Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

    Provade 3GS med 4.0 i min 8044 idag och det funkade väl inte sådär jättebra. Stod och tuggade på reading i ett par minuter innan jag fick Error.

    Comment


    • #17
      Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

      Originally posted by Tobbe L View Post
      Provade 3GS med 4.0 i min 8044 idag och det funkade väl inte sådär jättebra. Stod och tuggade på reading i ett par minuter innan jag fick Error.
      Sigrid löste det hela :-)
      Man måste boota om Ipoden eller Iphonen efter att allt är klart. Sen funkar alla bilstereo och ipoddockor här igen.
      sigpic
      Ljudstudion i växjö
      Tel 0470 62120


      JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

      Comment


      • #18
        Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

        Originally posted by Roger T View Post
        Sigrid löste det hela :-)
        Man måste boota om Ipoden eller Iphonen efter att allt är klart. Sen funkar alla bilstereo och ipoddockor här igen.
        Menar du att man först måste låta det gå till Error. Sen boota om iPhonen och stoppa i den igen? Låter rätt omständigt om man måste göra det varje gång. :-/

        Comment


        • #19
          Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

          Originally posted by Tobbe L View Post
          Menar du att man först måste låta det gå till Error. Sen boota om iPhonen och stoppa i den igen? Låter rätt omständigt om man måste göra det varje gång. :-/
          Nej nej bara Iphonen efter att man uppgraderat till 4.0. Den går ju igång direkt efter att det är klart så det är lätt att missa det.
          sigpic
          Ljudstudion i växjö
          Tel 0470 62120


          JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

          Comment


          • #20
            Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

            Originally posted by Roger T View Post
            Nej nej bara Iphonen efter att man uppgraderat till 4.0. Den går ju igång direkt efter att det är klart så det är lätt att missa det.
            Hmm, då är det nog ett annat fel för mig såvida jag inte missuppfattat dig. Den 3GS jag använde har startats om minst 10ggr sen den uppdaterades till 4.0.

            Comment


            • #21
              Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

              Originally posted by Tobbe L View Post
              Hmm, då är det nog ett annat fel för mig såvida jag inte missuppfattat dig. Den 3GS jag använde har startats om minst 10ggr sen den uppdaterades till 4.0.
              Vi har testat med 4 olika Ipone nu och alla funkar på allt igen.
              Prova att göra en återställning av den då.
              sigpic
              Ljudstudion i växjö
              Tel 0470 62120


              JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

              Comment


              • #22
                Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                Originally posted by Roger T View Post
                Vi har testat med 4 olika Ipone nu och alla funkar på allt igen.
                Prova att göra en återställning av den då.
                Jo, det får bli att prova det när jag har tid. Som tur är så funkar fortfarande min telefon med stereon så det är inte någon direkt brådska.

                Comment


                • #23
                  Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                  jag fick igång min nu genom att starta om telefon och "nolla" stereon... =)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                    Originally posted by Roger T View Post
                    Vi har testat med 4 olika Ipone nu och alla funkar på allt igen.
                    Prova att göra en återställning av den då.
                    Detta ska provas direkt jag vaknar imorgon. Tack för tipset!


                    EDIT! Japp det funkar!
                    Last edited by vajern; July 9, 2010, 21:36.
                    då tar jag mig en köpp, så kommer en på töpp!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                      Vet inte hur det är med Kenwood men till alpine så räcker det med att göra en göra omstart på telefonen (den då man håller inne bägge knapparna). Har själv en 3GS och fick problem med nya os. Efter reseten funkar det fint.
                      Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
                      Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                        Det finns telefoner ihop med apparater som inte funkat till hundra efter en uppdate av IOS 4,0!
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Det finns telefoner ihop med apparater som inte funkat till hundra efter en uppdate av IOS 4,0!
                          Jo det är så det är .... oftast beror det på att fabrik är sena att uppdatera sin mjukvara i maskinerna.
                          //Micke

                          Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                            Originally posted by micke_nkpg View Post
                            Jo det är så det är .... oftast beror det på att fabrik är sena att uppdatera sin mjukvara i maskinerna.
                            Och det är då det är viktigt att man satsat sina surt förvärvade pengar på märkesvaror.
                            Apple ska ha 9 dollar per enhet i licens, av ALLA som har stöd för Ipod / Iphone!

                            Det är där skillnaden är mellan Blocketbilliga sneimporterade maskiner ligger.
                            Dessa maskiner har inte licens för, CD, Ipod, DivX.....mm mm
                            Ta Philips tex, dom vill ha 2 dollar av tillverkaren bara för det sitter en CD mekanism i spelaren!
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                              Originally posted by Nonne View Post
                              Och det är då det är viktigt att man satsat sina surt förvärvade pengar på märkesvaror.
                              Apple ska ha 9 dollar per enhet i licens, av ALLA som har stöd för Ipod / Iphone!

                              Det är där skillnaden är mellan Blocketbilliga sneimporterade maskiner ligger.
                              Dessa maskiner har inte licens för, CD, Ipod, DivX.....mm mm
                              Ta Philips tex, dom vill ha 2 dollar av tillverkaren bara för det sitter en CD mekanism i spelaren!
                              Håller med dig att det är bra att köpa maskiner av fabrikat som är kända och som ligger i framkant. Typ Alpine och Pioneer och Kenwood.
                              //Micke

                              Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                              Comment

                              Working...
                              X