Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

    Tack.

    Återkommer med exakt info i morgon på var jag fick tag i dom. Det är högtalarfästen, fanns lite olika storlekar men de mindre blir nog lite för klena.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #77
      Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

      De ser lite bekanta ut, tror jag har kikat på nåt liknande.
      Tror de är utmärkta till att justera in positioner men när man väl hittat en position som funkar så känns det roligare med nåt fast fäste.
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • #78
        Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

        Bråkade vidare med baslådan idag. När jag byggde den så gjorde jag den med flit så stor som möjligt (38l) och sen minskade jag den genom att fylla upp med vatten och markera var jag ville gränsa av. Därefter sänkte jag ner en sopsäck som fylldes med byggskum upp till markeringen, därefter gjorde jag ett lock av glasfiber så det skulle bli tätt och stumt. Tanken var att det skulle vara lätt att kunna återställa lådan utifall jag skulle vilja montera en 12" som ville ha större volym. Men lätt gick det inte....efter mycket våld och hjälp av vinkelkapen, kofot, hammare och kniv så fick jag bort locket och byggskummet.



        Sen så kapade jag upp ytterliggare en del i lådan då jag behöver få lite mer utrymme bakom mätarhuset så jag får di kontakterna till huset. Tidigare har jag använt ett annat mätarhus där jag lödde fast nytt kablage direkt på kretskortsmattan (då det inte fanns utrymme bakom huset), men då jag vill kunna få ut mätarhuset så valde jag detta som går att få loss i stället. Så nästa steg blir att börja pussla ihop lådan igen och försöka få till 25l och gott om benutrymme samt en ny design utan hornen (bara för att göra Dick nöjd.

        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #79
          Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

          Originally posted by jensclaudius View Post
          Har fått hem ett par justerbara fästen som jag tänkt att prova senare. Ska klara 3kg så vikten på diskant och kopp borde inte bli några problem. Måste bara bygga ett par fästen att montera dessa på, men det får bli när brädan är klar.


          Var har du köpt dom ställbara fötterna/fästena?

          Comment


          • #80
            Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

            Fan man skulle ha bott granne med dig Jens.

            Comment


            • #81
              Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

              Så då har man spenderat ett par timmar i garaget medans frun sover efter nattpasset och barnen är hos kompisar och leker.

              Började med att pussla ihop lådan igen efter att ha kapat bort lite väl mycket. Fick även en bra bit mdf av Pierre på seastreams så jag slapp göra en egen baffel.


              Kapat lite i baffen och även sänkt in den biten jag kapade bort bakom mätarhuset.


              Provmonterning (nu finns det benutrymme igen)


              och sen lite fixering utav div bitar


              Väntar nu på att glasfiberspacklet ska härda och finns lust och ork ikväll så blir det nog att lägga på lite glasfiberväv på pusselbitarna och ev. spänna lite fleece över baffeln.
              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

              Comment


              • #82
                Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                Nice, Jens

                Comment


                • #83
                  Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                  Bra jobbat
                  Team Pioneer
                  Master 5
                  Multimedia Master
                  http://www.garaget.org/?car=319187

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                    Originally posted by dlsaren View Post
                    Nice, Jens
                    Dick du förstår väl vad dessa betyder:



                    Hornen is back bigger than ever!
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                      Fleece på och dränkt i polyesterplast och står nu och härdar.
                      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                        Spacklat och slipat ett par vändor


                        Medan spacklet härdade så filade jag lite på en bit mdf som kommer att sitta...


                        Därefter på med lite glasfiber väv och polyester.


                        Sen han jag inte mer på den timmen jag var ute ikväll.
                        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                          Jag må säga det är riktigt uppmuntrande att se hur tafettpinnen för 'byggaktivitet' tagits över och håller lite låga uppe så här dags/års. Det uppmuntrar och påminner om att det är dags att keep rockin'

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                            Har inte varit direkt flitig i garaget men tog mig i kragen igår och gick ut och slipade, spacklade samt avlimmade lådan från gammalt lim.

                            Ska slipa av en sista vända innan den är klar för att så småningom kläs.


                            Ett tips till er som läser och funderar på att klä om något som är limmat med det blå "fastbond 30" limmet. Försök in att spackla över det eller plasta på det, det kommer att fungera lika bra som att plasta direkt på en gummiduk...att slipa bort limmet tar tid och det går år en massa slippapper samt så slipar man lätt ner underlaget. Ta tummarna (ja, precis, de där två som sitter bredvid pekfingarna) och gnugga på limmet så kan du sen rulla bort limmet, har man tur så får du en kant och kan ta tag i denna och dra bort limmet i större partier.


                            Ikväll blir det till att slipa det sista och sen fortsätta med instrumentbrädan så jag förhoppnigsvis kan få in bilen i garaget igen (efter att ha skottat av all snö).
                            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                              Väldigt länge sen jag gjorde någon uppdatering och det beror på att aktiviteten i garaget varit obefintlig sen dec. Men nu när lite andra projekt är avklarade så är det dags att ta upp spåret igen.

                              Det enda som hänt är att processorn är införskaffad och valet föll på en Alpine H800 med rux. Ljudkällan är ännu inte bestämd.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                                En liten miniupdate:

                                Har nu fortsatt med brädan och jobbar just nu med att få brädan att ansluta snyggt mot bafflarna som sitter bultade i karossen.

                                Först började jag med att dra på några lager silvertejp på bafflarna som motsvarar tjockleken på vinylen för att det inte ska bli för tight när jag sen mmonterar brädan när den är klädd.





                                Därefter på med glasfiberspackel


                                och av med brädan när det härdat (kommer nog får upprepa denna process ett antal gånger innan man blir nöjd).



                                och sen en liten översiktsbild
                                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                                Comment

                                Working...
                                X