Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bingonisses bruna Volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bingonisses bruna Volvo

    Originally posted by ppk View Post
    Visst var det du som var i Örebro för några veckor sedan??

    Följer detta som allt annat Trevlig frontsub du har där förresten
    Japp, det var jag som smög runt i Örebro. Jag hoppas ju att suben är trevlig, och att jag faktiskt kommer i mål med det här bygget. Det har alltid varit något som ställt till det tidigare gånger, typ bilbyten och diverse haverier.

    Jag passar på att lista prylarna som ska in:

    Alpine PDX F6
    Alpine PDX F6
    Alpine PDX M6
    Alpine PDX M12
    Alpine CDA-137BTi
    Alpine PXA-H800
    Alpine RUX-C800

    EAD E130
    EAD E100
    EAD E60 (eller Brax Matrix 1.1, velar lite här)

    JL Audio 13w7
    JL Audio 8w3-3

    Comment


    • #17
      Re: Bingonisses bruna Volvo

      Damn!!! Du bör ju gå i mål med detta! Låter som att det kan bli redigt trevligt om du bygger bra
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #18
        Re: Bingonisses bruna Volvo

        Gårdagens ansträngningar:
        Jag var ju inte helt nöjd med hur baffeln satt i längsled, så jag utökade hålet lite bakåt

        Och ett testmontage efter det

        Och så lite fleece för att se formerna

        Comment


        • #19
          Re: Bingonisses bruna Volvo

          Det är inte hetl enkelt att bedöma, men jag har känslan av att du inte sträckt fleecen speciellt hårt. När polyestern kommer på sjunker den ihop rätt duktigt av vikten.
          Det måste sträckas rejält hårt för att hålla form!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #20
            Re: Bingonisses bruna Volvo

            Originally posted by zrken View Post
            Det är inte hetl enkelt att bedöma, men jag har känslan av att du inte sträckt fleecen speciellt hårt. När polyestern kommer på sjunker den ihop rätt duktigt av vikten.
            Det måste sträckas rejält hårt för att hålla form!
            Mm, jag fick lära mig det. Har inte kört med fleece förut, så det var en upplevelse. Det blev väl inte katastrof på något sätt, men inte helt enligt planen heller. Nu har det ju varit regn i Örebro under dagen, så ingen vidare plastning har gjorts.

            Istället har jag börjat fundera på stegen. Placering, och hur många jag egentligen vill ha. Är det mest fördelaktigt att ha en lågnivå och säg 150W, eller att man delar lågnivån och bryggar fram 300W istället? Att effekten ger kontroll är ju fint och så, men hur okontrollerad kan en diskant bli om man driver den med 150W? Eller är effekt alltid bättre? Tjänar man in signalförlusten på lågnivån genom att gaina mindre?

            Comment


            • #21
              Re: Bingonisses bruna Volvo

              Här kommer en uppvisning i paint, några förslag på hur jag tänker mig slutstegsracket. Helst vill jag ha alla strömanslutningar på en och samma sida för att slippa korsa den med lågnivåerna, och två av förslagen skulle medföra det. Det tredje förslaget, där de ligger sida vid sida istället, skulle medföra att det är betydligt lättare att lossa på ett steg om man nu skulle behöva det. Och om man drar strömkablarna bakåt i bilen och låter lågnivåerna gå framåt, så skulle man inte behöva korsa något där heller.

              Om det är någon som har synpunkter så lyssnar jag gärna, just nu så lutar det åt att jag inte kan bestämma mig, och bara kommer göra det som känns bäst för dagen..

              1:

              2:

              3:

              Comment


              • #22
                Re: Bingonisses bruna Volvo

                Originally posted by bingonisse View Post
                1:



                Nästa frågeställning är hur jag ska göra med dörrarna. Jag har fått tag på ett par extra dörrsidor, så jag är helt klart inne på att göra något. Så här ser det ut i dörren, "gallret" i dörrsidan täcker kanske 40% av konen i dagsläget. Mina middar kommer att vara mindre än de som satt, men de kommer ändå att vara större än vad gallret är.

                Frågan är väl egentligen om man ska bulta baffel i dörren, något som verkar väldigt tacksamt och enkelt, eller om man ska sätta baffeln i dörrsidan med chans att få till en snygg lösning lite enklare?

                Comment


                • #23
                  Re: Bingonisses bruna Volvo

                  Osar byggkvalitet!
                  Däremot kan man bli en smula nervös över kortslutningsrisken för ledarna på baksidan racket......?
                  Med en liten påkörning från kanten tex...?

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bingonisses bruna Volvo

                    Det är inte fullt så nära på riktigt, men det blir något slags petskydd/katastrofskydd på toppen. Det blir ju en ganska häftig säkring som kommer sitta där, så jag förstår funderingen.

                    Det får bli en kompletterande bild imorgon helt enkelt...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bingonisses bruna Volvo

                      Skulle en sån här bild duga till dokumentation? Åsikter/synpunkter?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bingonisses bruna Volvo

                        Fortsätter med lite uppdateringar:

                        Kabelmärkning:

                        Jordpunkt:

                        Längre bult för att kompensera höjden på kabelskon:

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bingonisses bruna Volvo

                          Proffsig kabelmärkning! Hur löser du det?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bingonisses bruna Volvo

                            Kabelmärkningsmaskin!

                            http://www.oemautomatic.se/Produkter...9-1701111.html

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bingonisses bruna Volvo

                              Snitsig lösning med strömskenorna på slutstegsracket

                              Mvh Micke

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bingonisses bruna Volvo

                                Originally posted by T-Micke View Post
                                Snitsig lösning med strömskenorna på slutstegsracket

                                Mvh Micke
                                Tackar! Nu har jag blästrat och lackat stålkonstruktionen, och bockat till ett pet/kortslutningsskydd också. Frågan som följer är kanske enkel, men vilket steg ska man satsa på att placera längst ner? Känslan för stunden är, nerifrån och upp; m12/m6/f6/f6. Åsikter på det?

                                Comment

                                Working...
                                X