Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer TS-W252PRS.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer TS-W252PRS.

    Hej allihop.
    Är det någon som har lyssnat på dessa Pioneer TS-W252PRS? Skulle vilja veta vad ni tycker om den. Enligt specifikationerna så har den ganska låg känslighet, 84db, känns som att den är ganska trögdriven. Anledningen till att jag frågar är att jag kommer att ha Pioneer till stora delar av anläggningen och skulle gärna vilja ha Pioneer även som basar. Nu finns ju ODR 10,or som säkert låter jättebra men dom känns lite klen och mesig och är nästan lika trögdrivna som ovanstående modell, och sen finns ju TS-W260S4 som jag också inte har någon koll på men verkar vara lite mer åt SPL hållet. De här blev ju ett väldigt virrigt inlägg men de jag är ute efter är en SQ bas som kan trycka på lite extra när de behövs.
    Steget som kommer att driva dom är på 2x300w RMS.

  • #2
    Re: Pioneer TS-W252PRS.

    Jag har inte lyssnat på någon av dessa basar, men sett ur teoretisk synvinkel borde TS-W252PRS passa bäst till SQ med tanke på hyfsat lågt Qts och vettig Fs. TS-W260S4 har högt Qts och lär nog inte passa SQ

    Räknar man ut den teoretiska känsligheten vid 1W hos 252PRS så är det ca 86 dB, lite högre än vad specen visar. Det teoretiska framräknade värdet brukar ofta vara lägre enligt min erfarenhet av alla lådor jag har räknat ut.

    Nu är inte känsligheten något man egentligen ska bry sig om alltför mycket, bilkupen förstärker ju de låga frekvenserna ordentligt. Jag tycker ändå inte att känsligheten är märkvärdigt låg, många bilbasar har oftast inte så väldigt hög känslighet. Lång konrörelse och hög effekttålighet gör att man ändå kan spela rejält högt.

    Folk med praktisk erfarenhet av basarna får väl ge mer råd.

    Comment


    • #3
      Re: Pioneer TS-W252PRS.

      Tack så mycket för för ditt inlägg Optima, de hjäpte mig väldigt mycket faktiskt.
      Sen om det är någon som har lyssnat på ovanstånde bas live någongång så vore de kul att höra vad ni tycker och tänker om den.

      Comment

      Working...
      X