Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

    Någon som har uppgraderat ljudet i en X5 E70 som kan delge lite tips i form av vilka produkter ni valt?

    Ser att några leverantörer har färdiga paket, men jag vet inte hur dessa är.

  • #2
    Re: Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

    jag vet inte om du känner till denna sidan:

    http://www.bmwljud.se

    Det hade nog varit mitt första "stopp" för en uppgradering av ljudet i en BMW..
    Hoppas Du kan hitta något som kan passa där. Om inte så äre bara o ta kontakt med killen som har sidan (Tonny heter han).
    Lycka till.

    Med vänliga hälsningar,
    Rutger
    Du lär så länge du lever, heter det.
    Jag tror att motsatsen är lika sann.
    Bengt Feldreich
    _______________________________________
    _______________________________________

    Comment


    • #3
      Re: Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

      Tack för svar! Har kollat in den paket, men vore intressant att veta om någon testat ovh hur det låter.

      Comment


      • #4
        Re: Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

        en av fördelarna med att köpa färdiga kit från en kunnig o erfaren butik är att man minimerar risken att inte bli nöjd.
        Förslag på högtalare som låter bra är inte så svårt att ge, men när man sen lägger till att d kanske kräver avancerade monteringslösningar, slutsteg som kan matcha högtalarnas prestanda och en huvudenhet som ska kunna integreras i bilen, ja då är helt plötsligt förslagen mycket färre.
        Och chansen att få ett slutresultat man inte är nöjd med skulle öka..

        Hade jag själv ägt en BMW av lite nyare modell så hade jag kontaktat Tonny på BMWljud.se för att kolla vad som skulle funka bäst i min bil.
        Har själv fått lyssna på ett uppgraderat system liknande det BMWljud.se erbjuder, och jag måste säga att det gav mersmak. Det hade en bit till att vara ett komplett tävlingsbygge, men för pengen, tiden och installationen som var nedlagd så lät det riktigt trevligt.
        Och jämfört med originalljudet så var det kilometervis bättre.

        Är målet att tävla så skulle jag kika efter en butik som har vanan att installera och justera tävlingsljud, o enklaste sättet att se om de kan det är kolla hur många priser de vunnit genom åren..

        Lycka till.

        Mvh
        Rutger
        Du lär så länge du lever, heter det.
        Jag tror att motsatsen är lika sann.
        Bengt Feldreich
        _______________________________________
        _______________________________________

        Comment


        • #5
          Re: Uppgradera ljudet i BMW x5 e70 2011

          Om det inte brinner i knutarna så önskar jag dig välkommen till vår monter på Elmia i påsk.
          Där kan du få lyssna på en BMW med ett Platina paket installerat.

          Vi kommer att visa ett flertal lösningar från olika leverantörer, allt från Plug & Play kablage till modellanpassade baslådor.

          Du hittar oss i hall B.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X