Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > SPL - Effekt och hög volym

SPL - Effekt och hög volym Allt som gör att du spelar högre! Även demo/show-frågor hör hemma här.

Reply

Thread Tools
Old July 4th, 2017, 23:23   #11
danne_69
Member

Default Re: nån som har erfarenhet av ground zero basar ?

Quote:
Originally Posted by ppk View Post
Jag tror PG basen är ett säkert kort om man tittar på rekommenderad lådstorlek samt tar hänsyn till ditt slutsteg. Till w0an rekommenderas lika stor låda som till både GZ basen och w3an jag har på hyllan. Kan dock tänkas att jl-basarna funkar ok i lite mindre låda, har själv kört w3an i 15 liter utan problem och vet fler som gjort det.
Om ekonomin är begränsad så hade jag kört på PG basen i ditt läge. Med en större budget kan man sväva ut lite mer
tackar för svaret =)

jo ekonomin är begränsad vill inte spendera mer än nödvändigt men samtidigt inte köpa något som inte är bra nog

lutar nog åt att det blir phoenix gold basen då den verkar bäst lämpad med dubbla talspolar och att den verkar passa bra till små lådor =)
danne_69 is offline   Reply With Quote
Old July 6th, 2017, 00:04   #12
danne_69
Member

Quote:
Originally Posted by ppk View Post
Jag tror PG basen är ett säkert kort om man tittar på rekommenderad lådstorlek samt tar hänsyn till ditt slutsteg. Till w0an rekommenderas lika stor låda som till både GZ basen och w3an jag har på hyllan. Kan dock tänkas att jl-basarna funkar ok i lite mindre låda, har själv kört w3an i 15 liter utan problem och vet fler som gjort det.
Om ekonomin är begränsad så hade jag kört på PG basen i ditt läge. Med en större budget kan man sväva ut lite mer
Tjena igen va in till brl idag här i örebro där jag bor o köpte en kortare lågnivå kabel för att se om det blev nån skillnad på ljudet

då det är sån kort kabel som behövs då jag har en lågnivå omvandlare kopplad till original steget som sitter bak

och mitt gas 500.1 steg står ju precis bredvid original steget

köpte en 0.5 meters gas kabel ist för den som jag hade innan som var på 4 eller 5 meter

Men det blev ingen större skillnad på ljudet baslådan jag har ger för mkt djupbas fortfarande om man vill ha hårt bas tryck

Frågade även dom va dom tyckte man skulle ha för bas om jag bytte till en sån där modell anpassad 15 liters låda

De rekommenderade en annan bas ur deras sortiment skickar med en länk
https://www.brl.se/sv/artiklar/b-aud...ofer-4ohm.html

Vad tror du om den vilken skulle du satsat på den eller Phoenix Gold basen

Mvh daniel
Old September 27th, 2017, 08:25   #13
henkz
Senior Member

henkz's Avatar

Rep Power: 196 henkz has a spectacular aura abouthenkz has a spectacular aura abouthenkz has a spectacular aura about

Vad för låda hade du?
Old December 2nd, 2017, 14:20   #14
danne_69
Member

Quote:
Originally Posted by henkz View Post
Vad för låda hade du?
tjena tidigare hade jag en jbl gt5-2402br den som jag skrev om här

men nu har jag en modell anpassad 15 liters låda som sitter på vänster sidan i bagaget och en gas pro10d2 bas
Reply

Thread Tools

Posting Rules