Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify vs Cd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spotify vs Cd

    Är det någon annan än mig som tycker att musiken genom spotify låter bättre än på Cd??
    Vet inte om jag har fel på öronen eller vad det är. Sen har jag inte lyssnat på exakt samma låtar iofs. Men tycker allt låter bättre.....
    Har kollat så alla inställningar är samma osv. Men ska nog köpa på mig ett par cd skivor till å prova. Kanske har lyckats lyssna på skivor med dålig inspelning.

  • #2
    Re: Spotify vs Cd

    Jag påstår att det är tvärt om.. eller om det nu är min Samsungtelefon som gör att det låter skräp med den som ljudkälla.

    Comment


    • #3
      Re: Spotify vs Cd

      Vad för spelare? Jag hävdar att det är tvärt om. Har du samma nivå ut på cd som aux? Samt vad för format är musiken på cd skivorna?
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

      Comment


      • #4
        Re: Spotify vs Cd

        Är en Kenwood Bt92sd.
        Men börjar fundera på om jag missat nåt. För när jag gjort alla mina inställningar har jag kört med Spotify. Kanske har missat nåt så inte allt har ändrats på Cd. Kör för övrigt via blåtand och har en samsung s4.
        Men ska som sagt prova med lite fler cd skivor. Och dem jag provat var original musik skivor.
        Kan tillägga att det låter kanon via BT iaf

        Comment


        • #5
          Re: Spotify vs Cd

          Vore ju högst märkligt om inte en bra inspelad CD låter bättre än Spotify via bluetooth! Nog för att Spotify duger bra för det mesta, men en riktig CD SKA låta bättre! Betydligt högre bitrate. Fixa tag på en sjyst skiva och jämför nån låt sär med samma låt på Spotify så borde du höra skillnaden, oavsett vad du har för grejer i bilen.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #6
            Re: Spotify vs Cd

            Spotify nej tack! CD kan vara himla trevligt trots alternativet högupplöst musik
            Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

            Comment


            • #7
              Re: Spotify vs Cd

              Återkommer efter nya försök med andra skivor och dubbelkoll av inställningar......

              Comment


              • #8
                Re: Spotify vs Cd

                Jag märker med skillnad
                Använde min Samsung Galaxy s3 innan med Spotify och gick över till min Iphone 4s vilket gav mycket bättre kvalite på ljudet
                Kör via sladd till AUX och jag tycker ljudet är mer välljudat än en cd men nu har jag bara en bränd skiva i bilen så har inte testat med köpt skiva

                Comment


                • #9
                  Re: Spotify vs Cd

                  Ptja, det är ingen möjlighet det finns mer information på Spotify eller mp3 lr annat än på en köpt CD.
                  Det är ingen diskussion egentligen, det är hårda fakta om bitrates.

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spotify vs Cd

                    Originally posted by zrken View Post
                    Ptja, det är ingen möjlighet det finns mer information på Spotify eller mp3 lr annat än på en köpt CD.
                    Det är ingen diskussion egentligen, det är hårda fakta om bitrates.
                    Absolut, fast en sak hjälper mig med Samsungen, den har eq men det är ju bara för att min HU inte är bra nog.. Jag vet inte om Iphonen har ljudförändrade filter för då kan man bli lurad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spotify vs Cd

                      Min samsung hördes kraftlös jämfört med min iphone alltså volymen är högre via iphonen och ljudet är mycket kraftigare med bättre bas...
                      Vad för eq har du i samsungen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spotify vs Cd

                        Någon som testat WIMP?

                        Jag skulle testa deras gratisversion men gillar INTE så som registreringen går tillväga, man vet inte om man reggar betalversionen
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spotify vs Cd

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Någon som testat WIMP?

                          Jag skulle testa deras gratisversion men gillar INTE så som registreringen går tillväga, man vet inte om man reggar betalversionen
                          Jag kör både Spotify och WIMP HiFi hemma och överlag låter WIMP HiFi klart bättre än Spotify - men då ska kringutrustningen vara transparent!

                          WIMP HiFi är att jämföras med att spela "lossless" lokalt - när jag kör via separat DAC kan jag i princip inte höra någon skillnad mellan WIMP HiFi och CD.
                          ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                          Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                          Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                          Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                          Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                          Team Ljudbyggaren
                          1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                          3:e Plats Master OEM - SM 2018
                          8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spotify vs Cd

                            Originally posted by turboblondie View Post
                            Min samsung hördes kraftlös jämfört med min iphone alltså volymen är högre via iphonen och ljudet är mycket kraftigare med bättre bas...
                            Vad för eq har du i samsungen?
                            Jag har Poweramp , 10 bands eq

                            Comment

                            Working...
                            X