Announcement

Collapse
No announcement yet.

använda mhl till usb och streama musik (android)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • använda mhl till usb och streama musik (android)

    Hej, jag har en Alpine CDA-137BTi och skulle vilja streama med full kvalité från wimp, Blåtand fungerar ju men jag skulle hellre få ut full kvalité istället för blåtandsprotokollets sämre dito
    Jag sitter i dagsläget med en sony z1 och har haft funderingar till att byta till ios eftersom 137:an är kompatibel med detta men... jag är ingen ios- människa då jag alltid haft Android och är nöjd med detta (och även telefonen som jag har).

    Tanken är att använda sig av usb-ingången i stereon för att sköta telefonen därifrån(byta låt t.ex),men framförallt få musiken uppspelad i flac, men jag får ju inte detta att fungera eftersom jag antar att stereon ej stödjer detta?

    Finns det någon app, speciell kabel (icke 3.5 till hörlursingången nu) eller annan lösning som kan få detta att fungera?
    Kanske rentav är min telefon som ej stödjer uppspelning från mhl vid streamning av musik... är inte så jättekunnig på detta och infon/bruksanv. verkar vara svårt att få tag i på sonys hemsida

    Finns lite info här om "Connectivity and Communication" http://www.sonymobile.com/global-en/...ications/#tabs

    Någon här som har tips om eventuell lösning eller är det bara att hoppa på ios och göra det bästa av situationen?
    /Jimmy
    / Jimmy
Working...
X