Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!! Pioneer VSX-AX2AS-s HDMI+RCA ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp!! Pioneer VSX-AX2AS-s HDMI+RCA ?

    Hejsan, skulle behöva eran hjälp i ett litet problem jag har stött på och inte trivs med. Jag köte för ett tag sedan en ny dator med HDMI utgång som jag änvänder till min min Pioneer VSX-AX2:a och sedan vidare till projen.

    Skulle idag sätta mig och lyssna på lite musik och efter några minuter så stog det klart för mig att det lät mindre bra genom HDMI så jag fick koppla in min Dacmagic igen för att återfå någon form av harmoni i livet igen. Då stötte jag på problemet, jag kan inte lyssna på musik genom USB-DAC-RCA och samtidigt få bild på skrivbordet.

    Är det någon annan som har detta problem och finns det någon lösning på detta?

    Har suttit och kollat i menyer men inte hittat något vettigt.

    MVH Simon Jonsson

  • #2
    Re: Hjälp!! Pioneer VSX-AX2AS-s HDMI+RCA ?

    bild på skrivbordet? har du kopplat datorn till skärmen via recievern.?
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp!! Pioneer VSX-AX2AS-s HDMI+RCA ?

      Kanske skrev lite dumt, jag kan inte få bild till projektorn när jag vill lyssna på musik. Frågan är ju om det ska gå att ändra i förstärkaren så att den bara tar bild genom HDMI och sedan ljud genom RCA. Satt och pillade med det ett tag igår men kom in på något.

      När jag ska se film m.m så funkar det att köra allt genom HDMI jätte bra men när jag vill lyssna på musik så tar det stopp.


      MVH Simon Jonsson

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp!! Pioneer VSX-AX2AS-s HDMI+RCA ?

        I system setup bör det finnas en digital input selecton /assign. ta bort hdmi från den ingången så borde det lösa sig
        /tycker Erik.

        Comment

        Working...
        X