Announcement

Collapse
No announcement yet.

db drag i norrbotten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • db drag i norrbotten?

    tjenare jag undrar om det skulle vara nån fler än jag som skulle vilja ha nån db drag tävling i norrbotten?

  • #2
    Re: db drag i norrbotten?

    Norrbotten är väldigt stort, men absolut, luleå-skellefteå el umeå skulle vara bra, bäst uppslutning blir det nog i ske eller umeå =)

    Comment


    • #3
      Re: db drag i norrbotten?

      jag brukar vara ner 2-3gånger när umeå gatbilar håller tävling men lite fler borde kunna fixa? tex som du säger i luleå, skeå

      Comment


      • #4
        Re: db drag i norrbotten?

        Originally posted by firechrille View Post
        jag brukar vara ner 2-3gånger när umeå gatbilar håller tävling men lite fler borde kunna fixa? tex som du säger i luleå, skeå
        Typ köra det i samband med biltemas utställning, Piteås utställning så har man lite tid emellan också, ifall det skulle börja väcka intresse, därför det inte byggs så mkt kan ju fort vara för att det inte finns några tävlingar :/

        Comment


        • #5
          Re: db drag i norrbotten?

          Det verkar svårt att få till tävlingar "här uppe". Man har nog försökt några gånger, men intresset är för litet. För ett antal år sedan försökte man ha lite enklare tävlingar i Älvsbyn, men efter ett par gånger lades det ner och jag är ganska säker på att orsaken till stor del var ointresse/få anmälda.

          Comment


          • #6
            Re: db drag i norrbotten?

            Originally posted by Optima View Post
            Det verkar svårt att få till tävlingar "här uppe". Man har nog försökt några gånger, men intresset är för litet. För ett antal år sedan försökte man ha lite enklare tävlingar i Älvsbyn, men efter ett par gånger lades det ner och jag är ganska säker på att orsaken till stor del var ointresse/få anmälda.

            Jo det är fruktansvärt dåligt intresse mycket är kanske för att folk inte vågar, om man inte skulle kalla det tävling till en början utan att bara få test mäta db i bilen, och se vad som finns för intresse, saker kan förändras, kan man hoppas iaf :P
            Sen är ju inte ä-byn inte optimalt placering på kartan kanske bättre att ta vid kust linjen någonstans där det kan bli bättre uppslutning =)

            Man skulle kunna testa iaf, skulle vara värt ett försök =)

            Comment


            • #7
              Re: db drag i norrbotten?

              jag skulle då lätt komma om det skulle bli av nå tävling och några av mina kompisar är också sugna för att se om dom kan slå mig ^^

              Comment


              • #8
                Re: db drag i norrbotten?

                Det borde la inte behövas mkt mer än ett termlabb, och lite "skrik ut på vischan" för att få folk till ngn träff. Att se ett fullskaligt EMMA event med femtioelva klasser är kanske inte runt hörnet, men ett djävla termlabb, och en speaker är väl knappast rocketscience att plocka ihop.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • #9
                  Re: db drag i norrbotten?

                  haha jag vet då ingen här i krokarna som har ett termlab, tyvärr

                  Comment

                  Working...
                  X