Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old July 15th, 2018, 08:29   #101
carlr
Senior Member

Rep Power: 238 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr
Default Re: Boxster 986 Uppgradera allt!

Tjenare!

Ja det var ett tag sedan. Kul att du har fortsatt även om det varit motgångar under resans gång. Du kanske behöver lite inspiration eller ytterligare ett par öron för att komma vidare? Dra iväg ett PM om du vill ha lite support eller ännu bättre kom på en EMMA tävling och lyssna på lite bilar och be om råd och tips om din egen

Tyvärr är det ju så få tävlingar denna säsongen, så det är i princip SM-finalen kvar om det inte tillkommer någon under början av augusti. Sedan håller EMMA Norway tävling i Halden 11/8 - funderar själv på att åka dit och tävla.

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old July 17th, 2018, 01:02   #102
roboxster
Member

roboxster's Avatar

Tack för erbjudandet.. kommer kanske ta kontakt men inte just nu..
Nu ska jag faktiskt bara njuta av att ha ljud och snygga till lite mer..

Min ena diskant sprängdes ju och som en nödlösning för att få ljud i mellanregister igen koppla jag 4" mellanregister högtalarna på diskantutgången , och 6,5" i dörrarna på midbas utgångarna.
Sen justerade jag lite överlappning nedåt på crossover high och sen justerade jag nedåt också på midbaserna..
Måste ha träffat nåt guldläge för det passade mina öron perfekt!

Påbörjade med att göra en platta över slutstegen idag..
gjorde den lite för stor med flit så får jag heller kapa sen..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	D6F37E48-82B2-40F7-8B9A-9FE0E29E088A.jpg
Views:	10
Size:	90.9 KB
ID:	20628  Click image for larger version

Name:	6CA37DC4-94FF-482A-8F24-FA54549F78D9.jpg
Views:	13
Size:	83.4 KB
ID:	20629  

Hertz/Pioneer Porsche Boxster S 986 3.2l:
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=37096

"Letar ny bil redan/Porsche till salu efter sommaren 18"
-Och då färdigbyggd och tunad
roboxster is offline   Reply With Quote
Old July 17th, 2018, 01:11   #103
roboxster
Member

roboxster's Avatar

Jag var förresten på Sweetspot i flera timmar och bilstereoavdelningen har lite att lära av andra delar av mässan som var välkomnande och tog väl emot besökare..

Kändes inte som att det var läge att fråga om att få lyssna hos någon.. dom pratade sinsemellan och med domare och verkade inte intresserade av besökare.
Bortsett från en kille från BRL Trollhättan som jag pratade med ett tag och ville lyssna hos men då skulle bilen gås igenom av domare och när jag kom tillbaka hade dom börjat packa ihop..
Jag tog därför en burgare på hotellet och körde hem igen..

Old July 17th, 2018, 09:58   #104
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 609 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by roboxster View Post
Jag var förresten på Sweetspot i flera timmar och bilstereoavdelningen har lite att lära av andra delar av mässan som var välkomnande och tog väl emot besökare..

Kändes inte som att det var läge att fråga om att få lyssna hos någon.. dom pratade sinsemellan och med domare och verkade inte intresserade av besökare.
Bortsett från en kille från BRL Trollhättan som jag pratade med ett tag och ville lyssna hos men då skulle bilen gås igenom av domare och när jag kom tillbaka hade dom börjat packa ihop..
Jag tog därför en burgare på hotellet och körde hem igen..
Synd att du kände dig ovälkommen på Sweetspot, vi är inte oävna att visa upp våra bilar.
Ta vår svarta BMW som exempel, den demades i minst 5-6 timmar varje dag.
Att låta folk lyssna i bilarna är ju vår betalning för alla timmar som är nerlagda.

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi, Gladen och RS Audio, gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge
Nonne is offline   Reply With Quote
Old July 18th, 2018, 08:03   #105
carlr
Senior Member

Rep Power: 238 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr

Hej!

Håller med Nonne - trist att du fick ett sånt dåligt bemötande på Sweetspot, inte alls vad som är brukligt på tävlingarna. Själv hade jag 7 bilar att döma så hade inte många minuter över vid min bil (som för övrigt stod brevid Nonnes svarta BMW). Hoppas vi får se dig någon annan gång.

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
Svensk Mästare Skilled OEM 2017
carlr is offline   Reply With Quote
Old July 18th, 2018, 08:09   #106
roboxster
Member

roboxster's Avatar

Jorå, jag är inte avskräckad på något sätt ��
Och det är klart att det är lättare när man kommer in i ett rum jämfört med utomhus..
men en liten skylt, eller en lista man skriver sig på kanske?

Men prio nu är att titta på dragracing på mantorp den 28 ��

Reply

Thread Tools

Posting Rules