Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old September 22nd, 2017, 21:46   #11
RobbanGBG
Junior Member

Default Re: Opel Kapitän-hur få ljud i bilen utan att förstöra inredning?

Har verkligen inte orkat plasta på mina kick-paneler än utan kör nog på med detta ett tag till. Tycker fortfarande att det låter bra ibland men dåligt ibland. Blev väl lite bättre när jag bytte från den usla Roadmaster stereon till min gamla Clarion drx9375.

Har dock stött på ytterligare ett problem. Jag stoppade in en baslåda i skuffen. Två stycken 8" Boston Acoustic 8.4LF i en portad låda på 2*15 liter. Jag tycker den spelar hårt och bra. Problemet är att den bara låter bra när man stå framför skuffen, inne i bilen låter det lite mer halvdant. Det finns ett 9" * 4" hål mellan skuff och kupe (tydligen någon skum högtalar standard storlek från 1960) jag trodde det skulle räcka för att få in basen i kupen, men tydligen inte. Vad göra?
RobbanGBG is offline   Reply With Quote
Old September 24th, 2017, 19:34   #12
mr.scorpion
Member

mr.scorpion's Avatar

Default Re: Opel Kapitän-hur få ljud i bilen utan att förstöra inredning?

Quote:
Originally Posted by RobbanGBG View Post
Har verkligen inte orkat plasta på mina kick-paneler än utan kör nog på med detta ett tag till. Tycker fortfarande att det låter bra ibland men dåligt ibland. Blev väl lite bättre när jag bytte från den usla Roadmaster stereon till min gamla Clarion drx9375.

Har dock stött på ytterligare ett problem. Jag stoppade in en baslåda i skuffen. Två stycken 8" Boston Acoustic 8.4LF i en portad låda på 2*15 liter. Jag tycker den spelar hårt och bra. Problemet är att den bara låter bra när man stå framför skuffen, inne i bilen låter det lite mer halvdant. Det finns ett 9" * 4" hål mellan skuff och kupe (tydligen någon skum högtalar standard storlek från 1960) jag trodde det skulle räcka för att få in basen i kupen, men tydligen inte. Vad göra?
Hej Robban.
Hår lågt ner i frekvens spelar 6,5" högtalarna?
Kan du inte bygga baslåda under baksätet? Blir väl en del jobb att göra det, om det nu finns plats.
Ett 9" x 4" låter lite väl litet, det blir ju en del luft som skall transporteras igenom hålet.

Keep The Devils music alive.

Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.
mr.scorpion is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules