har bredast sortiment, Fiscon är den som är enklast att montera.

                    Tyvärr finns Mitsubishi inte representerat hos Dension.
                    Ej heller hos Connects2 som är det företaget i dag som producerar kablage åt de flesta stora tillverkarna av HUs.

                    Ska man lösa en Lancer så får det bli till att sköta spårvalen från telefonen.
                    Volym ska gå att få till då man använder SOT-kablage till någon trevlig liten box med extern display.
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bluetooth mottagare

                      Grom stödjer spårval från stereon, om man uppfyller vissa kriterier. Men eftersom man bläddrar i blindo känns det inte som en bra lösning. Lutar mer och mer åt att helt enkelt byta ut hela stereon mot en ny mittkonsol, och 2DIN enhet. Klart mer stöldbegärligt, och de flesta av de här enheterna verkar inte ha stöldskydd i någon vettig form, vilket gör mig mer kluven. Det blir nog en egen tråd när jag funderat mer. Stort tack för att du bekräftade att det helt enkelt inte finns några bra lösningar till mitt åk...
                      B!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bluetooth mottagare

                        Kör också JL:s Bt modul och den fungerar bra, väldigt lätt att para ihop med tex surfplattan.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bluetooth mottagare

                          Någon som har beställt JL's variant? Nyfiken på hur bra den är innan jag lägger beställning
                          "Saliga äro de fattiga i anden" (Bergspredikan)
                          Välkommen till vår webbplats! Här kan du få en rabattkod för inköp av varor.

                          Comment

                          Working...
                          X