Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snälla hjälp mig komma igång med ljudet !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Snälla hjälp mig komma igång med ljudet !!!

    Originally posted by Punti View Post
    Det finns väl ingen som luras här på forumet?
    Sorry för Offtopic
    Självklart inte men ingen som dött av lite försiktighet

    Comment


    • #17
      Re: Snälla hjälp mig komma igång med ljudet !!!

      Originally posted by The one n only View Post
      Saxar från http://www.karlstadracing.nu/forumet...1700be8d7d7cfa

      men vill du ha välljud så köp ett riktigt bra framsystem o skit i 6x9rna. De förstör bara ljudbilden totalt, inget välljud i det. De som sitter i baksätet bidrar väl inte ekonomiskt till din stereo antar jag?

      6X9or är en kompromiss det ska ta både bas, mellanregister och diskant från samma högtalare sen storlekesmässigt har jag inget svar

      Handla beggat av nån här på forumet och betala ej i förskott så du slipper bli lurad
      Jag har ingenstans att lägga högtalare fram annars så skulle jag ha gjort det.
      I dörrarna går det inte och där orginal högtalarna sitter så går det bara o lägga in skit små o de finns redan och räcker inte. Jag har aldrig sett så små högtalare.
      I min saab 900 från 89 så var de likadant men dom var lite större och då special fixa MDS dörrarna så man kan lägga in högtalare i framdörrarna men det var inget snyggt. Det förstörde bara bilens andrahands värde.

      .................................................. .................................................. ....

      Finns det någon här på forumet som vill sälja bra ljud billigt? Jag vill inte ha något värsting ljud och behöver ingen baslåda.
      .................................................. .................................................. ....

      Dom i bilsterobutiken sa att jag inte behöver köpa en golvbräda men att jag kunde köpa en plywood skiva och lägga under hathyllan som förstärkning.

      Så min fråga är vad är enklast och bäst??

      Jag tror att det kommer se bättre ut med hatthyllan och plywood skivan och så har jag hittat en ny hatthylla på skroten för ca 500kr som jag kan köpa ifall jag skulle ångra mig nångång.

      Ifall jag ska köra med golvplankan så tänkte jag köpa en högtalarduk o lägga på hela brädan så det ser snyggare ut.

      Det står på stereon att den klarar 4*50watt men jag tror att mina ligger på 200watt styck så det blir 2*200watt. Kommer de att funka eller behöver jag ett slutsteg??

      Tack till alla som tagit sig tid o hjälpt mig

      Comment

      Working...
      X