Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring klasser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar kring klasser

    Ursäkta längden på det hela, det blev mer än planerat


    Min anläggning:

    1st Volvo 940
    1st batteri på orginalplats med planer på 1 till i skuffen
    2 st DD 2512
    1 st µ-Dimension dB 2500.1


    Jo har suttit ett tag och försökt klura ut hur reglerna funkar men är fortfarande en smula förvirrad Som jag har förstått det kommer jag hamna i Street Stock eller Street. Street känns inte vidare lönt då det är tillåtet att ha fyra 12or så det kan ja ju inte mäta mig med

    Hur är det då i Streetstock med säkringen. Enligt specen så ska man ha 250 säkring till mitt steg så det känns ju som att jag skulle bränna en 100 säkring rätt snabbt eller? Hur funkar det om man skulle bränna säkringen under mätningen? Blir man diskad då?

    Mer info om klassindelningen hittar ni i regelboken som kan tankas ner i DOWNLOAD avdelning. <<--Följde denna länk i den svenska regelboken och kom in på den engelska.

    Street Stock Class - 2000 Watts maximum total RMS power. A maximum of 4 conductors may be attached to each woofer. (Please see the definitions section for more detail regarding conductors.)

    * One 15-inch woofer
    * OR a maximum of two 12-inch woofers
    * OR a maximum of three 10-inch woofers
    * OR a maximum of four 8-inch woofers


    Stämmer denna överens med den svenska klassen med samma namn och kan jag isåfall använda mitt µ-Dimension steg som är specat till 2000RMS men uppmätt till 2500.(har ett CAD15 liggande i värsta fall som jag kan köra på istället)

    Hur funkar det inom Street-klassen? är A,B,C som det är uppdelat på i den internationella regelboken borttaget så det är alla mot alla så att säga i en klass? Annars verkar ju denna rätt lovande.

    Street B Class - A maximum of 1 subwoofer amplifiers (or 2 externally bridged monoblock amplifiers) may be used. A maximum TOTAL of 2 electrical conductors may be used to connect the amplifier(s) to the woofer(s).

    * One 15-inch woofer
    * OR a maximum of two 12-inch woofers
    * OR a maximum of three 10-inch woofers
    * OR a maximum of four 8-inch woofers


    Tror jag fick med allt jag undrade

  • #2
    Re: Funderingar kring klasser

    I Sverige hade vi Street 100A och Street C eller ja hade du en bil för street b så var du ändå i street c, detta pga det låga antalet tävlande i street, var väl bara 2-3st totalt, sen är inte 4 12" bättre än 2 alltid ;-)

    Street Stock reglerna är skumma som fan numera tycker ja och inget som skulle funkat bra så det var bättre o köra med vad som än fick plats i skuffen och en 100A säkring in till steget. Small säkringen när du spelade fick du byta den till nästa repa:
    # Säkringen tillhandahållas av Bilstereoförbundets sponsorer och ingår i startavgiften
    # Byte av säkring skall ske med Huvud Domaren (HD) närvarande

    Tur ja köpte 10st 100A ANL till min vän innan SM då så iaf han hade chans o va med o leka :-)

    kan ju säga att för att va med i toppen i street100A så behöver man iaf spela 147-148dB och en 100A säkring håller för mer än man tror en kort stund.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #3
      Re: Funderingar kring klasser

      Ja hade ju inga förhoppningar alls om att va med i toppen alls med det jag har men att det skulle va så högt som spelades trodde jag inte

      Får nog vänta ett tag med att tävla tills jag har skaffat annan bil och har möjlighet att i alla fall inte komma sist var gång, Tack för svaret

      Comment


      • #4
        Re: Funderingar kring klasser

        Originally posted by Calle View Post
        Ja hade ju inga förhoppningar alls om att va med i toppen alls med det jag har men att det skulle va så högt som spelades trodde jag inte

        Får nog vänta ett tag med att tävla tills jag har skaffat annan bil och har möjlighet att i alla fall inte komma sist var gång, Tack för svaret
        Det är ju hyfsat lätt att komma upp över 145 iaf, sålänge man inte har en sedan och tävlar med.
        Tyckte det va en kul klass men det blev inte den "nybörjarklass" det var tänkt som då många bra killar gav sig in i den.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment


        • #5
          Re: Funderingar kring klasser

          Jo har en 940 sedan som tyvärr är rätt tät, kommer vinna en del på att vända basarna förhoppningsvis och när jag fixat fram ett batteri till. Har bara sånt problem att få in ljudet genom den jäkla plåtväggen som sitter där. Ungefär så tätt det kan bli förutom brevinkastet till skidlucka. Dock ett rätt stort hopp från 137 db som jag spelat nu. Nåja kanske drar till nån tävling nån gång ändå bara för att ha kul

          Comment


          • #6
            Re: Funderingar kring klasser

            Sen är 2011 ett nytt år man får alltid vänta o se vad de kommer bli för klasser detta år.
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

            Comment


            • #7
              Re: Funderingar kring klasser

              Precis, det brukar ändras en del från år till år, framförallt i de nationella klasserna, och ibland så blir inte reglerna klara förrän mitt i säsongen... =/
              Svensk Mästare 5 gånger...

              Comment

              Working...
              X