Announcement

Collapse
No announcement yet.

När behövs extra batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • När behövs extra batteri?

    Hej

    Försökte söka lite på forumet först hittade mkt nyttigt men inte riktigt det jag söker. Var väldigt länge sen jag höll på med bilstereo nu. Jag håller på med min glassätarbil en Volvo 940 som jag använder väldigt sällan. Det är mer skruva än åka bara för det är kul.

    Nu har jag samlat på mig lite hederlig Dls utrustning som jag ska kasta in. Ett Dls Nordica 6.2 framsystem samt 3st Dls steg. Ett A2 ett A3 och ett A6. A2 är tänkt att använda till befintliga mds 6x9or som rearfill bara. Sen har jag en Dls nordica 12 första modellen samt en Dls Nordica 10i prototyp. Troligen blir det 12:an. Jag har 50mm2 kabel ligger och nån stor Stinger kondensator som jag fick med vid köpet.

    Klarar jag mig på ett bra agm batteri fram bara eller bör jag krångla in ett till batteri bak?. Iofs blir det väl inte så bökigt att gömma ett batteri i bagaget då jag tänkt bygga vägg med slutstegen på

  • #2
    Re: När behövs extra batteri?

    Nu finns det mycket mer empiriskt kunniga här, men detta är mitt svar,

    Ett AGM-batteri nära slutstegen kan ersätta kondensatorn.
    Ett AGM-batteri fram levererar ström snabbare än ett vått, men spänningsfall över ledningen kan motivera att du använder den kondensator du ändå har.

    Men frågan är om du ska lyssna stillastående och behöver ett större batteri, vilket motiverar inköp av ett större (tex AGM) eller om det räcker med det våta som finns och kondensator?
    Jonas, Umeå

    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

    Comment

    Working...
    X