Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

    Jag har nu ganska länge funderat på vad jag vill göra med mina dörrar. Och kommit fram till att jag ska ha ett 4" kit där uppe i varje dörr, samt någon trevlig 6,5" längst nere. För som jag förstått det rätt så är det, oftast, i orginaldörrar för långt avstånd mellan 6,5"an nere i dörren och diskanten uppe vid handtaget. Så då tänkte jag kompensera det med att ha en 4" precis intill, ovanför diskanten.

    Det låter väl som en helt Ok idé?

    Jag har funderat på DLS R4 kittet. Är det något att ha tro? Jag är öppen för förslag. Begagnat ligger mig varmt om hjärtat så om det är någon som kan tipsa om, eller har ett bra 4"kit till salu så får ni gärna också höra av er.

    Det kan hända att jag är lite oklar, jag sitter bara och påtar ned det här på middagsrasten eftersom jag fastnat i mina funderingar och skulle behöva bolla med någon ;O

    Länge leve arbetaren ^^,
    :: TEAM BROSSAN >>
    Brödraskap & Effekt

  • #2
    Re: Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

    Påbörjat test av ljudbild med 4"are i dörrarna. Låter helt Ok med ett par DLS från Digitalcompaniets fyndlåda.

    Men.

    Är det verkligen ingen som kan tipsa om ett par trevliga kitt?
    :: TEAM BROSSAN >>
    Brödraskap & Effekt

    Comment


    • #3
      Re: Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

      Finns ju en del att välja på. Men vad får det kosta?
      Och skall du ha ett helt kit, som jag förstår det har du redan ett 6,5" kit?
      /tycker Erik.

      Comment


      • #4
        Re: Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

        1500kr per kit går bra

        Det jag har är endast orginalhögtalare, samt ett par billiga DLS 4" som jag testar med.

        Jag har alltså 3 hål per dörr att fylla.
        En diskant,
        En 4"are,
        och en 6,5"are.

        Så hade jag tänkt att ett 4"+diskant kit (Exempelvis då DLS R4), plus ett mellanregister skulle göra susen.
        :: TEAM BROSSAN >>
        Brödraskap & Effekt

        Comment


        • #5
          Re: Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

          R4 är inte tokigt för pengen. Hur hade du tänkt driva systemet? Idealt gör man det med ett separat steg till midbasarna.

          Men skall jag vara ärlig hade jag skippat fyrorna och köpt ett 6,5" kit för runt 3 papp istället.
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Funderingar kring DLS R4, alt övriga 4"kit

            Jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Spontant har jag tänkt driva både kitet och midbasarna med mitt Carpower steg, ett 2-kanals steg med 850w max. Alt. driva midbasar med stereon och kitten med steget.

            Bestämmer jag mig för att köpa 6,5" kit istället så faller idén med att använda orginal platserna. Visst kan jag bygga om, men jag tvivlar på att jag kan göra det snyggt nog ;O
            :: TEAM BROSSAN >>
            Brödraskap & Effekt

            Comment

            Working...
            X