Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterier 12v 150A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterier 12v 150A

    Jag jobbar med IT och har fått i uppdrag att byta ut en stor mängd batterier i en serverhall i förtid. Dessa batterier har en livslängd i produktion på tio år men nu ville man byta UPS och även batterierna redan efter 7 år för att vara ute i god tid.

    Man tyckte att batterierna skulle skickas till metallåtervinning så jag frågade om jag kunde få några och jag kunde få alla bara jag fraktade bort dom... tackar tackar! Jag fick även några UPS:er så jag installerade 12 batterier och en UPS på en av faserna här hemma som jag nu kör kylskåp, frys, internet, cirkulationspump samt YTTERBELYSNING på... det sista för att reta grannarna när alla har strömavbrott...

    Men... jag har fortfarande ganska många batterier kvar och funderade ju nu på om dessa är lämpliga att använda när man bygger billjud. 12 volt och 150A styck... det är väl nån gel i dom för man kan stapla dom upp och ned om lusten skulle falla på... eller på sidan eller högkant...hur många ampere bygger dom riktiga byggarna med idag?

    Finns det något intresse för sånna här stora (dom väger 48,5 kilo styck) batterier så tycker jag det är synd att slänga dom eller lämna dom till återvinning för 4:- kilot nu när jag ändå släpat hem ett gäng?

  • #2
    Re: Batterier 12v 150A

    Så här ser dom ut.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Re: Batterier 12v 150A

      Vet flera som kört på dessa batterier, vissa har haft tur att dom varit okej och andra har haft otur!

      Vad jag förestått funkar dom till SQ men ger inte ifrån sig så snabb ström, så stora banker till DB knarkarna lär det inte vara.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Batterier 12v 150A

        Tre eller fyra stycken sådana skulle vara perfekt för min gamla BMW e91 a som håller på att göras om till a traktor....Så skulle man slippa kasta i cement som vikt

        Comment


        • #5
          Re: Batterier 12v 150A

          Så, dom duger som bojsänken i en epa i alla fall

          Dom finns i Östergötland om någon skulle vara intresserad. Skicka ett PM i så fall.

          Comment


          • #6
            Re: Batterier 12v 150A

            Vad är det för mått på dem? Kanske ska prova att byta ut litium batteripacken till fyra seriekopplade i den här... Har en känsla av att de blir riktiga bojsänken då
            Click image for larger version

Name:	DSC_0157.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	590623

            Comment


            • #7
              Re: Batterier 12v 150A

              Jag kan mäta när jag kommer hem. Tror dock dom blir för stora men i en båt med elsnurra borde dom väl funka bra.

              Comment

              Working...
              X