Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W202 Orion edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mercedes w202 orion edition

    Originally posted by Holm View Post
    Okej. då tror jag att jag överlever en vanlig "u" Beställde en för 2395:- Hoppas på att den kommer på fredag så man får känna o klämma lite på den i helgen
    tror inte du kommer bli missnöjd iaf
    TEAM BROSSAN

    SM 2:a i outlaw på Easca SM

    Comment


    • #17
      Re: Mercedes w202 orion edition

      Absolut inte. Helt klockren maskin för den pengen. =)

      Comment


      • #18
        Re: Mercedes w202 orion edition

        I helgen har jag suttit och slipat på den andra dörrsidan i ca 7 timmar. men nu är den iaf grundad.

        Fick hem mitt larm i fredags. Ångrade mej nästan att jag beställde ett när jag öppnade kartongen. Så jävla mkt kablar. det är ett 2-vägs larm med fjärrstart o avstängning mm. mm. Får nog börja koppla det sist av allt. Är trots allt inte så långt kvar till elmia, och det finns mkt kvar att göra på bilen.
        Får se om man kan med att vara med då bara så man inte skämmer ut sej.

        Imorrn kommer lönen och då lägger jag beställning på 4st banner-running bull (70ah).
        en massa dämpmatta, ett gäng 6"bas rör o ett skiljerelä.

        Lite bilder kanske kommer på den andra dörrsidan ikväll om det är någon som vill se

        Comment


        • #19
          Re: Mercedes w202 orion edition

          Blekingebilradio säljer ju 40pack av stp mattorna nu för 999kr, det hade nog inte varit helt fel

          Comment


          • #20
            Re: Mercedes w202 orion edition

            Originally posted by Svenn3SaataN View Post
            Blekingebilradio säljer ju 40pack av stp mattorna nu för 999kr, det hade nog inte varit helt fel
            Jao. beställde ett sånt paket. Beställde även batterierna där, Dom hade ju billig frakt. "129 kr vad man än beställde" står det på hemsidan, men dom ringde idag och sa att det skulle bli dyrare ändå. ca 4-5ggr dyrare. men men,. tur att dom hörde av sej innan iaf

            Comment


            • #21
              Re: Mercedes w202 orion edition

              Mjo, kan ifs förstå det. Batterier väger ju endel Men att man då skriver 129kr vad man än beställer.. Det kan ju ifrågasättas då.

              Comment


              • #22
                Re: Mercedes w202 orion edition

                Ska börja inlägget med att säga att jag hade missuppfattat jimmy från blekingebilradio. Det han försökte förklara för mej över telefonen var att det inte blev ett paket utan att det skulle bli 4-5paket. inte att frakten därmed skulle öka. Bra av honom att ta kontakt med mej igen för att förklara det. dock strular ju DHL till det endel hela tiden så man får vänta några extra dagar på paketen. Men på måndag får jag dom..

                Har varit ett antal timmar i garaget idag. men jag har oxå fått endel gjort. tyvärr hinner jag inte lägga ut alla bilder nu, (ska bowla o dricka öl med jobbet). men det kommer senare ikväll eller imorgon.

                En fråga angående min nya baslåda bara..

                är detta godkänt? eller är det låda + Högtalare som inte får sticka över kanten?. Isf är det ju bara bygga om bygga rätt..

                Comment


                • #23
                  Re: Mercedes W202 Orion edition

                  nu blir det dubbelpost hoppas ni överlever det.

                  skippar texten nu.. låter bilderna tala för sig själva.



                  Demonstration på hur "rundningen" i lådan kommer se ut. kommer det att funka? borde ju iaf bli stabilare.

                  tips o trix uppskattas.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mercedes W202 Orion edition

                    Ser bra ut! Ang "rundningen" så är det rätt endel som kör med trekantslist så som du visar i sina lådor

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mercedes w202 orion edition

                      Originally posted by Holm View Post
                      Ska börja inlägget med att säga att jag hade missuppfattat jimmy från blekingebilradio. Det han försökte förklara för mej över telefonen var att det inte blev ett paket utan att det skulle bli 4-5paket. inte att frakten därmed skulle öka. Bra av honom att ta kontakt med mej igen för att förklara det. dock strular ju DHL till det endel hela tiden så man får vänta några extra dagar på paketen. Men på måndag får jag dom..

                      Har varit ett antal timmar i garaget idag. men jag har oxå fått endel gjort. tyvärr hinner jag inte lägga ut alla bilder nu, (ska bowla o dricka öl med jobbet). men det kommer senare ikväll eller imorgon.

                      En fråga angående min nya baslåda bara..

                      är detta godkänt? eller är det låda + Högtalare som inte får sticka över kanten?. Isf är det ju bara bygga om bygga rätt..
                      Inget av lådan eller basen får sticka upp över ryggstödet. Däremot slutstegen kan vara över lådan om så krävs.
                      SM GULD 2009 ESPL 4
                      SM GULD 2010 ESPL Unlimited
                      HiFiMicke
                      2011 BMW SQ EDITION Black On Black
                      Team dBAkuten
                      BMW e91 m-sport

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mercedes w202 orion edition

                        Originally posted by HiFiMicke View Post
                        Inget av lådan eller basen får sticka upp över ryggstödet. Däremot slutstegen kan vara över lådan om så krävs.

                        satan. Hade uppfattat det som att inget av lådan fick sticka över. men men. bara till att bygga om igen då.

                        eller så får jag byta basar till något som inte har sån jävla kant.. kommer komma ca 2cm över ryggstödet..
                        Last edited by Holm; January 31, 2010, 19:38.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mercedes w202 orion edition

                          Originally posted by Holm View Post
                          satan. Hade uppfattat det som att inget av lådan fick sticka över. men men. bara till att bygga om igen då.

                          eller så får jag byta basar till något som inte har sån jävla kant.. kommer komma ca 2cm över ryggstödet..
                          Kan väl försänka basen in i lådan? Bara att skruva en skiva till bakom baffeln. Lär dessutom bli stabilare oxå.
                          sigpic

                          -C5 2008 -SQuse-
                          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mercedes w202 orion edition

                            Originally posted by Mats H View Post
                            Kan väl försänka basen in i lådan? Bara att skruva en skiva till bakom baffeln. Lär dessutom bli stabilare oxå.
                            Ska kolla på detta imorrn efter jobbet. annars är det väl bara till att sätta kapen i lådan o korta av den lite.

                            Någon som är duktig på att räkna ut längder på basrör?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mercedes W202 Orion edition

                              Köp nya (högre) ryggstöd istället
                              Sponsrad av www.dipit.se

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mercedes W202 Orion edition

                                Liten uppdatering igen för den som är intresserad...
                                Batterierna kom idag.

                                Basrören oxå..

                                Dämpmatta..





                                6,3 cm kvar till kanten nu. får "högtalaren komma över kanten när man spelar då? är ju ändå ett par cm slaglängd på basen.




                                Finns det mer regler som kan vara bra att veta?:P

                                Comment

                                Working...
                                X