Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 basar och monoblock

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 basar och monoblock

    Hej
    Har skaffat mig 3st Rockford Punch 10" basar... 4ohm:are.... har även köpt mig ett DLS Genesis M250 monoblock som ska ge 1x1000w vid 1ohm.

    Men ja undrar hur ska jag koppla in basarna bäst på steget? Monoblock går väl inte att bryggkoppla, utan man måste väl köra på båda högtalarutgångarna på steget? Blir väl tokigt då med 3basar? Eller? Vill helst ha ner Ohm till 1.3 om man parallellkopplar... går d på nge vis?
    Tacksam för tips å råd

    Håkan

  • #2
    Re: 3 basar och monoblock

    Är det enkelspoliga basar på 4 ohm så är det bara att koppla in på steget. Monoblock brukar ha flera utgångar för att kablarna ska få plats om man kör flera basar. Eftersom monoblock bara har en kanal går de inte bryggkoppla men effekten kommer när man lastar ner det.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: 3 basar och monoblock

      Hej o tack för svar.

      aha ok, så man kan ta vilken som av de två plus & minus utgångarna o köra på alltså? Tänkte bara så man inte bränner nått steg Försökt hitta någon form av manual på nätet men det verkar hopplöst... steget heter Genesis M250.
      Någon som kan hjälpa mig?

      Håkan

      Comment


      • #4
        Re: 3 basar och monoblock

        Ja, man kan ta vilken som helst av utgångarna. Båda utgångarna sitter ihopkopplade med varandra inuti steget, därför spelar det ingen roll vilken man väljer.

        Du kan ju sätta kablar mellan basarna först, sedan behövs bara två kablar från en av basarna som ansluts till steget.

        Comment


        • #5
          Re: 3 basar och monoblock

          ok kanon...
          Tack för svar, nu är morgondagen räddad

          Comment

          Working...
          X